Dag/nacht ritme

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou hoe krijg je dat een beetje erin?
    Ik voed nog steeds op verzoek dat komt overdag neer op om de 3/3,5 uur en als alles lekker uitkomt 1 nachtvoeding.

Maar het gaat mij meer om het slapen. Hij gaat steeds minder slapen. Waardoor hij heel vaak s avonds ook wakker is, zoals nu hahah
    Hoe of wanneer krijg je een beetje het ritme dat ze 's avonds lekker in bedje slapen en overdag iets meer wakker zijn?

Doe ik het wel goed als hij dan nog lekker bij ons zit? of moet ik hem badderen en in bed doen?

whahah lekker onzeker weer..

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha Natasja!

Mirre heeft zelf haar dagnachtritme bedacht en uitgevonden (en ook nu weer even laten vallen) ... Ik maakte haar tussen 17-19 klaar voor bed (pyjama aan, soms in bad, ed), dan lekker lang voeden op bed en dr wiegje in. Werkte tot 2 weken geleden als een trein.

Toen kreeg ze het in dr bol en wil ze helemaal niet meer slapen. Dus zit ze weer in de draagdoek als we eten, slaapt ze soms bij mij in mn armen op de bank etc.

Dus ik zou proberen rond die tijd Dean klaar te maken voor de nacht en dan zijn/jullie kamer goed donker maken en je eigen ritueeltje verzinnen. Wie weet helpt t?

En als ie lekker bij jullie zit, dan doe je het prima! Als je kindje tevreden en blij is dan moet je lekker doen wat jullie prettig vinden hoor!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, helemaal mee eens. Als je kindje en jullie tevreden zijn, dan is het toch goed.

Wat betreft dat savonds slapen, en overdag meer wakker zijn. Ik denk niet dat je daar zelf veel aan kan veranderen. Sorry, lekker bemoedigend ben ik he? :oops:

Denk dat je gewoon even moet afwachten en dat het vanzelf goed zal komen. Dat badje kan je evt ook savonds gaan doen, als Dean daar moe/rustig van word. Slaapt ie daarna misschien extra goed. (maarja, hier drinken ze juist heel slecht na het bad, dus niet zo handig net voor de nacht. Moet je even kijken hoe jullie mannetje dat vind/doet.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gaat toch goed zo als ik het zo lees van je ;) gewoon lekker zo houden, je kleine slaapt straks ineens gewoon door zonder dat je je bed uit hebt hoeven te komen..

wij houden Zoƫ ook 's avonds bij ons hoor...ik hoef haar echt niet om half 7 - 7 uuur naar haar bed te doen, want dan gilt ze moord en brand, en nu vindt ik het helemaal niet erg om haar ff te laten "huilen" mits het "huilen" is, maar dit was zij dan doet, is echt geen huilen meer, dat is gewoonweg echt schreeuwen, ik doe het dan ook niet meer....

ik laat haar dan lekker in de wipstoel zitten, ze kijkt dan nog ff lekker tv of in de rondte en als zij dan rond een uur of half 9 - 9 uur haar laatste fles krijgt, kan ik haar zonder problemen gewoon naar bed doen...

voor die laatste fles is ze 9 van de 10 x al in haar wipstoel in slaap gevallen, en de keren dat ik haar op heb gepakt en ze gewoon doorsliep, werd ze weer klaarwakker als ik haar alleen al naar beneden liet zakken om in haar bedje te leggen...ze begon al te pruilen en te miemeren dus ook dat doe ik niet meer...

ze wil blijkbaar gewoon "lekker" ff bij ons blijven dus ach is ook niks mis mee, op de dag doet ze nog vaak genoeg een "tukkie" en ze slaapt van pakweg 9 tot half 8 'sochtends dus ze krijgt slaap genoeg...

gewoon lekker zo laten dus meid...

gr.smoekie

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    wij hadden het ook met Thijs en op het CB zeiden ze dat als hij wakker is overdag dat je hem dan even extra moet prikkelen, zodat hij weet dat hij overdag best wakker mag blijven. Voor de rest doen we hem s avonds wel in bad. Meestal rond 19 uur. Eerst was dit 20 uur, het wordt steeds vroeger dus. Hij geeft dit zelf aan, erg jengelig en zodra meneer op het aankleedkussen ligt is het goed, want dan weet hij dat hij in bad en op bed gaat.

Voor ieder kindje is het verschillend natuurlijk, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Is hij s avonds nog tevreden, dan lekker bij je houden en wat later op bed.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ladies,

Bedankt voor de tips! :D
    Dean gaat idd ook al savonds in bad, want dat helpt hem idd wel lekker te slapen.
    Gister om 20:45 uur in bad (al een stuk vroeger als eerst), 21:45 aan de borst en week wakker om 02:15! best lekker, toen weer verder geslapen tot Half 5, slokje drinken en toen geslapen tot 9:30! lekker!

