te groot kind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda1984, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    hoi, ik ben nu 28 weken zwanger en heb zwangerschapssuiker, vanaf week 6 moest ik beginnen met insuline spuiten en loop hiervoor ook in het ziekenhuis onder controle. tot nu toe ging alles perfect, alleen heb ik gisteren een groei-echo gehad waarop bleek dat ons kindje te groot aan het worden is. waarschijnlijk heeft dit te maken met de suiker. maar wat ons nou niet duidelijk is, zijn de risico s en gevolgen van het feit dat het kindje te groot is.nou ben ik het zelf ook even vergeten te vragen maar heb er geen idee van. weet iemand van jullie het misschien? liefs jolanda

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je je suikers niet onder controle hebt kunnen houden (tussen de 4 en 7) heeft een kindje kans om groter dan normaal te worden.
    Denk jij dat je teveel boven die 7 zit of gezeten heeft?

Onze internist en gyn hebben verteld dat diabetesbaby's vaak wat suffig zijn, door het te hoge suikergehalte in het bloed, soms worden ze benauwd aan het eind van de zwangerschap. En als de grootte erg buiten de perken gaat, is het misschien raadzamer om een keizersnede te kiezen. Er zijn nog wel meer gevaren, maar dat weet ik ook allemaal niet precies. Je zou je kunnen registeren bij het diabetesforum, daar schrijf ik zelf ook al een aantal maanden, en daar leer je een hele hoop! Ook kun je schrikken van de risico's die er kúnnen zijn, maar wat gelukkig lang niet altijd zo is!

Wij zijn net terug van de gyn, ik heb zelf ook diabetes (al 8 jaar) onze baby groeide tot 30 weken 'normaal', maar daarna kreeg het zelfs een groeiachterstand, met als resultaat dat het nu nog geen 5 pond is! Dus ook dát kan! Wel had ik m'n suikers echt heel strak tussen de 4 en 7, dus dat is wel heel belangrijk.

Succes ermee hoor!
    En als je nog vragen hebt, moet je gewoon bellen naar de diabetesverpleegkundige, internist of gynaecoloog. Die kunnen je alles uitgebreid uitleggen, ook van de gevaren die diabetes heeft.

3. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    heel erg bedankt voor je reactie. mijn suikers zijn dagelijks niet lager dan 12/13 te krijgen nog steeds niet. word er soms erg moedeloos van moet ik zeggen wnt ik doe alles wat me geadviseerd is maar blijkbaar helpt het niet voldoende groetjes

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ai... da's inderdaad wel te hoog.
    Weet je ook hoe het komt dat je suikers zo stijgen?
    Hebben ze je ook verteld dat je op de koolhydraten moet letten?
    Op www.koolhydraten.nl kun je alle voeding zien met de koolhydraten erbij. Je kunt dan ook zoveel mogelijk dingen eten waar geen koolhydraten inzitten. En zeker de dingen niet eten waar heel veel in zit.

Maar misschien weet je dat allemaal al?

5. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    ja heb al een dieet gekregen en hou me er ook netjes aan maar vreemd genoeg is dat niet voldoende snap er niks van :( ik hoop echt op een goede afloop en dat ons kindje er geen schade door oploopt dat is nog wel het belangrijkste groetjes

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met diabetes, dus specifieke dingen daarover weet ik niet.
    Ik heb wel een kind van 4,7 kilo op de wereld gezet!
    Dus nu is er net gekeken of de tweede ook weer groot dreigt te worden. Dat is nu niet zo. Was het wel zo dan hadden ze mij toch weer zo lang mogelijk door laten lopen. Mijn VK gaf aan dat het gewicht op zich geen reden tot inleiden is!

Deel Deze Pagina