**Dag van de leidsters**

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Mochten jullie nou es iets terug willen doen voor de leidsters heb ik een tip voor jullie: het is morgen 'dag van de leidsters'! Misschien een goed moment om de leidsters eens in t zonnetje te zetten :d

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goh, mazzel dat ik morgen moet werken! :)

3. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ja ik ook maar ik verwacht er niet te veel van! Hebben jullie wel es wat leuks gekregen van de organisatie zelf? Wij tot nu toe elk jaar een zonnebloem.....yeahh! :S

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Nou toevallig trakteert mijn zoontje morgen nog vanwege zijn verjaardag, dus ga ik niet nog iets extra's doen, zo raar toch niet?

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja ik dacht dat het twee weken gelden was, dus ik bos rozen gekocht mooie kaart erbij en dat gegeven.

de leidsters stonden echt te kijken, huh.

duss, ik heb mijn plicht al gedaan ;)

6. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

nee tuurlijk niet! iedereen moet t uberhaubt zelf weten toch?

7. luuus

luuus Niet meer actief

wij hebben heel leuk van de baas in onze pauze een lunch gehad echt met allerlei soorten soepen sallades broodjes koffie enz enz echt heeel erg lief bij ons doen ze het altijd wel uitgebreid ook de ouders geven altijd wel wat. zelfgemaakte dingen van de kinderen met een lieve tekst erbij..

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik geef een zelfgebakken en versierde cake. Denken jullie dat dat wel genoeg is?

9. luuus

luuus Niet meer actief

tuurlijk het is vrijwillig het gaat eig gewoon om het gebaar niet echt om wat je geeft

10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

jazeker! hartstikke leuk toch! Ik denk dat het bij ons weer minimaal is morgen..zowel door de organisatie als door de ouders..zou ook niet weten hoe ouders moeten weten wanneer t dag van de leidsters is hoor!

11. luuus

luuus Niet meer actief

bij ons hangen er al 2 weken posters en hebben ouders een brief gehad :D

12. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    ow echt? hahaha jee nou ik weet niet of ik dat wel zo leuk zou vinden hoor. Ik zei t wel voor de grap tegen mijn collega's dat we t maar aan moesten plakken in de gang maar ik vind dat je ouders dan wel een beetje wat oplegt..althans zo'n gevoel zou ik er een beetje bij krijgen! Maar goed een groot deel van de ouders ziet t misschien natuurlijk ook meer als tip :)

13. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Bij ons op het KDV stond het zelfs aangeplakt dat het donderdag dag van de leidster is, en dat ze het leuk zouden vinden als we de leidsters in het zonnetje zouden zetten. Ik vond het eigenlijk een beetje brutaal....... en vind het ook een beetje een rare dag hoor. Wanneer is het juffen dag? dag van de IT'er? Dag van de ambtenaar? dag van de cassière? dag van de vuilnisophaler? we hebben natuurlijk al secretaressendag en eigenlijk vind ik dat al een beetje geforceerd. Ik laat mijn secretaresse elke dag blijken dat ik tevreden met haar ben, daar is geen aparte dag voor nodig. Ook de leidsters bedank ik elke dag voor de goede zorgen. Daarbij doen ze op ons KDV om een of andere vage reden niet aan moederdag en vaderdag (en trouwens ook niet aan pasen, sinterklaas of kerst) dus vind ik het wel een beetje selectief dat ze wel een de Dag van de leidster doen! Maar ja, hypocriet als ik ben heb ik wel een cadeau'tje in elkaar gefröbeld. Ik wil ook niet met de nek aangekeken worden.
    Ik bedoel hier trouwens niks ten nadele mee van de de leidsters hoor, ze doen hartstikke goed werk waar ik veel respect voor heb, maar ik vind zo'n dag eigenlijk niet echt nodig.

14. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Ja dat begrijp ik heel goed! daarom zei ik t ook als geintje van dat aanplakken op de gang. (ik heb deze topic trouwens geopend omdat ik wel weet dat er veel ouders zijn die graag es een aardigheidje aan hun leidster zouden willen geven maar niet weten van hoe en wanneer enzo..dus ik gaf t als tip)

Maar wat ontzettend gek dat ze niet aan moeder/vader-dag en aan al die andere feestdagen doen! weet je de reden daar ook van? Nog nooit van gehoord nl en ik vind dat ook best erg! zulke dagen zijn juist zo leuk in een kinderleventje!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb vanavond met dochterlief al cakejes staan bakken en versieren.

Vroeg vanmiddag op het KDV of ze iets speciaals georganiseerd hadden, maar ze verwachten van de ouders eigenlijk niets. Vorig jaar was ik de enige die met een doosje Merci kwam. En toen zat Annika pas 2 weken op het KDV.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou niet zo gek, heel veel kinderen hebben geen vader of moeder. Hoe leg je dat dan uit? Dat lijkt me geen taak voor de leidsters.

Bij ons doen ze niet aan Sinterklaas. Nou ja, dat is dan jammer, ik lig er niet wakker van. Sinterklaas viert ze thuis wel.

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Bij he KDV waar ik werk, wordt er altijd iets gedaan vanuit de Oudercommissie, en vaak krijgen we van wat kinderen mooie tekeningen. Het gaat natuurlijk om het gebaar!

Ik ben nu met verlof dus ik mis de leidsterdag :cry:

18. minke

minke Actief lid

Bij ons op het werk (BSO) wordt altijd iets geregeld door de oudercommissie. Nu staan er al een aantal weken twee manden in de gang, één voor handen (versierde tekeningen van kinderen) en één met cadeautjes. Van de organistatie zelf krijgen we vaak ook een kleinigheidje. Ik vind het wel heel leuk, want vaak wordt het werken in de kinderopvang toch wel onderschat!

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, ik was dus de enige die wat mee heeft genomen... en de leidsters zelf waren het ook helemaal vergeten... :rolleyes:

Ik hoop nou niet dat die andere ouders mij een grote slijmerd vinden. Als ik dat had geweten had ik het denk ik niet gedaan...

De leidsters vonden het trouwens wel heel leuk en lief.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter gaat alleen op vrijdag naar het KDV, zou ik morgen nog iets kunnen doen?
    Ik vind het wel een leuk initiatief en voel me altijd wel even gewaardeerd als mijn werkgever iets doet op dag van de leraar. (taartttt!)
    Maar van de leerlingen krijg ik eigenlijk nooit wat...

Deel Deze Pagina