Dag ukje...

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Nelly, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: natuurlijk cijfer ik het risico niet weg van eventueel heftige bloedingen met alle gevolgen van dien. Ik moet er niet aan denken om mijn vier lieverds alleen achter te laten.
    Maar ik had zo graag gehad dat de natuur meer tijd had gekregen om het zelf op te lossen. Dat de miskraam dan nog niet op gang gekomen zou zijn en er alsnog ingegrepen zou worden, zou ik dan vrede mee hebben.
    En eerlijk gezegd, kwam de planning van de currettage praktisch gezien eigenlijk ook wel goed uit. Nu kan ik gewoon Annabel de aandacht geven die ze nodig heeft in deze drukke week voor de carnavalsvakantie. Dat zou ik voor geen goud willen missen.

    Daarom voelt het zo ontzettend dubbel...
     
  2. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Het klinkt misschien erg stom, maar ik vind het zo erg dat we (tot nu toe) geen sterkte-kaartje gekregen hebben van mijn ouders en mijn schoonouders.
    We hebben wel kaartjes gekregen van mensen die echt veel verder van ons af staan. Zo onverwacht, zo lief.
     
  3. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Ach meid :x Natuurlijk vinden ze het heel erg... Waarschijnlijk zo erg dat een kaartje voor hun niet zoveel zou toevoegen, het kan niet verwoorden wat ze voelen. Maar ik snap jouw gevoel ook... Zeker als je wel kaartjes hebt van mensen die verder weg staan. Lief van ze idd. Neem het je (schoon)ouders niet kwalijk, denk dat de mijne zoiets ook zou vergeten....
     
  4. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Lees nu pas je hele verhaal over de curettage.... Wat een verschrikkelijke gebeurtenis.... :( ik weet niet wat ik moet zeggen.... Veel sterkte....!
     
  5. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @babyproject: tenx!
    Mijn ouders en schoonouders zien of bellen ons regelmatig, dus ze zijn echt wel betrokken. Maar ik mis gewoon een kaartje. Puur gevoel.

    We zijn net terug van de gynaecoloog.
    Afsluitend gesprek gehad. Hij had op zijn kop gehad van de gynaecoloog die de currettage had uitgevoerd. Hij had ons veel te lang door laten lopen. Placenta was schijnbaar flink gegroeid, wat een aardige wond tot gevolg had.
    We hebben het ook even gehad over het lichamelijk en emotioneel herstel. Gaat allemaal goed, maar ik heb wel aangegeven dat ik het emotioneel erg moeilijk heb.

    Verder adviseerde de gyn om eerst mijn menstruatie af te wachten als we weer direct zwanger willen worden, zodat mijn baarmoeder zich goed kan herstellen. Anders is de kans zeker aanwezig dat het vruchtje zich in het beschadigde weefsel gaat hechten, wat een grote kans op een miskraam geeft.
    Naja, we wilden voorlopig toch nog niet voor het echt gaan. 't Is toch al druk zat met verjaardagen en feestdagen in de maanden rond de jaarwisseling...
     
  6. olga

    olga VIP lid

    26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, dus uit het gesprek kwam wel dat e baarmoeder goed ´schoon´is nu? En ik snap het dubbele gevoel zeker hoor. Er is overal een ´maar´ en ´wat als´ of ´stel dat´ bi te zetten en uiteindelijk weet ie nooit wat nu echt het beste zal zijn. Het is puur iets wat e zelf zal moeten afsluiten.
    Wanneer jullie toch (weer) voor een 4e willen gaan, wens ik jullie alle geluk toe!
     
  7. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: dankje!

    Even weer een upje...

    We hebben zondagochtend ons "kindje" begraven.

    Vrijdag hadden we na het gesprek bij de gyn bij de Intratuin een potroosje gekocht waar een aantal gesloten bloemknopjes in zaten en zaterdag heb ik nog twee mooie grote witte rozen gehaald. Een voor de vulling van het doosje en de andere wil ik drogen, zodat die bij het foetusbeeldje van de wereldwinkel kan staan.

    Annabel en Evelien hadden zaterdag het ovale doosje mooi beplakt met uitgeponste vlindertjes. Fotootje volgt nog, als ik het fototoestel en de kaartlezer terug kan vinden...

