Hoeveel slaapt jullie baby bij 3 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SterretjesMama, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Daar ben ik gewoon erg benieuwd naar ..
    Mijn meisje slaapt soms een hele dag niet, waardoor ze snachts dus extra lang slaapt.
    Maar soms slaapt ze overdag na ieder flesje wel even, waardoor ze snachts altijd weer een keer wakker wordt.

Wat is "normaal" bij 3 maand?

2. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje heeft altijd veel geslapen. Toen hij heel klein was was hij amper wakker, daarna maximaal een uur. En dat was dan inclusief de voeding... :) Hij sliep eerder overal en later probeerde ik goed te kijken wanneer hij moe leek te worden. Dan ging hij naar bed.
    Snachts sliep hij altijd al goed. En sinds hij 5 weken oud was al door.

Nu slapt hij sinds een paar weekjes sochtends een uurtje, smiddags zo'n 2 uur en vlak voor de avond nog een uurtje. Vevolgens de hele nacht.

Een rustig slaapkopje dus!

Ik denk dat slapen erg belangrijk is, maar dat het heel erg verschilt per kind. Maar het verschilt ook of je goed kunt zien of een kind moe is. Soms werkt het om een kindje standaard na dezelfde tijd naar bed te brengen ook al lijken ze nog niet moe. :)

Heb je het idee dat je kindje meer of minder zou moeten slapen dan? Is ze tevreden?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik weet niet wat normaal is maar mijn zoontje is na een voeding ongeveer 1,5 uur wakker en slaapt dan steeds 2 a 2,5 uur.
    'S nachts slaapt hij meestal zo'n 10 uur achter elkaar.

4. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Soms denk ik dat ze meer slaap nodig heeft, dan lijkt ze zo ontevreden.

Ik zie wel wanneer ze echt moe is, dan wrijft ze in dr oogjes.
    Dan gaat ze ook meteen in bed.

's Ochtends slaapt ze een uurtje na de fles.
    Tussen de middag na de fles sliep ze altijd 2 à 3 uur, maar nu ook nog maar een uurtje.
    En na haar middag fles van 4u wil ze haast nooit slapen tot haar laatste fles van 20u.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik heb op een gegeven moment ook aangehouden hoelang hij wakker kon zijn. Gezien op inbakeren.nl - slaappatroon van baby's
    Misschien is dat iets om aan te houden? Bij sommige kindjes zijn de duidelijke slaapsignalen als in de ogen wrijven en gapen al te laat. :)

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter was toen een uur a anderhalf uur wakker en ging dan gewoon weer naar bed.
    Dan sliep ze meest tot de volgende fles, soms was ze een half uurtje ervoor al wakker.

7. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #7 titania, 24 jul 2011
    Laatst bewerkt: 24 jul 2011
    Mijn zoontje is ook echt van de hazeslaapjes. Overdag slaapt hij nooit langer dan 1 uur achter elkaar.. heeeel soms 1,5 uur. Weeeken geleden heeft hij wel een periode gehad waarin hij 1x 3 uur overdag kon slapen naast de korte slaapjes.

Nu heeft meestal zo'n 3 dutjes overdag..
    S'nachts slaapt hij dan van 21:00 tot 5:30(met om 23:30 wakker maken voor voeding).
    Hij komt op een dag dus aan zo'n 12 soms 13 uur slaap. Officieel is dit voor z'n leeftijd te weinig.

Ik leg hem zoiezo bij elk slaap signaal in bed.. helaas is zijn slaapkamer boven en tegen de tijd dat ik hem boven heb is hij weer volledig wakker en gaat hij huilen(krijsen) als ik hem in bed leg.
    Ik heb hem regelmatig even laten huilen met af en toe speentje toe stoppen zonder oogcontact maken, maar dit helpt allemaal niet. Hij heeft ook zo'n slaapmaantje lampje die ik soms voor hem aanzet.. Hij kijkt er dan even naar, maar meestal is het vrij snel weer brullen. Meestal na een half uur en 10 keer boven te zijn geweest haal ik hem er maar uit.. beneden is hij dan gewoon vrolijk, allert en nieuwschierig en gaat hij weer spelen of voed ik hem weer.. Hij maakt dus een tevreden indruk. Maar ik maak me ook zorgen of hij niet te weinig slaapt en wat de reden hiervan is. Ieder kind heeft wel een andere slaapbehoefte die weer afhankelijk is van andere factoren.
    Hoe groot is jou meisje en krijgt ze bv of kv?
    Mijn kereltje is te licht en wordt sinds kort naast bv bijgevoed met kv, maar helaas heeft dit geen invloed gehad op zijn slaapgedrag overdag..

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira slaapt zo'n 9uur per nacht en na haar 1e fles is ze direct weer in dromenland voor een uurtje of 3, 4.. dus de rest van de dag is ze vrij veel wakker en slaapt ze meestal 3x een uurtje of anderhalf uur. Meer niet..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn vanaf een week of 5 gaan sturen op de slaapjes en mijn kindjes sliepen dus met 3 maanden beide zo:

8:00 uit bed
    9:30 - 11:00 slapen in bed
    13:00 - 15:30 slapen in bed
    rond 17:00 even slapen in de box (max 30 min)
    20:00 in bed voor de nacht (vanaf 18 weken tot 8:00)

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Benjamin slaapt 's nachts van 7-7 (met 1 voeding rond 22.45). Overdag maakt hij meestal 3 slaapjes, 2 lange van ca. 2 uurtjes en 1 korte van 45-60 minuten (eind van de middag).
    De lange slaapjes van 2u onderbreekt hij wel door even te huilen, maar dan blijf ik bij hem zitten tot hij weer rustig is en maakt hij daarna zijn slaapje af. Het korte slaapje is meestal in de kinderwagen omdat we vaak 's middags lekker naar buiten gaan.

11. fafje

fafje Niet meer actief

met 12 weken sliep mijn zoontje snachts nonstop van 21 tot 9...en overdag kon hij max 1,5 uur wakker blijven...dus dat warem nog al wat dutjes! :D slaapkopje hier...

hier maakte het nooit uit of ie dus overdag wienig had geslapen, snhacts sliep hij sowieso goed...maaar...als ik van het ritme afwijkte, dan kon ie daar we overdga onrustig van worden...hij had ehct zn slaap nodig

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    mijn dochtertje wordt wakker rond 06:30 á 07:00 uur
    slaapt vervolgens van ongv 09:00 tot ongv 12:00 uur
    van 13:30 tot 16:00 á 16:30 uur
    19:00 uur weer slapen en om 23:00 uur maken we haar wakker voor het laatste flesje en dan wordt ze weer tussen 06:30 en 07:00 uur wakker.

Ze geeft dit zelf aan, ik breng haar niet naar bed als ze niet moe is maar zodra ze in haar oogjes gaat wrijfen en gaat duimen gaat ze naar bed en slaapt dan ook binnen een minuut.

13. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina