Hypo-allergene voeding en allergie?

Discussion in 'De lounge' started by KimK, Feb 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi,

Kan iemand mij soms uitleggen wat het nut nou is van hypo-allergene voeding? Ik geef nu hypo-alergene voeding aan mijn dochtertje, week oud, maar hoe werkt dat nou? Als ze toch wel een koemelkallergie heeft helpt dit toch ook niet? En kom je er daardoor dan niet juist later achter? Als ze geen koemelkallergie heeft kan ze gewoon naar de standaard voeding, dan heeft ze de hypo-allergene voeding niet nodig.

In welke zin helpt hypo-allergene voeding bij een baby met koemelkallergie? Voorkomen kan de voeding het niet. Toch?

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Meer zelfs, dingen vermijden waar je op dat moment niet allergisch aan bent, kan leiden tot intoleranties later. Geen idee of er bijv. lactose in die voeding zit, maar als je lang geen lactose eet, verteer je dat daarna niet meer omdat je lichaam niet meer gewend is om lactase (nodig bij de vertering van lactose) te maken (of in voldoende hoeveelheden).
    Ik zou dus nooit starten met een hypo-allergeen dieet tenzij er een reden voor is (dus slechte reactie op de gewone voeding).

3. KimK

KimK Niet meer actief

Nou. Ik ben allergisch voor koemelk, mijn zoon ook (zwaar) en mijn man heeft hooikoorts. 75% kans dat dochter ook koemelk-allergie heeft, vandaar. Maar dit is dus eigenlijk niet goed? Pff... Dacht dat ik het beste deed voor haar. Maar niet dus.

Share This Page