Moedergevoelens weer op tilt!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daphne1980, 7 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden,

    Ik moet even mijn 'drang' kwijt....

    Ik wil ZOOOOOO graag een kleintje, maar moet (zoals veel van jullie denk ik wel weten) nog zeker 1,5 jaar wachten ivm school ed.

    Maar nu heb ik altijd tijdens mijn vruchtbare periode heel erg de behoefte om erover te praten en het liefst een kindje in mijn armen te houden. Ik word er echt zo emotioneel van. :cry: Niet omdat ik hier op de site zit hoor, maar tijdens mijn vruchtbare periode heb ik gewoon zoveel meer drang naar een kindje dan anders!

    Mijn vriend en ik praten er niet veel over, omdat hij mij niet begrijpt (zijn eigen woorden). We hebben afgesproken in 2007 pas te gaan proberen, maar mijn kinderwens wordt alsmaar sterker en sterker. Helemaal als ik vakantie heb of een vrij weekend.

    Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen dat ik een kindje wil. Maar ja, wat doe je eraan als je lief niet wilt! :(

    Afwachten maar he...maar ondertussen vreet ik mezelf echt op!

    Zo, dat moest er even uit. Sorry hoor.
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Jammer dat je lief nu niet wil .
    Maar misschien ook wel beter nu je nog op school zit ;)
    Ik begrijp wel wat je voelt , ik kreeg mijn oudste toen ik 25 was .
    Op haar heb ik dus 2 jaar moeten wachten .
    Niet omdat ik moest vanwege school of werk , maar omdat ik er te veel mee bezig was .
    Het lukte gewoon niet .

    Groetjes Joyce
     
  3. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hi Daphne, dus jullie gaan pas over 1,5 jr proberen om zwanger te raken? Als je dit écht wilt halen dan moet ik je echt adviseren om tot die tijd dit en andere zwangerword/zijn fora links te laten liggen. Niet omdat ik je niet leuk vind hoor ;) maar om jezelf te beschermen tegen het zwanger virus. Het is namelijk erg sterk en als je al de drang hebt om zwanger te worden (geloof me die had ik ook erg sterk ook op jouw leeftijd en dat zonder internet ;) ) dan denk ik eerlijk gezegd niet dat je het zo lang vol zou kunnen houden. Als je straks leest van al die meiden waar je nu mee "praat" dat ze zwanger zijn, dan denk ik niet dat je lang achter blijft, laat staan als ze een kleintje gaan krijgen.
    Als je echt serieus eerst je school af wilt maken (iets dat ik erg belangrijk vind!) dan moet je dat eerst doen meid, een kind krijgen is geen grap en kan erg zwaar zijn sommigen kunnen tijdens de laatste periode van een studie een kind krijgen maar de meeste halen het echt niet!

    Ik zeg dit niet om je aan te vallen maar om je een beetje tegen jezelf te beschermen. Ik hoop dat je dit begrijpt.

    Liefs Ayla
     
  4. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie berichten,

    Ik begrijp heel goed dat jullie mij proberen te beschermen. Maar ik hoef niet beschermd te worden! :) Mijn vriend eerder. ;)

    Ik zal het even uitleggen...

    Ik wil al sinds begin 2005 erg graag kinderen. Ik was net begonnen met mijn opleiding (en ben er ook heilig van overtuigd dat ik die ga afmaken! Vind ik ook erg belangrijk namelijk) en werd overmeesterd door mijn kinderwens. Inmiddels is dit wel wat gedaald en kan ik er wat beter mee omgaan, maar mijn wens is er nog steeds.

    Zoals je wel kunt lezen MOET ik wachten tot ik klaar ben met school...van mijn vriend. Hij is heel erg van het zekere enzo (gelukkig misschien ook maar). Hij wilt niet aan kinderen beginnen, omdat hij bang is dat ik mijn school niet afmaak. Ik daarentegen ben zo blij dat ik na 5 jaar weer op school zit dat ik mijn diploma juist heel erg graag wil halen voor mijn opleiding!

    We hebben er wel voor gekozen om te stoppen met de pil (die ik dus als sinds aug vorig jaar niet meer slik), maar verder te gaan met condooms. En als er toch iets :idea: gebeurd dan is dat geen probleem!

    We hebben net een huis gekocht (met voldoende ruimte ;) ) en mijn vriend heeft een hele goede baan (incl vast contract), dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Het enige wat eigenlijk nog 'in de weg' staat is mijn studie. Maar zoals ik al schreef, die ga ik hoe dan ook afmaken.

    Al met al is het dus voor mij op dit moment echt MOETEN wachten.

    En als ik dat met een site wat rust kan geven dan doe ik dat graag. Ik praat er gelukkig ook met mijn beste vriendin over, en dat is ook erg fijn.

    Een lang verhaal, maar misschien wat meer duidelijkheid over mijn situatie! :)

    Dus voorlopig krijgen jullie mij echt niet van deze site, hihi! Alhoewel het straks toch wel weer minder wordt omdat ik dan weer druk aan het stagelopen ben!
     
  5. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Hoi Daphne,

    Ik heb tijdens mijn studie ook zo'n periode heb gehad. Was ook ongeveer 25 en veel bekenden kregen kinderen, werden zwanger of waren bezig om het te worden. Ik kan me dus goed voorstellen wat je nu voelt. Bij mij is het na een tijdje weer overgegaan. Nouja... het gevoel werd iig iets minder.

