Hallo allemaal, Na een tijdje te hebben rondgekeken hier heb ik maar besloten alles hier bij te gaan houden. Mijn 1e afspraak bij de gyn was nog maar 1 juli, maar alles lijkt zo snel te gaan en ik denk dat het wel goed is om het van me af te schrijven. Mijn vriend steunt mij natuurlijk wel overal in, maar de onderzoeken voelt hij niet en hier zijn er met meer ervaringen helaas. Mijn kinderwens heb ik al een paar jaar, maar m'n vriend wilde er steeds mee wachten. Na eindelijk de knoop doorgehakt te hebben(13 mnd geleden)begon het wachten 1mnd,2mnd enz ik begon te twijfelen aan mijn vruchtbaarheid en heb uiteindelijk ee afspraak gemaakt bij de ha, die heeft na een zaadonderzoek ons doorgestuurd naar de gyn. Gyn vond het zaad wel goed en ha matig. Dus begonnen de onderzoeken bij mij. De eerste keer meteen een inw echo gehad:zag er goed uit. De tweede keer een samelevingstest gehad:volgens gyn goed, achteraf twijfel ik daaraan want heb er maar 1 zien zwemmen. Bloed geprikt op lh,fsh en chlamydia: was goed. Nu op progesteron geprikt: nog geen uitslag van. Nu moet ik 12 aug voor een baarmoederfoto en ik vind dat eigenlijk best eng, mijn vriend gaat mee maar wil niet mee naar binnen. Ik hoop dat het mee gaat vallen, ik heb al wel een naproxen zetpil meegekregen die ik een uur van te voren moet inbrengen. En dan de uitslag, ik ben zo bang dat er iets is en dat we te horen krijgen dat we geen kinderen kunnen krijgen. Ik heb geprobeerd het een klein verhaal te houden. En ik ga dit bijhouden tot ik hopelijk goed nieuws mag brengen. En ik heb zo'n respect voor mensen die al veel langer "bezig" zijn, ik voel mezelf dan zo'n zeurkous. Dus voor iedereen veel geluk! Liefs Caro
Heelveel succes meid! Je bent echt geen zeurkous hoor, ik hoop dat je snel goed nieuws mag brengen! Groetjes Jinky
hoi Caro, Ik wil je even heel veel succes wensen. Probeer echt postitief te blijven en wacht je baarmoederfoto even af. Je bent echt geen zeurkous, iedereen heeft zo zijn eigen gevoel erbij. Ik ben ook alweer 1,5 jaar bezig voor een 2e kindje....ik hoop dat we allebei snel een postitieve test in handen krijgen. Succes in de MMM en hou je me op de hoogte? gr Maaikiexxx
Hoi caro, We zijn allemaal ergens begonnen dus een zeurkous ben je zeker niet. Alles gaat gelukkig stapje voor stapje en aan de ondeerzoeken zul je steeds meer wennen. Hopelijk is alles goed! Veel sterkte & succes! Liefs, Ciara
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, ik hoop dat het voor jullie ook voorspoedig gaat verlopen. Ik zal volgende week na de foto even laten weten hoe het is gegaan. Ik ben ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn met alles, ook met de omgeving: wanneer moet je iedereen op de hoogte brengen van alles zoals familie. Liefs Caro
Caro, heel veel succes, sterkte en geluk. Probeer je niet zoveel druk te maken om de onderzoeken, ik weet het...we doen het allemaal, maar we hebben het ervoor over. Waarom wil je vriend niet naar binnen, hij kan ook nast je hoofd gaan zitten, dan hoeft hij nergens naar te kijken. Toch is die van mij ook wel angstig, van de week stond hij weer met grote ogen te kijken hoe ze de inseminatie deden, aan de ene kant maar goed dat zij die behandelijngen niet hoeven te doen (dat zouden ze niet trekken) Meis ik hoop dat je heel snel een positieve test in je handen zult hebben!
Heel veel sterkte in de mmm Caro! Bij mijn baarmoederfoto was ik ook alleen. Mijn zus had me weggebracht en die wilde ik er ook zeker niet bij hebben. Het gaf achteraf niets in ieder geval. Een verpleegkundige hield heel lief mijn hand vast bij het inbrengen van de dingen, omdat ik zo ontzettend zenuwachtig was. Tijdens de foto zelf praatte een co-assistent me erdoorheen. Het gekke was, ik had me er zo ontzettend druk om gemaakt, dat het inbrengen van de eendebek het meeste pijn deed. Toen dat eenmaal geregeld was, viel alles mee. Sterkte!
