Vraagje mbt Bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Dames,

Morgen trouwt mijn zusje.
    Word gewoon klein gehouden met een mannetje of 15.
    14.00 op het stadhuis zijn , de tuin in , en daarna van 17.00 tot 20.00 eten in een restaurant.

Nu ben ik trotse mama van 3 kindjes.
    De oudste is 2 en een half.
    Middelste is anderhalf en de jongste is net 6 weken.

Niet in bezit van een auto momenteel maar zouden die van schoonouders kunnen lenen , een klein auto'tje.
    De jongste op de voorstoel en ik met de meiden achterin.
    Het past eigenlijk "net" niet en het is 120 kilometer verderop een dus
    zo een anderhalf uur autorijden voor ons.

Wat vinden jullie?
    De jongste zou in de draagzak kunnen of daar in een bedje.
    Maar de middelste heeft ook zeker nog een middagslaapje nodig anders is ze niet te genieten!

Haalbaar?
    Ik weet niet of ik het wel verantwoord vind eigenlijk en zou graag jullie mening willen :$

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou sowieso naar de bruiloft gaan! Heb je geen oppas? Dan kan je de kindjes thuis laten

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom is het niet verantwoordelijk? Als de auto gewoonw in prima staat is dan maakt het toch niks uit?

een campingbedje voor de middelste kan je achter de voorstoelen leggen bij je voeten.

Kan de airbag van de voorstoel wel uit? Anders kan je daar niet je jongste neerzetten...

Als je de bijrijders stoel helemaal naar achter doet heb je zelfs kan dat je nog de wagenpark van de kinderwagen rechtop bij de voeten van de bijrijdersstoel zetten

En kan je het onderstel in de kofferbak doen.. Dan hoef je niet de hele dag met een baby te sjouwen

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou niet weten wat er niet verantwoord is?

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#5 sunshineS1976, 8 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2016
    Er is vast wel iemand die een bedje mee zou kunnen nemen zodat ze bij je zus binnen lekker kan slapen? Wellicht wel 2 voor je baby ook. Baby zou ook in een groot bed in het midden kunnen liggen. Wat kussens aan de randen. 6 weekjes rolt nog niet alle kanten op :) idd check of de airbag uit kan van voor. Maar achter heb je net zo goed 2 autostoelen te plaatsen toch?
    Draagzak goed idee. Past de kinderwagen er niet bij? Wel een beetje laatste moment denken dit want je had ook makkelijk voor een paar tientjes een grote auto kunnen huren... of idd een oppas regelen. Je kids lekker meenemen ze horen erbij en dat het wat ontregelt is trekt later wel weer goed. Je zusje trouwt maar 1x :)

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou voor de jongste en middelste een oppas proberen te regelen.
    Zo niet dan zou ik proberen de middelste haar middagslaapje in de auto te laten doen.
    En lekker genieten. Go with the flow!

7. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Oppas is er helaas niet.
    Word ook de eerste keer zo'n eindje reizen met alle 3.
    Misschien dat ik daarom een beetje hyper ben :p

8. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Vraag je zusje of iemand anders niet een campingbedje wil meenemen voor de middelste. (daar uit de buurt) valt vast wel iets te regelen. Gewoon gaan en genieten..

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je hoorde vast niet pas gisteren dat je zusje vandaag gaat trouwen... Ik vind dat je rijkelijk laat bent met plannen maken en opties afwegen. Wat mij betreft kun je niet wegblijven op de bruiloft van je zusje. Dus desnoods laat je je kinderen thuis met hun vader, maar jij moet sowieso gaan. En begin volgende keer iets eerder na te denken over hoe en wat bij dit soort dingen.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vraag je zusje? Dat is de bruid die vandaag gaat trouwen. Het moet háár dag zijn! Het laatste wat je dan wil is dingen moeten gaan organiseren zoals een kinderbedje voor je zus.

11. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Een dag van tevoren afbellen kan natuurlijk niet, dat had je veel eerder moeten bedenken.
    Als je auto van je schoonouders kan regelen, betekent dat dan niet dat ze thuis zijn? Zodat ze misschien op 1 of 2 kinderen kunnen passen.?

En anders alleen gaan, dat papa gewoon oppast.

12. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Precies wat ik dacht! En omdat het een redelijk kleine besloten bruiloft is.. lijkt het mij dat het allemaal wel los loopt, gewoon gaan en je ziet wel.

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Morgen lekker op tijd weggaan. Dan is het nog niet zo warm. En kan je af en toe even uit de auto. Woont in de buurt van je zusje nog familie van je.. Misschien kan je die even vragen of ze wat kunnen regelen met een campingbedje.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik vind ook wel dat je daar erg last over na denkt, zeker omdatct om iemand gast waarbij je echt niet alsnog kan gaan afbellen.
    Zou gaan met de kinderen, heb je zelf geen camping bedje voor de middelste, anders die in een groot bed en de baby in kinderwagen/draagdoek. Of natuurlijk iemand op laten passen.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik snap niet waarom je daar nu pas over na denkt eerlijk gezegd. Oppas had je van te voren makkelijk kunnen regelen. Afbellen voor de bruiloft van je zusje is geen optie en alleen gaan vind ik ook echt een no go!

Je had van te voren oppas kunnen regelen of een bedje via iemand die daar woont zodat je niet hoeft te slepen met de spullen, voor de middelste om daar te slapen.
    Maar dat is achteraf. Het enige wat je naar mijn idee nu nog kan doen is vragen of je schoonouders op kunnen passen, die zijn ws thuis omdat jullie hun auto lenen of de boel accepteren en gewoon gaan en zien hoe het loopt.

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou ook echt oppas nog proberen te regelen, scheelt een hoop zorgen! Wij vroegen altijd onze gastouder en ook toen wij zelf trouwden ging onze zoon na de ceremonie naar de go waar hij de volgende dag werd opgehaald. Ideaal, en geeft veel rust voor kinderen en jou.

17. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een bruiloft gehad toen we ook nog een kind hadden wat een slaapje moest doen.
    Wij hadden de volgende oplossing: onze dochter ergens in de buurt laten slapen. Een kennis van ons woonde in de buurt van de bruiloft. Onze dochter hadden we daar gebracht. Misschien kent je zusje iemand die wil oppassen?
    Over d baby zou ik me niet druk maken, baby's slapen overal.

Tja en wat de andere dames zeggen, je bent wel laat met een oplossing zoeken. Niet gaan lijkt me geen optie! Ze wil vast graag dat jullie komdn

18. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Er is nog al het 1 en ander aan vooraf gegaan.
    Mijn ouders en zusje hadden ruzie dus alles was nogal onzeker.
    Ik heb hier geen familie en vrienden in de buurt want die zitten allemaal 100 km verderop!
    Mijn partner zijn zus en ouders kunnen helaas niet oppassen dat heb ik al gevraagd.
    Ik heb mijn vader gevraagd of hij mij en de oudste op kon halen maar die had niet echt zin om te rijden.
    Zelf heb ik geen rijbewijs!

Maar het komt allemaal vast wel goed !

19. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Gewoon gaan en lekker genieten!
    Kinderwagen/buggy mee waar die van 1,5 ook in kan slapen.
    Je kan evt. een iets grotere auto huren.

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zou zelfs met het ov gaan voor de bruiloft van mijn broertje. Je had heel veel dingen kunnen doen die je allemaal niet hebt gedaan, dus nu moet je morgen heen en weer met drie kids. Kan prima in één auto.

Ik vind echt dat je er teveel over nadenken. Als je middelste een keer niet slaapt, is dat niet anders. Als hij/zij het echt nodig heeft, valt ze wel in slaap in de buggy of in een stoel in de tuin.

Deel Deze Pagina