Hallo, Gisteren rond 12 uur smiddags was mijn ovutest nog negatief (ging al wel de goede kant op), gisterenavond geklust. Vandaag knalpositieve test (test streep donkerder dan controle streep). Kan ik nou beter vanavond nog een keer proberen, of liever wachten tot morgen? s'Morgens is voor ons geen optie, dus kan alleen vanavond of morgenavond. Ik heb wel eens gelezen dat je beter een dag klussen over kunt slaan in plaats van twee dagen achter elkaar. Op de ovutest staat dat je binnen twee dagen na positief testen moet klussen. Dus in dat geval zou ik voor morgen moeten gaan. Ben benieuwd wat jullie ervan denken? Alvast bedankt
Tja, maar hoe zit het dan met de mindere of zelfs slechte kwaliteit van het sperma als je twee dagen achter elkaar klust?
Ik zou de komende dagen even doorgaan met sexen. Je eitje springt gemiddeld 24-48 uur na je knaltest, maar er zijn gevallen bekend (best wel veel) waar het eitje pas na de 48 uur springt, dus niet te snel stoppen hoor. En wat het elke dag/om de dag verhaal betreft; Het klopt dat in een zaadlozing binnen 24 uur na de vorige minder zaad zit, maar echt nog zat om kindjes te maken. Ook is het uiteindelijke aantal zaadcellen na 2 zaadlozingen binnen 48 uur altijd nog hoger dan na 1 zaadlozing binnen 48 uur. Meer zaad is meer kans. Ik denk dat het echt geen kwaad kan om elke dag te sexen, zelfs voor wat langere tijd... Maar meningen zijn hierover verdeeld. Het belangrijkste is nog steeds: Hebben jullie er zin in?
heb regelmatig gelezen dat gyn's het aanraden om rond je ei dagelijks te klussen, ze zeggen dan alleen vaak ook om de dag is ook prima, want t moet natuurlijk wel leuk blijven ik zou dus zeggen, niet geschoten is altijd mis en als jullie zin hebben, waarom dan niet