Beste allemaal, ik ben hier nu een dag en ik zie allemaal afkortingen waar ik helemaal niks van begrijp kan misschien iemand die afkortingen uitleggen? Tnxx liefs, Melissa
bv - borstvoeding iui - intra uteriene inseminatie (vruchtbaarheidsbehandeling waarbij het zaad hoog in de baarmoeder wordt ingebracht) ki - kunstmatige inseminatie kid - kunstmatige inseminatie met behulp van donor ivf - in vitro fertilisatie (vruchtbaarheidsbehandeling waarbij de eicel buiten het lichaam wordt bevrucht) icsi - zelfde als ivf maar dan wordt de zaadcel in de kern van de eicel gespoten. kan me zo even niet meer herinneren
Ik gebruik ook nog andere afkortingen die voornamelijk gebruikt worden in smsjes/msn e.d. zoals ff = even idd= inderdaad Vaak kun je uit de zin/het verhaal al halen wat de afkorting betekent. Behalve dan afkortingen die bekend zijn bij heel nederland zoals ivf/iui e.d. maar die staan ook gewoon in het woordenboek
Hier nog een topic waarin alle afkortingen staan: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=61271 Als het goed is kun je daar alles vinden! Doe ik deze op slot... Groetjes, Josien