Toch nog een keer vakantievraagje (zonder auto)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bolkje, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou, daar ben ik weer. Ik had een paar weken geleden al gevraagd waar mensen heen gingen op vakantie, maar ik merk dat onze situatie toch wat anders is dan die van de meeste mensen, dus hopelijk willen jullie meedenken.

Wij hebben geen auto en ook geen rijbewijs. Manlief is bezig, maar in het tempo waarop het nu gaat denk ik niet dat ie hem al heeft in mei, als we op vakantie willen.

Dus we zijn afhankelijk van openbaar vervoer / een vervoersbedrijf dat ons naar de plaats van bestemming brengt. En ook zo lang we daar zijn blijft dat zo, we kunnen geen auto huren om ergens te komen.

Voordat we Toby hadden gingen we dan regelmatig uitstapjes doen met de bus. Je word dan bij je hotel opgepikt en 's avonds verzamel je bij de uitgang van hetgene waar je bent geweest en wordt weer bij je hotel gebracht. Ideaal, maar misschien niet met een baby/dreumes, denk ik :(

Maargoed, wat zouden jullie aanraden voor iemand die geen auto tot de beschikking heeft? Wat zijn leuke plekken om dan heen te gaan, waar je dus eventueel goed openbaar vervoer hebt of waar veel op loopafstand te doen is... Liefst ergens waar het ook lekker weer is en het allerleukste zou een eiland zijn :D

Misschien moet ik naar het reisbureau gaan, maar ik vind ZP vaak beter advies geven dan hun. ;)

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik zou dan een pakketreis ergens boeken. Dus met vlucht, transfer, accomodatie in een stad(je) in ieder geval met zwembad of aan zee ( of allebei :D)

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Cran canaria bijv. Wij zijn daar eens geweest met toen allen nog dochter . Op parqeu dus christoball in playa des ingles. Je vliegt erheen, dan met bustransfer naar complex. Dan is veel op loopafstand of taxi. En wij hebben toen ook busuitstapjes gedaan naar andere plekjes. Was goed te doen. (Wij huren geen autoos , heb geen cc en mijn broer heeft eens me ga slechte ervaring gehad)

Er zijn zat plaatsen te bedenken met mooi weer zonder auto. Als je zorgt dat je in een stadje / dorpje zit. En niet afgelegen

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Heb Op vliegvakantie nog nooit een auto gehuurd altijd met een taxi of bus. In gran canaria hebben sommige taxi's ook een autostoel in de kofferbak.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Zou me ook eens verdiepen in Tenerife of grand canaria. Daar ook eens geweest zonder auto, maar ook zonder kinderen. Kijken of centrum en strand loopafstand is.

6. Tenerife is inderdaad super te doen zonder auto.... Daar zijn we al twee keer geweest :D

Maar Gran Canaria is dus ook wel een aanrader met kinderen? :)

Deel Deze Pagina