hoe wc schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker2, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Rare vraag misschien... maar hoe maak jij de wc schoon? en hoe vaak. ik wil mijn wc zo hygienisch mogelijk schoon maken, en dan gebruik ik vak van die schoonmaakdoekjes, maar is dat echt hygienisch of is het weer een verkooptruc?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Altijd met schoonmaakazijn, en daarna nog eens met chloor...beetje overdreven misschien maar vind 't zo lekker fris ruiken dan:D

*edit* hier ook niet elke dag hoor, maar probeer het om de dag toch echt wel te doen.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier niet elke dag. zit er alleen zelf op en mijn man 1x per dag ofzo... ( is hele dagen weg) gewoon scheut chloor erin goed met de borstel een keer heen en weer.
    nat doekje over de bril en de pot. nat doekje over de bovenkant. klaar.

4. echt schoon wordt tie met dettol

maar dat is echt zo,n chemische ziekenhuis lucht...

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Bleek verdunnen met water, doekje erbij en daarmee de hele wc door.
    Wc eend oid door de pot, lekker schrobben, doorspoelen en nog weer wc eend erdoor even laten staan.

1Keer per maand pak ik de wc aan met dat harpic, werkt echt ontzettend goed tegen kalk en meer van die troep die je in een toilet tegenkomt (maar is zo duur dat ik het daarom 1 keer pm mee doe, is op zich genoeg als je verder maand alles goed bijhoud)

Zeker 1 keer per week ech goed erdoor, de rest af en toe met die schoonmaakdoekjes even de pot, kinderwcbril enz.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier hetzelfde als Nettie. 1x per week goed schoonmaken (wc eend bleek in de pot, de rest van de pot/bril met jif en daarna allesreiniger) en om de dag een hygienisch doekje erover en soms een scheut wc eend in de pot. 1x per maand met dat stinkspul van harpic max, dat blauwe prutje. Ruikt naar niet frisse tandpasta maar werkt heel goed tegen kalk enzo.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik maak 1x per week de wc "echt" schoon. Met wc-reinigings-spul maak ik de pot aan de binnenkant schoon. Dan doe ik er nog bleek in. Vervolgens maak ik de klep, bril en buitenkant pot schoon met van die schoonmaakdoekjes. Als dat klaar is trek ik nog een laatste keer door om de bleek door te spoelen. En dan als allerlaatste dweil ik de vloer. Verder als ik het idee/gevoel heb dat de bril niet meer schoon is, of als er visite langs komt, dan haal ik nog even zo'n schoonmaakdoekje over de klep, bril en buitenkant pot.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik maak om de dag de wcbril en rand en klinken en knopjes en doortrekker schoon met die kant en klaar doekjes uit de winkel
    Lijkt mij het hygienischte. Je hoeft geen vaatdoek te gebruiken en die op hoge temperaturen uit te wassen enzo.

De pot maak ik schoon met wc eend of glorix en dan gewoon goed schrobben met de wc borstel. Dit doe ik ongeveer 2 a 3 keer in de week.

De vloer van de wc doe ik met weggooi vloerdoekjes.
    Dan hoef ik de dweil daarvoor niet te gebruiken die ik voor de kamers gebruik.

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Same here! :D

Ik doe het in principe eens per week. Man en ik zijn heel weinig thuis vandaar. ;)

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik spuit de binnenkant van de pot eerst helemaal in met bleek en die schrob ik dan helemaal schoon, dan nog bleek op de pot zelf en de bril en die poets ik dan helemaal schoon en neem het af met wc papier diek meteen in de wc gooi. Dan nog dettol-spray (ruikt lekker) op de wc bril als extra en neem weer af met een wc-papiertje, dan de wc doorspoelen en wc eend erin spuiten en klaar :p

Weten jullie dat ook weer :D

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja wij ook. Ik werk 4 dagen en mijn man 5. Op woensdags is mijn vrije dag en dan boen ik dus ook de wc.

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hier iedere dag met chloor. Ook de tegeltjes iedere dag want volgens mij hebben sommige mannen een handicap! Me man richt wel goed maar dat bezoek heeft echt parkinson ofzo

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Eén á 2 keer per week met allesreiniger. De rest van de week af en toe een wc-doekje erover heen.
    Wij gebruiken geen bleek.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb eens op tv gezien (bij Brainiac ofzo) dat de wc alleen maar 100 % bacterievrij wordt als je hem in de fik steekt.
    Was best een spectaculair schoonmaakmomentje...!

Ondanks dat manlief een echte pyromaan is, doe ik het hier gewoon met Glorix. Lekker schrobben, even laten intrekken en dan laat ik de borstel er ook in staan. Na een kwartiertje doorspoelen en dan neem ik alles af met een doekje en tot slot de vloer.
    Dit doe ik 1 x per week en verder dagelijks even over de bril en rand met zo'n kant en klaar schoonmaakdoekje.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zo doe ik het hier ook.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik maak de toilet om de dag schoon. Met chloor in de pot en de buitenkant, bril, deksel, tegels,, deurklink met chlorix schoonmaakdoekjes.

Die kun je na gebruik lekker weggooien en ik vind ze wel fijn in gebruik.

Het echt schrobbe doe ik eens in de maand. Dan gebruik ik ook zo'n zakje voor in de pot en laat ik de borstel er even in staan.

17. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

wiij ook zo ;)

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    heb van die hygienische schoonmaakdoekjes die je wegwerpt en dan met chloor en de borstel er door
    hier doe ik het iedere dag

19. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Mijn vriend maakt hem schoon :D met emmer en doekje en cilit bang en daarna chloor erin.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Die Dettol-spray zal ik toch ook eens gaan halen!
    Heb hier een 3,5 jarige rondlopen en die houd zich vast aan de wc-bril en wil er nog weleens overheen plassen(ja ook meisjes kunnen dat).
    En om nu iedere dag een sopje te maken....ik doe eigenlijk gewoon wat ajax op een doekje en wrijf er dan over heen.

Eens per week doe ik het hele toilet, dus de muren, deur etc.
    Iedere dag ff de bril af en schoonmaakazijn erin.

Deel Deze Pagina