**Dag van de leidsters**

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    in het huisregelement staat: "Er wordt geen aandacht besteed aan de viering van pasen, sinterklaas en Kerstmis. Thuis wordt hier al genoeg aandacht aan besteed. Twee maal per jaar is er een nieuw thema. Dit geeft een feestelijke sfeer en biedtv een goede aansluiting met de educatieve en sociale ontwikkeling van het kind". Maar dus ook met moederdag is er niks geknutseld.... Wat ik dan wel weer dubbel vind is dat er een wel een kerstborrel is met de ouders en dat dan wel verwacht wordt dat je een kerstkado'tjes voor de leidsters meeneemt....

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb wel een moederdagcadeautje gekregen wat Ymke op het KDV gemaakt heeft (nou ja...), maar voor vaderdag deden ze niets. Dat vond ik wel weer vreemd.
    Maar ik vind het wel hoor, dat soort dingen. Het breekt de sleur weer een beetje. Regelmaat is wel goed, maar een keertje anders is ook leuk voor de kleintjes!

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik kreeg via de post van mijn stichting een boekenbon van 7,50 als dank voor mijn inzet als pedagogisch werker voor onze stichting :D

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Vergat nog te zeggen, ik heb echt wel zeer veel respect voor de leidsters hoor! Het is hartstikke zwaar werk, je wordt geacht veel te weten over de ontwikkeling en het betaald helemaal niet zo dik. En de leidsters die ik ken zijn ook nog altijd vrolijk en enthousiast, echt super!

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Nou dat ben ik niet helemaal met je eens...Voor dat ene kindje kan je dan wel een alternatief verzinnen...dat vind ik net zoiets als geen kerstfeest meer vieren als er toevallig een moslimkindje in de groep zit...

6. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben vandaag allemaal een lekkere massage gekregen op t kdv waar ik werk! (vanuit de organisatie dus) Was leuk en een keer wat anders dan zo'n duffe zonnebloem ;)

Van de ouders niks gehad, maar goed die kunnen t ook niet weten en ik vind t echt niet erg! vind t veel belangrijker dat er vanuit de organistatie wat geregeld wordt!

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoon gaat alleen on di en wo naar het KDV.. Ik wist niet dat het afgelopen donderdag was, maar is het raar/spuit elf als ik dan as dinsdag nog met iets aankom?

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Probeer jezelf er es in te verplaatsen....stel dat jij die leidster was en er komt speciaal na zo'n 'dag van de leidsters' nog iemand naar je toe met een kleine attentie..dan waardeer je dat toch juist enorm? :) Zou ik gewoon doen joh! dat komt echt heel erg gemeend over en ik weet zeker dat t enorm gewaardeerd wordt (ik zou haast zeggen 'nog meer dan op die dag zelf'...klinkt niet zo netjes maar is misschien wel zo natuurlijk...;))

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    damn ik ben het dus vergeten... Ik stuur zo even een leerling naar de supermarkt voor een doos merci, kan ik het vanmiddag nog aan ze geven!

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wij hebben allemaal een snoep/thee boeketje gekregen! Erg leuk!
    Dit was door de oudercommissiegeregeld!

kus miek

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Omdat ik ziek thuis ben sinds 2 weken, brengt mijn man Elena naar het kdv. Gistermiddag heeft hij de leidsters gefeliciteerd met hun dag en ze stonden helemaal perplex. Hij schijnt de enige papa te zijn die er aan heeft gedacht. :)

12. Sw33tl4dykim

23 nov 2007
    9
    0
    0
    kinderleidster
    den haag
    maakt niet uit wanneer je het hebt gegeven toch je hebt er in ieder geval aan gedacht
    ik werk zelf op en kdv en we krijgen nooit wat van ouders
    wel een high tea met zn allen gekregen van de organisatie ;)

13. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima

Juffe dag enzo bestaat ook hoor. Er is overal een internationale dag voor. In NL wordt er alleen niet zo veel aangedaan. 6 juli is bijv. de dag van de docent en dan wordt je hier in Peru) als docent echt wel in het zonnetje gezet (door leerlingen en baas). Best leuk hoor. Ik zou dus ook gewoon iets kleins doen.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    We hebben in Nederland wel degelijk een dag van de docent en daar hoeven we niet lang meer op te wachten. Op 5 oktober worden we weer in het zonnetje gezet ;) we zijn allemaal vrij (want het is een zondag)

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje ik weet dat soort dingen helemaal niet, is het elk jaar op dezelfde datum?

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik krijg voor dag van de leraar 200 euro :D :D :D

17. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Bij ons krijgen we een briefje in het bakje van het kind om deze dag aan te kondigen (ik geloof vanuit de ouderraad). Ze vragen dan of je een bloem mee wil brengen (echt of geknutseld), zodat de leidsters uiteindelijk een mooie bos bloemen krijgen. We vonden het briefje dit keer de maandag na de bewuste dag vanwege onze vakantie. Maar ik heb de eerstvolgende dag gewoon nog een bloem meegenomen voor elke leidster van de groep. Tenslotte zijn ook niet alle kinderen op donderdag aanwezig, dus is de eerstvolgende dag ook gewoon prima.

Ik laat ook wel regelmatig mijn waardering zo blijken, maar ik moet bekennen dat ik het zelf stiekem ook erg leuk vind als mijn (zeer attente) baas op secretaressedag met een bloemetje aankomt. Ook al laat ook zij haar waardering zeer regelmatig blijken. En ook al vind ik ook dat het laten blijken van waardering niet aan de ene dag vast hoeft te hangen. Dus waarom dit dan ook niet? Kleine moeite, groot plezier.

En met moeder- en vaderdag wordt er op het kdv ook voor ons geknutseld. En zeker in de babygroep, waar het voor de kinderen beperkt blijft tot een handje in de verf dopen en op het papier drukken (en dat kunnen ze nog niet eens zelfstandig), komt het meeste werk dan toch op de schouders van de leidsters neer. Ik vind het zo ontzettend leuk dat ze dit doen. En met Sinterklaas krijgen de kinderen trouwens ook allemaal een klein cadeautje in de schoen. En daarom doe ik dus ook mee aan de dag voor de leidsters :D

Deel Deze Pagina