    Zondagochtend heb ik het doosje gevuld met witte bloemblaadjes en daarop een rood rozenknopje. Manlief was ondertussen de rozenstruik verzetten, want die stond al een tijdje in de verdrukking achter de vlinderstruik en een enorme bos rietpluimen. Vorige week had ik de tuin flink teruggesnoeid, dus daar kon hij nu makkelijk bij.
    Annabel en Evelien waren lekker buiten aan het rondfietsen, 't was heerlijk weer. Marjolein zat prinsheerlijk alles vanuit de Xplory te bekijken.
    Toen manlief klaar was, hebben we met zijn allen het doosje begraven. Zo schattig om te zien hoe de meiden heel voorzichtig een schepje zand op het doosje lieten vallen. Mijn man had het er moeilijk mee, het is toch een afsluiting. Voor mij voelde het alleen maar leeg, geen emoties, erg raar. 's Avonds had ik het er wel moeilijk mee.

    Annabel heeft de hartvormige steen op het grafje gelegden Evelien heeft met een beetje hulp de vlindersteker erbij gezet. 't Ziet er nu erg kaal uit, maar dat is de winter.
    Nu hoop ik dat de rozenstruik met het snoeien en verplaatsen niet teveel heeft geleden en dat hij in de zomer toch mooi gaat bloeien.
    Ik vond het weer zondag ook zo typisch. 's Ochtends was het stralend weer, echt heerlijk om lekker buiten te zijn. En 's middags regende het gewoon. Zelfs natte sneeuw.
     
  8. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Fototoestel + cardreader zijn terecht!
    Ik was iets te enthousiast aan het opruimen geweest...

    Hierbij dus het beloofde fotootje van het versierde doosje met roosje, vlindersteker en hartvormige steen.

    Bekijk bijlage 225492

    Het plekje waar het roosje begraven ligt, ziet er erg somber uit.

    *traantjes*
     
  9. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    #89 Yil, 22 feb 2012
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
    Wat ontzettend naar allemaal.... Ik wil je heel veel sterkte wensen met de verwerking.
     
  10. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Pfff Nelly, krijg echt helemaal kippevel van je verhaal. Veel sterkte en dikke knuffel!!!
     
  11. olga

    olga VIP lid

    26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik vind dat jullie het mooi met elkaar hebben ´afgesloten´.

    liefs
     
  12. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Erg mooi dat jullie dit zo met z'n allen hebben kunnen afsluiten en dat jullie je meiden er zo bij betrokken hebben. Veel sterkte en hopelijk zijn jullie er over een tijd weer klaar voor.
     
  13. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Yil, Beate, olga en babyproject: ik schrijf het iedere keer, maar jullie reacties doen me erg goed. Dankjewel!

    Op het moment gaat het alleen niet zo goed met me. Ik heb mijn emoties en gevoelens totaal niet onder controle. Ik val uit tegen alles en iedereen, vandaag zelfs tegen ons Marjoleintje. Arm gupje wist niet wat haar overkwam en ik ook niet. Verschrikkelijk!
    Ik had gehoopt dat ik met het stoppen van het vloeien afgelopen woensdag, weer wat rust in mijn hoofd zou krijgen, maar het lijkt alleen maar erger te zijn geworden. Om het minste of geringste kan ik emotioneel exploderen. Huilen, schreeuwen, boos.
    Ook heb ik ontzettend veel moeite om in slaap te komen, ik lig maar te piekeren en te draaien, terwijl ik harstikke moe ben.
    Maandag wil ik weer gaan proberen te werken, maar eigenlijk zie ik er enorm tegenop. Het klinkt erg ondankbaar of bot, maar ik heb echt totaal geen zin in "goedbedoelde" reacties van collega's. Maar van uitstel komt afstel en misschien doet de afleiding me wel goed.
    Morgen heb ik vast een voorproefje, want dan gaan we met de hele familie uit eten voor oma's verjaardag. *zucht*

    Misschien dat ik toch maar beter professionele hulp kan gaan zoeken, zeker omdat ik al een tijdje met depressieve gevoelens liep/loop...
     