Overdag is hij vrij veel wakker en ik prikkel hem dan ook met speeltjes en in de box met zijn muziek ding (geen mobiel)
    Als ik hem om 19:00 uur al op bed zou doen dan is zijn nacht echt voorbij rond 1 uur snachts en gaat hij niet meer slapen.

Langzaam aan maar verschuiven dat badje enzo? volgens mij moet het dan wel lukken? lang leve het verlof hahahah

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Overigens hoeft hij van mij niet door te slapen hoor! hihi als er maar een beetje ritme in komt ben ik blij.

pff hahahah al die rare opmerkingen van mijn schoonmoeder als hij overdag in slaap valt op iemand arm..

acccch zielig voor dat kind..
    moet hij niet naar bed?
    hij is moe..

gek word je er van!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Breek me de bek niet open, ik had er ook zo een.
    Meteen radicaal aangepakt, dat gezeur ben ik niet van gediend, ik volg mijn kind, mijn kind hoeft mij niet te volgen.
    Nou het was meteen over 8)

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    whahahahahah geweldig!
    Ja soms... zou je ze toch..
    gelukkig zie ik haar niet al te vaak. Maar als het kind maar gaapt dan moet hij naar bed..
    Nu hoorde ik dat mijn man vroeger hele dagen op bed lag en dat hij er alleen uit kwam wanneer hij dat zelf aangaf dmv huilen.. pff en ik heb een hele rustige man.. dus huilen deed hij niet veel. :rolleyes:
    (hahah toch handig zo'n roddel tante hahaha)

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, vroegah.... ach, wij weten wel beter! :D :D

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

ik vond het juist heerlijk als ze in mijn armen in slaap vielen..ik ging ook vaak als ik zag dat ze "moe" waren lekker met ze op mijn buik op de bank liggen, fleesjasje eroverheen en heerlijk samen "tukken" op de bank...

:D

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik volgde ook gewoon mijn kind. Na een week of 10 merkte ik steeds meer dat hij een eigen ritme kreeg. Overdag om de 3 a 3,5 uur drinken (sinds de bijvoeding met 6 maanden elke 4 uur). Slapen ging ook steeds meer in een ritme te komen. Stelregel was dat hij niet langer dan 2 uur na zijn vorige slaapje wakker kan blijven. Zodoende dat ik daar sinds die rekening mee houd en dan ook zorg dat ik hem dan op tijd in bedje leg. Later dan 19.00 uur wordt het nooit, dan gaat ie jengelen en valt ie moeilijker in slaap.

Nachtvoeding heb ik erg lang gehad. Dat is er pas een beetje uitgegaan vanaf 6 maanden (door de bijvoeding). En nog steeds heb ik soms een nachtvoeding, nu weer met het doorkomen van zijn eerste tandje, maar hij maakt nu wel een tuk van 7 uur achtereen.

13. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hij verschuift het zelf wel hoor (als hij daar behoefte aan heeft) en anders maar niet toch?

Hier wordt het toevallig steeds vroeger, maar ja, dat wil niet zeggen dat die van jou dat ook doet. Gewoon lekker je mannetje volgen dan komt het goed!
    Lekker toch dat ie in slaap valt op je arm? Thijs doet dat ook vaak als we op visite zijn. Dan begint hij wat te jengelen en dan hou ik hem in de borstvoedinghouding en dan vertrekt hij lekker naar dromenland, makkelijk toch? Heeft wel een hoog aaaahh gehalte, wat een schatje!

14. appelsientje

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik vind de nachtvoedingen wel gezellig hoor! Hij lekker drinken, is hij klaar dan slaapt hij zo weer, of hij valt in slaap aan de borst. Ik ben ook zo weer vertrokken...

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vind het ook supergezellig. Mijn nachtvoeding is de laatste weken verschoven naar 05.30.
    Ook wel weer lekker,maar idd ik slaap ook zo weer verder.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep vind het ook fijn hoor (minder leuk als er nog 2 in de nacht vallen..)
    Ik val idd ook zo weer in slaap.

17. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier op gegeven moment de kleine man 'savonds in de box gehouden en dan na de voeding van 22.30 naar bed. Dat was hier de truc, vanaf dat moment sliep ie snachts langer (1x nachtvoeding rond 3.30 uur) Legde ik m eerder in bed, dan was t snachts gebeurd met slapen. Vanaf week of 8 was toen ook de nachtvoeding eraf (ik gaf wel clustervoedingen savonds!), en vanaf een maand of 3 zijn we de bedtijd steeds wat gaan vervroegen. Uit eindelijk ging ie na de clustervoeding van 21.00 naar bed, en dat haalden we steeds iets naar voren. Nu gaat ie rond 19.00 badje en dan drinken en dan naar bed, dus ergens rond 19.30/19.45 uur.
    Hier had ie gelukkig wel snel een eigen ritme te pakken, en als je je daar in kunt vinden lekker in meegaan, dat werkt het beste!

Deel Deze Pagina