Hallo meiden, Ik twijfel ergens over. Onze dochter gaat momenteel 3 dagen naar het kdv. Nu denken we erover haar nog maar 2 dagen naar het kdv te brengen en 1 dag naar opa en oma. Dat scheelt namelijk best wat geld per maand. Maar.....ik twijfel. Opa en oma zijn hartstikke lief voor haar en ze hebben zelf ook 3 kinderen groot gebracht. Ze passen wel vaker een avondje op en dat gaat prima. Toch haal ik me van die doem scenario's in mijn hoofd. Het zijn toch wat oudere mensen en hun huis is niet speciaal ingericht op kinderen. Maak ik me nu voor niks zorgen? Wat zouden jullie doen? Groetjes, Lillith
Bij mij gaan ze 1 dag in de week naar oom en tante, en 2 dagen in de week naar opa en oma. Ik vind het geen probleem, ben er juist heel erg blij mee! Scheelt ook misschien omdat ze allemaal nog erg jong zijn, en zowel oom en tante, en mijn ouders nog thuis wonende kinderen hebben....
Bij ons 1 dag KDV en 1 dag opa en oma. Zou niet anders willen maar ze hebben wel een kindvriendelijk huis dus dat scheelt. En ze doen het met heel veel liefde!
Als je je er niet goed bij voelt zou ik het al niet doen. Maar als jij dit voorsteld, misschien dat ze het eea veranderen in huis? Of dat ze oppassen in jouw huis? Mijn moeder gaat straks 4 dagen oppassen bij haar thuis (1 hele en 3 halve) Moet zeggen dat ze haar woonkamer gaat omtoveren en een babykamer heeft staan. Maar het is wel een verschil natuurlijk met 1 of 4 dagen..
Onze dochter gaat 2 dagen in de week naar opa's/oma's en helemaal niet naar het KDV. Wij zouden het denk ik niet anders meer willen (scheelt ook heeeeeel veel geld natuurlijk). Hier heeft ze een eigen kamer en verder staat er een tafeltje en natuurlijk speelgoed voor haar. Verder is het huis ook niet echt aangepast hoor..... Maar wat vind je niet kindvriendelijk aan het huis. Zijn dat geen dingetjes die op te lossen zijn.
Bedankt voor de reacties meiden. Het is ook niet zo dat hun huis heel erg kindonvriendelijk is hoor! Ik ben gewoon typisch een overbezorgde moeder en er zijn maar heel weinig mensen waar ik mijn dochter achterlaat om op te passen en dan het liefst zo kort mogelijk.
Hier 1 dag in de week naar oma en 2 halve dagen naar de opvang. Heeeel soms nog eens een extra dagje of middagje naar oma. Bevalt hier prima! Ik denk dat een huis ietsje meer kindgericht maken niet het grootste probleem zal zijn (als ze bereid zijn er kleinigheidjes voor aan te passen). Spullen kun je zelf voor zorgen. Maar meer: lig je op één lijn? Hoe zie je het voor je, en hoe zien zij het voor zich. Goede afspraken maken lijkt me verstandig. Misschien kun je in overleg 1 of 2 maand proberen? Vind 1 van de partijen het niets, dan doe je het niet?
hier 2 dagen kdv en 1 dag opa en oma. Ik vind de balans prima zo. Huis van mn ouders, de kids hebben er een kamertje met bedje en beneden een speelhoek en kinderstoel, en dat gaat prima. Ik vind het beide voor- een nadelen hebben. Voordelen van het kdv vind ik toch dat het een voorschoolse functie heeft, nu zoon in januari naar school gaat, merk ik dat ik dat heel belangrijk vind, evenals het functioneren in een groep. Hij leert er veel, ook dingen die opa en oma niet kunnen bieden. Voordelen van opa en oma vind ik dat zoon een goeie band met ze heeft en weer eens wat anders dan kdv en thuis. Hij wordt er echt verwend, het zijn echt opa en oma zeg maar. Als je het puur voor het geld doet, maar je heb twijfels over opa en oma of hun huis, zou ik het niet doen als je het verder financieel wel red. Maar anders zou ik het zelf een mooie balans vinden.
Ik werk twee dagen in de week. We hebben bewust gekozen voor geen kinderopvang. A omdat we er allebei van overtuigd zijn dat kinderen hun eerste levensjaar het beste in hun vertrouwde gezins/familieomgeving kunnen opgroeien en B omdat allebei de omas het superleuk vinden om ieder een dag te komen. Ja, ze komen allebei bij ons thuis, ik kan de kindjes als ze nog slapen laten liggen, en ik kan er 100% op vertrouwen dat een dag soepel verloopt (natuurlijk wel eerder bij mijn eigen moeder als bij schoonmam.. maar logisch lijkt me) En ik kan je zeggen wij zijn er dolgelukkig mee! Maar ik besef me ook goed dat niet iedereen in zo'n luxepositie zit.. Dus mijn tip, laat ze bij je thuis komen, heb je ook al dat gesjouw niet in de ochtend en de opa en oma niet de "rotzooi" thuis
Onze kinderen zitten ook twee dagen op het kdv/bso en één dag bij opa en oma. Dit bevalt supergoed, van beide kanten. Ik vond het toen ze kleiner waren wel iets moeilijker, omdat sommige dingen net even iets anders gaan als thuis. Maar de goede band die hier is ontstaan tussen de kinderen en opa en oma is echt goud waard! Onze kinderen zijn echt stapeldol op opa en oma en voelen zich daar helemaal veilig en thuis. Hier komen ze naar ons huis, ontbijten met de kinderen en brengen dan de oudste naar school. Daarna nemen ze de jongste mee naar hun eigen huis. Ideaal!
Onze dochter gaat 2 dagen naar kdv en 1 dag komt oma bij ons thuis. Dat gaat heel goed, wij wilden zelf graag dat ze bij ons in huis kwam omdat ze daar al haar speelgoed heeft, eigen bedje enz. en omdat ze al regelmatig gaat logeren bij oma, blijft dat ook zo wat specialer.