Ons mannetje drinkt liggend zelf zijn flesje, maar zittend wil het maar niet lukken! Hij lijkt het niet te snappen... Hij heeft een flesje van Avent met handvaten, maar dat is geen succes! Soms zit die 's middags in de box, met zijn flesje aan de mond, maar krijgt er dan gewoon niets uit omdat hij zijn flesje niet omhoog houd! Zijn er tips om te oefenen, of bekers/flesjes met goede ervaringen? Bedankt alvast!
Uhm, zijn handjes om de fles vouwen en samen de fles omhoog houden? Sorry, dat was het eerste dat bij me opkwam, maar dat zul je al wel regelmatig doen. Wat doet hij wel als hij zit? Spelen, dingen pakken? Ik kan me voorstellen dat hij nog zijn evenwicht moet zoeken vaak, misschien is zittend drinken dan wat eng of zo.
Wat River Song zegt. En het verder even de tijd geven. Hij is pas 9 maanden. Mijn dochter snapte het rond een jaar echt helemaal. En (in bad) een gewone open beker geven. Die had mijn dochter het snelste door.
het kindje van mijn vriendin had hetzelfde probleem. zij dronk haar fles ook altijd liggend. uiteindelijk heeft ze een rietjes beker aangeschaft en dat ging prima. Sinds dat ze 20 maanden is kan ze pas uit een tuitbeker drinken. misschien het proberen waard?
Mijn zoontje heeft dat ook nooit gesnapt. Heb toen hij 9/10 maanden was een rietjes beker gekocht ( nuby) en dat ging gelijk goed! Bijkomend voordeel als ik eens de beker vergat kon hij ook met een gewoon rietje drinken.