Mijn zoon slaapt sinds hij 2 is in een juniorbed, toen daarvoor gekozen omdat hij een paar x uit zijn ledikant was geklommen en gevallen. Sindsdien gaat meneer er standaard elke nacht wel een paar x uit. Soms slaapt hij wel door, dan weer 4x op een nacht. De laatste keren echt weer veel en we voelen ons soms echt wanhopig. Het is niet zo dat hij niet wil slapen of in slaap kan komen. Soms bij het naar bed gaan komt hij er een paar keer uit maarja... dat zien we niet als een probleem. Als hij er in de nacht uitkomt gaat hij op de gang staan, huilt een beetje en laat zich dan naar bed brengen. Als hij al iets zegt dan gaat het vaak om zijn knuffel of speentje die op de grond zijn gevallen. Zodra hij weer ligt slaapt hij meteen weer door. Maar wij zijn ondertusen vaak in onze slaap gestoord en ik kom moeilijk weer in slaap. Daarbij is hij wel gewoon vaak om 6u wakker en heeft echt een lang middagslaapje nodig. wat we al doen: - slaapwekker - consequent zonder praten hem weer in bed leggen - de keren dat hij toch geen middagslaapje heeft veranderd niks aan de lengte van zijn slaap of zijn uitkomen snachts. iemand tips of ervaring?
Vervelend he! Wij slapen hier al ruim 4 jaar bijna geen nacht door... Onze jongste heeft heel veel energie. Hij is net 3 en doet daarom al ruim een jaar geen middagslaapje meer, anders was het echt een ramp... Hij kwam ook vaak zijn bed uit om bij zijn grote zus te kijken, heel vervelend. Daarom nu de deurkruk uit zijn kant gehaald. Dit scheelt! Nu roept hij nog wel vaak ( knuffel op de grond, deken niet goed, wil naar beneden, wil water). Knuffel en deken doen we dan goed,maar we zijn niet vriendelijk en maken hem wel duidelijk dat dit 's nachts niet de bedoeling is. Dit doen we nu sinds 2 weken, en het werkt een stuk beter. Hiervoor bleven we (meestal) vriendelijk. Het gaat hier nu beter, hopelijk zet de lijn zich voort! Succes!
Hier hetzelfde verhaal, toch gestopt met middagslaap. Week volgehouden (best zwaar hoor) en nu gelukkig mn avonden en nachten weer terug. Slaapt van 19.30 uur tot 8 de volgende ochtend.
Het zou de middagslaap kunnen zijn ondanks dat hij na een keertje overslaan hetzelfde slaapt maar dan moet je even volhouden. Aan de andere kant , ik had precies hetzelfde als kind en dat heeft tenminste 7 jaar geduurd. Ik schrok een paar keer per nacht zomaar wakker, liep in halfslaap naar de gang en huilde een beetje tot iemand me in bed kwam stoppen. Daar was niets aan te doen want het ging onbewust (tot ik op de gang stond). Succes, het is heel vervelend...
Dank voor de reacties... ik denk toch gewoon accepteren en misschien eens middagslaapje eraf halen.. kijken hoe het gaat. Vanaf het nieuwe schooljaar zal hij sowieso ook 1x in de week in middag naar de peuterspeelzaal moeten Ik denk dat het ook gewoon een gewoonte is van hem om, zodra hij wakker is, er meteen uit te gaan. Hij is namelijk doodop en slaapt gewoon zo weer verder na het terug leggen.
Hier helaas idem. Wel max. 2x per nacht maar genoeg om cronisch moe van te zijn. Middagslaapje doet hij al heel lang niet meer dus dat kan het probleem niet zijn. Ach, zijn zus van 6 slaapt ook pas een jaar door *gaap*
Wat vervelend. En herkenbaar. Hier heeft de jongste nog nooit anders gedaan. De oudste heeft ook weer van die fases. Misschien aangeven dat hij zelf zijn knuf en speen moet pakken en ik bed moet kruipen. Dus niet te veel helpen en leren zelf doen?
Ik denk ook dat het automatisme is, om wakker te worden en uit bed te gaan. Net als dat mijn zoon perioden had dat hij 's nachts ging kruipen en dan zo mn bed uit kroop. Of rechtop in bed ging zitten, en dan moest huilen. Terwijl hij eigenlijk gewoon nog sliep. Heeft hij geen bedrekje ofzo?
Wij hebben de deur kruk van zijn kant er afgehaald. Voorheen kroop hij 's nachts tussen ons in. Ik werd bijna mn bed uit gebonjourd en een peuterbed is toch echt iets te klein voor mij. Hij wordt nog wel eens wakker, maar blijft netjes in bed. Mompelt wat en valt weer in slaap. 's Morgens roept hij dat hij wakker is.