Ik reageerde op jou, maar was eigenlijk voor @Posh bedoeld, die beweerde dat als je boven GL zou wonen ze niet te vinden waren. Zoals ik al zei; genoeg keuze door heel NL lijkt mij zo, dus je had ze echt kunnen zien ergens
Ik heb je net gezegd dat in mijn provincie er geen roetveegpieten waren. Hoe kun je dan nog steeds beweren dat het genoeg keuze is?
Dan kan het niet anders dan noord holland zijn, In zuid holland is het altijd rustig met de hooligans
En daar was geen 1 intocht met roetveegpieten...in de hele provincie niet? Misschien aankomend weekend dan...zijn nog heel veel intochten die nog moeten komen. (Wat erg evengoed hè,van beide kanten...arme kindjes)
Nee, helemaal niks.. wat betreft de kleinere dorpen krijg ik niet veel mee of dat nog moet komen, maar het lijkt me stug dat die vooruitstrevender zijn dan de grote steden..
Haha ik legde de associatie nog niet eens met de hele pieten rel, ik had het dan over voetbal haha...
Maar dan is het probleem juist toch helemaal opgelost? Het is een kinderfeest dus bekijk het uit de ogen van een kind. Een kind ziet er niets racistische in en zal het dan ook niet op deze manier vieren. De oude pieten zijn vaker door de schoorsteen gegaan dus donkerder van kleur.
Maar het zijn juist de kinderen die geen stem hebben, en waar de volwassenen voor moeten spreken. Decoraties op scholen worden gedaan door leerkrachten en ouders. Intochten worden georganiseerd door commissies bestaande uit volwassenen. En zolang zij blijven vasthouden aan hun eigen jeugdherinneringen, wordt er toch nog steeds niet gekeken naar het kind zelf?
Maar dat gebeurd toch van beide kanten? Er word door niemand gekeken vanuit het oogpunt van een kind, niet door de tegenpartij maar ook niet door de voorstanders. Wat zullen die kinderen het nou schelen dat volwassenen ruzie maken over de kleur van piet, die kinderen willen gewoon het feest vieren omdat die aan kado's, gezelligheid, plezier etc denken, die denken niet '' Hey die slaaf komt kado's brengen '' nee die denken '' Wauw, daar komt mijn held mij een kado brengen ''