  14. Augustus baby

    Augustus baby Actief lid

    31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Lieve Nelly,
    Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt.
    Ik hoop dat het werk je mee valt, want ja ik denk wel dat het een deel afleiding kan zijn, maar denk vooral aan jezelf, red je het niet kun je altijd weer naar huis toch?
    En ja ben bang dat je echt even door de goed bedoelde reacties en adviezen heen moet, hoe moeilijk dat ook is.
    Professionele hulp is misschien nog niet zo'n gek idee, wie weet ben je dan naar 2 of 3 keer al een stuk rustiger, maar je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt!!

    Lieve Nelly sterkte! En neem de tijd voor alles!
     
  15. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dikke knuffff Nelly , ik zou misschien ook hulp zoeken meid ..........en als het werken nog niet gaat dan moet je het niet doen hoor ...Lichamelijk ben je misschien wel op de been , maar wat er in je hoofdje omgaat is ook heel belangrijk !!

    Suc6 met het etentje !
     
  16. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Augustus baby: echt zo lief dat je meeleest en reageert in dit topic. Doet me erg goed. Dankjewel voor je berichtjes.
    Veel succes in je zwangerschap en geniet ervan!

    @marjon 2: als ik een goede dag heb voel ik me soms wel schuldig dat ik niet ben gaan werken. Maar het is ook superfijn om dingen te kunnen doen wanneer mij uitkomt. Zo kan ik toch weer genieten van de kleine dingetjes. In mijn hoofd moet alles ook weer op orde komen en daar kan ik geen extra druk/stress bij gebruiken.

    Deze week ben ik nog niet gaan werken. Ik slaap nog steeds erg slecht, dus ik ben overdag niet vooruit te branden. Van mijn moeder (is ook werkgever) mocht ik niet eens komen werken, de schat.
    Inmiddels heb ik weer de draad opgepakt met afvallen. Eten heb ik zelf in de hand, dus op die manier heb ik toch weer een stukje controle terug.

    Maandag heb ik een afspraak bij een praktijk voor o.a. psychodynamische therapie. Ik ben benieuwd. Ik voel me ook een stuk rustiger dat ik eindelijk een afspraak heb gemaakt.

    Het etentje (lopend buffet) van oma afgelopen zondag viel trouwens ontzettend tegen. Man, wat was dat een vreetschuur! En vies en vet, bah, bah... Ongezellig ook nog. Ik had al geen zin om te gaan, dus toen oma langs me kwam zitten, was ik vrij kortaf met antwoorden. Ik had er echt geen zin in en we stonden eigenlijk net op het punt om te gaan, maar dat begreep ze gelukkig wel.
     
  17. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Lieve Nelly,

    Wat ontzettend rot dat je zo voelt, ik hoop dat de pscholoog een beetje kan helpen inderdaad, ik heb er altijd heel veel baat bij gehad ( niet een miskraam andere dingen ) ik wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen, en blijf er over praten zo belangrijk.

    Knuffel
     
  18. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat een verdrietig verhaal Nelly :( ik wil je heel veel sterkte wensen. ik zeg dit wel vaker tegen vlindermama's, maar ik geloof er zelf heel erg sterk in: misschien is het een kleine troost om te weten dat (ook al kon het niet bij je blijven) dit kleine vlinderkindje speciaal jou als mama wilde en jouw gezin heeft uitgezocht. het zal nooit vergeten worden!
     
  19. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dankje voor de berichtjes.

    Even een kort upje.
    Inmiddels gaat het een stuk beter met mij. Ik ben met hulp van een psychodynamisch therapeute flink met mezelf aan de slag gegaan. Wat komt er een hoop oud zeer boven. Maar dat is ook hard nodig om de boel weer op orde te krijgen.

    Daarnaast ben ik alweer een paar weken aan het werk. Ik ben nog wel erg moe, maar het is te doen.

    @Loopy: ik geloof ook heel sterk dat dit kindje ons met een reden heeft uitgezocht. Je hebt het erg mooi omschreven.

    Groetjes,
    Nelly
     
  20. Nelly

    Nelly Fanatiek lid

    5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Lief ukje,

    Ik ben je ontzettend dankbaar dat je me door je onverwachte afscheid met beide voeten op de grond hebt gezet.
    Je bent er niet meer, maar ik draag je voor altijd in mijn hart.
    Jij hebt me dat duwtje in de rug gegeven om weer op zoek te gaan naar mezelf.
    Een nieuwe start.

    Dankjewel lieverd!

    Dikke kus,
    Mama
     

Deel Deze Pagina