hoe is jullie og gaan jullie je dag schema aanhouden op vakantie met een kleine van 1 jaar? Ga je er veel aan veranderen of hou je het zoals thuis? Hoe is je schema hier hoe ga je dat aanpakken? Zou namelijk erg jammer zijn als je kleine helemaal uit zijn doen is?! ben benieuwd naar jullie ervaringen of tips!
op vakantie ging het heel anders en dan met name het slapen maar thuis ging het gelijk wel weer goed..
- tussen 7 en 8 was ze wakker (sliep op onze kamer dus daarom zo vroeg denk ik) - ontbijten - zwemmen/wandelen/winkelen - rond 14.00/15.00 een slaapje van 2 uur - uit eten - helaas sliep ze savonds pas rond 21.30/22.00 vanwege de warmte (griekenland) dus savonds laat slapen en vroeg weer wakker.. smiddags wel een slaapje maar ze sliep uiteindelijk niet voldoende
Op vakantie ging het heeeel anders!Mijn Zoontje ligt thuis smiddags ook op bed tussen half 1 en 3 en op vakantie was da rond een uur of 2 anderhalf uur.Dit ivm later eten en sávonds gingen we met zijn allen rond 7 uur in bad en om 8 uur eten!Dus om 8 uur op bed liggen ging niet!Dus werd het soms pas laat en soms viel ie in de buggy in slaap en kon ik hem zo in bed leggen.Maar jah daar is vakantie ook voor.En mijn schema thuis ging gewoon weer goed naar 8 dagen plezier maken!Hij was helemaal bekaf en alles liep op rolletjes. Maar mijn zoontje was al 1 1/2 jaar.Maar je moet zelf je draai een beetje vinden want door zwemmen en spelen zijn ze snel uitgeteld hoor! wij gaan over 4weken we naar Bulgarije en nu is ie 2 jaar en 3 maanden, ben benieuwd hoe het nu met ons zal gaan, maar maak me niet zon zorgen komt goed! Veel plezier en wens je veel succes
owja vergeet te zeggen: dit jaar hebben wij een familie kamer geboekt dit omdat we vorig jaar met zijn 3e op 1 kamer sliepen en dat was niet zo'n succes.Nu hebben we een aparte kamer voor Bryan!Ben benieuwd......
op vakantie ging het bij ons ook heeeel anders. Wij zaten toch gebonden aan vaste eet tijden en terwijl er daar middag eten was slaapt ze hier thuis altijd. Maar was even wennen ging perfect verder ent husi weer gelijk haar oude draai terug
Het 'schema' (ben niet zo van de schema's ) op vakantie was ongeveer zo: tussen 9.00 en 10.00 wakker 's middags 1,5-2 uur slapen op het strand 's avonds tussen 21.00 en 22.00 naar bed Thuis is mijn zoontje tussen 8.00 en 9.00 wakker en gaat hij rond 19.30 naar bed. Binnen 2 dagen zat hij thuis weer in zijn normale ritme, dat ging eigenlijk vanzelf. Ik zou me er niet al te druk om maken, kijk gewoon hoe de dingen lopen op vakantie, het komt zoals het komt.
ik zou niet denken over een schema het gaat zoals het gaat! heerlijk genieten van de zon! enw at makat het uit dat ze 'smiddags niet op de juiste tijd slapen? of op de juiste tijd in bed liggen? vorig jaar was kyana nog heel klein en keek ik gewoon naar haar maar ze sliep ook gewoon in de wagen! de 16e gaan wij naar mallorca en dan is ze dus 17 maanden... ik laat het gewoon gebeuren... we zien wel! we hebben de heenvlucht om 6 uur 'smorgens dus zullen er hier om 2 uur uitmoeten! maar ik ga me niet druk maken het is voor haar net zo spannend als voor ons... we should see
Hier totaal anders dan thuis! Het was op vakantie 33 graden, en daardoor was Tijn sneller moe, en sliep dus ook veel meer. Daarin tegen was hij savonds langer wakker, en konden we ook heerlijk uit eten gaan! Tijn heeft thuis 2 slaapjes, en we hebben op vakantie zijn ochtend slaapje steeds goed aangehouden, en de rest van de dag aangekeken. Alles werd op een gegeven moment anders, je leeft daar ook heel anders, later eten, slapen, veel de deur uit. Tijn paste zich heel snel aan. Zijn nu 2 dagen terug en hij heeft direct weer zelfde ritme als voorheen! Heel grappig! Ik zal het gewoon aankijken, en het komt zoals het komt. Kijk goed naar je meisje en laat haar niet oververmoeid raken, las eventueel om de zoveel dagen een relax dagje in. Die dag houd je alleen maar rekening met de kleine, daar bedoel ik mee: goed alle slaapjes in een bedje en niet onderweg, op tijd naar bed zodat ze weer ff een lange slaap achter 1 heeft, normaal eten wat ze gewend is etc. Zo kan ze om de zoveel dagen even bijkomen! Fijne vakantie, kus miek
Dag schema? Zeg maar Daaaaaaaaag schema! hahaha. Hier liep het totaal niet als thuis, het was veel te warm om Sjoerd op zijn eigen bedtijd naar bed te doen, dus sliep hij wanneer hij moe was en ging hij 's avonds tussen negen en tien uur naar bed... Voordeel was dat hij wel 's morgens lekker tot half tien sliep. Nu zijn we weer thuis en hebben we het oude ritme weer opgepakt...ging prima en eigenlijk loopt het weer als vanouds. Gewoon lekker genieten van je vakantie en je vooral niet druk maken over schema's die in de war gaan...zonde van je energie en je kind heeft er toch maling aan... En inderdaad af en toe een rustdag, waarbij je lekker niets doet..werkt ook prima! (ook voor jezelf hahaha)
wij hadden niet echt een schema op vakantie, wanneer ze moe was lieten we haar lekker slapen en voor de rest gingen we overal naartoe en lekker op het strand hangen.. toen we eenmaal thuis waren zat de structuur er direct weer in.. gek is dat eigenlijk he... zo'n dolle pret vakantie waardoor ze toch best wel merken dat er iets veranderd is en thuis weten ze gewoon weer hoe het al;tijd ging...