spiraaltje en de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Eleonora, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb even een vraagje...
    Een kennis van mij zegt dat ze een spiraaltje heeft én aan de pil is, dat mag toch helemaal niet? En ten tweede zegt ze dat ze door het spiraaltje en de pil heen is zwanger geworden, 3 keer!!
    Ik vroeg me af of dat mogelijk is, en of het niet gevaarlijk is, want het spiraaltje geeft toch ook hormonen af?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Een koperspiraaltje geeft geen hormonen af, maar beschermt wel tegen zwangerschap.
    Ik zou dus absoluut niet weten waarom je het samen met de pil zou gebruiken.(en als ze al 3 keer zwanger geworden het dan nóg doen?! :$)

Een gewoon spiraaltje geeft wel hormonen af, dus misschien dat dat elkaar kan gaan tegenwerken, en ze daarom juist zwanger is geworden.

Maar eigenlijk geloof ik er geen reet van.
    Ik ken geen één dokter of gynaecoloog die de pil én een spiraaltje samen zou voorschrijven.
    Anticonceptie hoor je niet met andere anticonceptie te combineren.(met uitzondering van condooms ;))

Ik denk dat jouw kennisje heel veel fantasie heeft. ;)

3. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Hahahaha bedankt Lucia! Dat is dus precies wat ik dacht! Maar dacht ff checken, was bang dat ik misschien iets te kort door de bocht was met mn reactie...
    Maar hoogst waarschijnlijk dus een zwets verhaal :p
    Wel sneu voor dr vriend... 1keer oke, maar 3 keer...!!

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind je helemaal niet te kort door de bocht. :)

't Is gewoon vette onzin. :D

(en idd wel erg voor d'r vriend, als ze dat express heeft gedaan...)

Deel Deze Pagina