    Richt je voorlopig op je studie, want hoe eerder je afgestudeerd bent hoe eerder je aan het zwangerworden kunt beginnen ;). Tot die tijd wens ik je veel succes met je stage en natuurlijk veel lees en schrijf plezier hier op het forum toe.

    Groetjes, Selma
     
  6. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey Selma,

    Bedankt! :D

    Als ik niet vrij ben dan ben ik ook altijd volop bezig met mijn studie, stage, werk en vriendje! hihi.

    Ik heb er eigenlijk alleen maar meer 'last' van als ik een lange periode vrij ben (zoals nu een kerstvakantie!).

    Komt helemaal goed! Ik denk altijd maar...mijn tijd komt nog wel ;)
     
  7. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Oke het is wat duidelijker nu. Goed dat je het zelf ook zo belangrijk vind! Als je nu weer een keer heel erg de kriebels krijgt dan moet je dit hier maar even melden, dan praten wij het je wel uit je hoofd ;) Of je komt een dagje op die van mij passen :) ;)
     
  8. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey,

    Dat laatste zinnetje: "of je komt een dagje op die van mij passen" klinkt helemaal zo gek niet.

    Wij zitten momenteel in ronde 7 (MK in ronde 2). Mijn zus heeft een kereltje van 11 maanden en als hij komt logeren kan ik me veel beter neerleggen bij het feit dat ik er nog geen heb. Zeker als hij lastig is geweest ;)

    Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Kkan me best voorstellen dat dit voor sommigen de kinderwens nog een beetje aanwakkerd.

    Alleszins succes nog met het afwachten...

    Liefs Kitty
     
  9. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    haha.. ja, dat heeft bij mij ook gewerkt, een tijdlang.


    Na mijn ongeplande, en afgebroken zwangerschap toen ik 18 was bleven de moedergevoelens aanwezig. Was druk met kinderen, ik wilde zo snel mogelijk een kind, ook al wist ik dat ik beter even een tijdje kon wachten..

    Ik heb in de jaren erna vrij veel opgepast op 2 kids.. Hele lieve kinderen, maar ook hele drukke kinderen waarbij je soms echt niet kon doordringen...... Mede daardoor kon ik het nog even aan de kant zetten.. Maar inmiddels ben ik 24, heb ik mijn opleiding afgerond, wonen we in ee prima huisje, en zitten we financieel best lekker... dus we kunnen er nu lekker voor gaan!
     
  10. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Ayla,

    Ik heb een petekind (van mijn beste vriendin Natascha) en daar ben ik heel leuk mee! En dat helpt inderdaad wel, omdat ik heel erg bij de opvoeding en alles wordt getrokken. Zo heb ik hem al een keer opgehaald van de creche, leg ik hem op bed, geef hem eten (hij is 3), speel veel met hem en wandel veel. Dus dat is altijd voor mij een hele fijna aangelegenheid als ik weer een keer naar haar toe ga! :)

    En ik werk soms ook op de creche van mijn werk! Werkt ook heel goed :D
     
  11. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He daphne,

    ik kan me je positie goed voorstellen hoor. Ik loop ook al een tijdje rond met mijn kinderwens die ik telkens uitstelde voor mijn studie. Ik heb nu besloten dit te combineren als ik zwanger mag worden, maar ik hoef ook maar 1 dag in de week naar school en verder werken. Ik heb wel gemerkt dat het voor mij steeds moeilijker werd om te wachten met zwanger worden, omdat dat iets is en was wat ik niet wilde. Ik ben dan ook erg blij met het besluit wat ik nu genomen heb en dat we proberen om zwanger te worden. Ik hoop dat je er met je vriend uitkomt en dat je niet tegen je gevoel in hoeft te blijven gaan. Het kan ook rust geven als je weet wanneer het wel kan, maar dat is een persoonlijke keuze die jullie moeten gaan maken....

    groetjes Karin
     
  12. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey Karin,

    Nou, dat is het fijne! We hebben vorige week (voordat hij op vakantie ging) het er toch nog even over gehad. Ook omdat hij mij telkens op dit soort fora ziet surfen (heb de computer anders op tafel gezet waardoor hij makkelijker kan zien wat ik doe). We hebben nu besloten om te beginnen als ik 27 ben geworden (das 28 mei 2007), dus ik heb gelukkig wel iets waar ik mij aan vast kan houden.

    Maar ja, nu hoorde ik weer van iemand dat het laatste jaar meestal niet tot juni of juli loopt maar veel eerder is afgelopen. Dus dan denk ik weer, oooohhh dan kunnen we eerder beginnen! :(

    Maar ja, ik hou me vast aan 28 mei volgend jaar! De tijd gaat al zo snel, dus dat heb ook wel het gevoel dat het niet meer zo lang zal duren. Maar 17 maandjes! :D

    Maar ja, ik moet gewoon af en toe even mijn moedergevoelens bevredigen en dat doe ik dan GRAAG met dit soort leuke fora!
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    HE he,

    t komt uiteindelijk ook allemaal wel goed hoor. Ik kan me alleen levendig voorstellen dat je het anders zou willen!!! Goed da's in ieder geval een mooi richtpunt. In augustus/september krijg je vast een globaal rooster voor het nieuwe jaar, hoop ik, en dan kun je kijken hoe en of het eventueel eerder kan. Voorlopig nog maar even genieten van andermans kindjes dan, dat doe ik nu ook. Deze week in mijn vriendenkring weer een kleine geboren, dus op naar de kraamvisite!!
     

Deel Deze Pagina