maagzuur bahhhh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oohhh word er soms gek van
    helemaal savonds...

en zaterdag had ik zooww zin in shoarma... daar werd ik ff voor gestraft zeg jeeeeeetje!

ik heb er tot nu toe geen dingen voor ingenomen... lijkt me toch niet altijd goed voor t kind..
    maar zat me af te vragen laatst... ze zegen niet voor de gein dat rennies gewoon mogen in zwangerschap in zo bijsluiter...

en maagzuur is vast niet gezond voor je slokdarm...

ik heb vaak dat ik nog niet eens zo golf zuur in mn mond heb, maar het blijft hangen en dat doet zoo zeer!!

en tsja gisteraond had ik t ook n beetje... en dan lig ik van zal ik nu WEL n rennie pakken en kijken of t uberhaupt helpt.. of niet...
    kep t maar niet gedaan en vanzelf in slaap gevallen

pfffffffff

2. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    ik herken het blijven hangen,, ik heb er ook heel erg veel last van, ik heb al rennies gehad en gaviscon (gaviscon vind ik persoonlijk heel smerig) het hielp wel maar ook niet heel erg lang, toen kreeg ik te horen dat een glas melk zou helpen en daar ben ik heel tevreden over! een glas koude melk helpt al en warme melk is alleen maar beter!

kijk voor jezelf wat het beste werkt!

Succes ermee,, Groetjess..

3. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Inderdaad Warme melk of vanille Vla. Ik heb van de gyneacoloog Antagel voorgeschreven gekregen. Kan je zonder recept ophalen bij de apotheek. Is net zoiets als Gaviscon maar helpt mij erg goed. Je moet het bewaren in de koelkast en zo'n koude slok is dan gewoon heerlijk.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    okeej
    vanillevla helpt me niet
    melk kan ik nog wel proberen en de rennies zal ik ook s proberen
    helpt t niet zal ik s naar de apothek voor antagel

ik had t zaterdag namelijk ZO erg dat t voelde of ik moest spugen zo ongeveer

en heb er gewoon serieus over gedacht mn vinger maar in mn keel te steken dat mn maag leger of gewoon leeg zou zijn dan kan er gee zuur meer komen :$:$

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Helaas wordt het met overgeven van het zuur vaak alleen maar erger. Ik ben ook wel eens zo misselijk geweest van het zuur dat het er gewoon uit moest, maar vervolgens zat ik na een half uurtje alweer met dat gevoel.

Wat bij mij helpt: rennies en melk. Ik drink na het eten altijd een glaasje melk, en dan heb ik nergens last van :) Van rennies gebruik ik eigenlijk altijd de 'deflatine' versie, dat helpt ook tegen een opgeblazen gevoel van je maag. Ik vind het echt wonderspul!

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    dankje andrea!!!

nou dan zal ik nu naar alle maaltijden een glas melk nemen!!
    op zich klinkt t logisch dat melk zuur en (gekruid) eten neutraliseert...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ik had het de vorige zwangerschap zo erg dat ik er echt van moest overgeven en soms zelfs in slaap, erg vervelend. Ik gebruikte toen rennies en sliep op 2 kussen met mijn hoofd omhoog. (geen wonder, heel kleine buik, 10 ponder, dus mijn ingewanden moesten wat opschuiven haha).

Toen kende ik antagel nog niet, maar veel positieve verhalen over gehoord, dus als ik dit keer last krijg ga ik daar wel achteraan.

Deel Deze Pagina