Veel spugen na drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daiquiri, 7 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Mijn lieve dochter drinkt erg veel melk en het resultaat is dan ook dat ze daarna gaat spugen, alleen de slimmerd wacht daar dan meer totdat ze lekker in bedje ligt en 10 minuten later gooit ze alles er onder.

Nadat ik bv gegeven heb laat ik haar ook altijd een boertje (als ze wil) doen, en leg haar meestal een kwartier (ong) in bed.

Wie van jullie heeft ook ervaring hiermee? Ik laat haar nu ook al korter aan de borst.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano spuugt soms ook veel na het voeden,
    Ik houdt hem zolang mogelijk rechtop. zodat het eten echt gezakt is. doordat het maagklepje nog niet goed afsluit loopt er vaak wat uit. En met flesvoeding zie je wat je geeft, als ze teveel melk binnen hebben gekregen loopt het er ook uit.

Het hoort er een beetje bij zeg maar.

Hij wil ook vaak niet boeren, dat duurt soms wel een half uur. Nu wacht ik net zolang tot ie geboerd heeft anders spuugt ie alsnog.

opzich is een of twee mondjes voeding terug geven niet erg, en zolang het er maar uitloopt en niet met enorme kracht eruit kom.

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Lars had dat ook. En niet alleen een mondje terug geven, maar echt met volle kracht hele lading eruit.
    We zijn toen in het ziekenhuis met hem geweest omdat ze dachten dat er iets met zn maagklepje was. Tijdens de operatie kwamen ze er echter achter dat dat een vergissing was en dat er niks mis mee was :confused:

De oplossing is voor ons geweest om johannesbroodpitmeel door de voeding te doen. Bij borstvoeding kan je voor en na de voeding hem wat geven op een theelepel (ik deed het op mn vinger en smeerde het in zn mondje) maar omdat dat zon gedoe is heb ik besloten om alles af te kolven en de johannesbroodpitmeel te mengen in het flesje.
    Sindsdien spuugt ie niet meer en durf ik em met een gerust hart weer in zn bedje te leggen na een voeding ;)

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

Helemaal mee eens!

5. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Herkenbaar! Mark spuugde de eerste weken (maanden) ook. Ik geef hem BV, en ik wachtte heel lang, totdat hij een boertje liet; soms liet hij geen boertje.
    Hij spuugde als ik hem optilde na het drinken, hij spuugde als ik hem op mijn schouder droeg, hij spuugde als hij in zijn wiegje lag. Het was geen mondje terug, maar mondjes (of eetlepels) terug.
    Ik vond het heel vervelend voor hem, en voor mezelf (omdat ik me zorgen maakte).
    Ik gaf hem eerst twee borsten per voeding, en daarna een borst per voeding, omdat hij heel erg spuugde. Ik wilde hem geen Johannesbroodpitmeel geven, omdat ik hem alleen BV wilde geven.
    Hij is nu vier maanden, en spuugt sinds een aantal weken niet meer. Het had met zijn maagklepje te maken, dat de boel nog niet goed afsloot. Er komt nu heel af en toe iets uit zijn mond, maar da's zooo weinig (in vergelijking met vroeger). Oftewel, het kwam bij hem goed.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hadden dat ook de eerste 3 weken denk ik zo; het hielp (als er geen boiertje kwam) om heel lang (echt 30/45 min) rechtop te houden en gedoseerd te drinken dus ff stoppen laten zakken en verder drinken

Deel Deze Pagina