Bedankt Srb en Hopefully voor jullie lieve reacties en dat jullie je ervaringen met mij willen delen @hopefully: mijn vriend is nog helemaal niet meegegaan naar een afspraak bij de gyn, nu gaat hij wel mee maar hij kan er niet tegen als ik pijn heb (dat wordt nog wat voor een evt bevalling in de toekomst) Ik zie trouwens dat je op de wachtbank zit, ik ga voor je duimen dat het goed is gegaan @Srb: gelukkig om te lezen dat het best meeviel het onderzoek, maar iedereen zal het wel anders ervaren denk ik. bij jou heeft alles z'n vruchten afgeworpen zie ik, dus alles is niet voor niks geweest. geniet maar goed van je zwangerschap liefs caro
Mijn vriend is ook nog niet veel mee geweest. Ik keer bij de onderzoeken en 1x bij de follikelmeeting. Gelukkig is hij deze week voor het eerst meegeweest bij de IUI en ik moet je zeggen dat ik het heel fijn vond. We kunnen de mannen natuurlijk niet dwingen, maar als jij het prettiger zou vinden als hij meegaat, zou ik dat zeker met hem bespreken. Je doet het traject toch immers samen. Ondanks dat wij vrouwen het meeste moeten ondergaan. Heel veel sterkte!
Hey Caro, Veel succes met alles. Het is een hele stap, maar als je de eerste stap zet komt de volgende bijna vanzelf. En kom hier maar van je af "zeuren" hihi kletsen. Niemand zeurt hier. Onderstaand gedicht heb ik laatst gemaakt om te omschrijven hoe één en ander voelt. Misschien herken je wel iets, al sta je pas aan het begin: Daar gaan we dan op volle kracht vooruit Alles hebben we over voor die kleine spruit De start is gemaakt, we moeten ons volledig overgeven Het is soms best eng, om dit in het echt te beleven De eerste looping is gemaakt, dat hebben we gered Een lach op ons gezicht, we hebben echt al voorpret Al snel veranderd dat in spanning voor het volgende traject Hopelijk geeft deze looping hetzelfde effect. Soms loopt de spanning hoog op, het valt echt niet mee Tranen van vreugde of verdriet, het is soms een cliché. Het lijkt maar een kort ritje, maar heus het duurt een eeuwigheid Maar we blijven doorgaan en krijgen echt geen spijt. Wil je weten waar ik ben, in welke achtbaan ik reed? Welkom in de achtbaan, die Medische Malle Molen heet. Heel veel succes met alles, liefs Hope
Caro, heel erg veel succes gewenst met alles! Wanneer krijg je de uitslag van het progesteron? Enne, de HSG valt erg mee hoor meid, veel succes! Begrijpelijk dat je vriend het moeilijk vindt als jij pijn hebt, maar zo'n medische molen doorloop je met z'n tweeen vind ik. Ik persoonlijk wil hem zoveel mogelijk overal bij hebben, en gelukkig wil hij dat zelf ook. Wij zijn nu bezig met IUI, als ik voor een follikelmeting ga hoeft hij van mij niet mee, ik sta dan met 5 minuten weer buiten, maar met de inseminatie wil ik hem er echt wel bij hebben hoor! Zo ook met de HSG, de kijkoperatie en alle gesprekken die we tot nu toe gehad hebben. Liefs Martini
Hey Succes in het hele MMM traject! Ik hoop dat het voor jullie snel eindigd in een mooie zwangerschap! Liefs Wup
Goedemorgen allemaal, Wederom bedankt voor de lieve reacties, het doet mij echt goed om die te lezen. @Wup: Ik zie dat je over 3 dagen kan testen, hoe gaat het, heb je er een goed gevoel over? @Martini: de uitslag van de progesteron krijg ik denk ik morgen na de foto, daar is eigenlijk niets over gezegd. @Hope: wat een toepasselijk gedicht, erg mooi. En alvast een fijne vakantie, is wel een lekker vooruitzicht Bedankt ook Vergo en Herma voor jullie lieve berichtjes Ikzelf heb mega de zenuwen voor morgen, maar dan kan het alleen maar meevallen, moet vandaag de hele dag werken tot 6 uur dus als het een beetje druk is op mijn werk is dan wel lekker. Morgen moet ik al om 8:00 uur in het ziekenhuis zijn en om 8:15 ben ik aan de beurt. Om 7:00 moet ik de zetpil inbrengen, die er waarschijnlijk weer met dezelfde vaart uitschiet hahaha, misschien neem ik toch maar een tablet in. Ik zal morgen wel laten weten hoe het is gegaan. Liefs Caro
Hey, Ik heb eigenlijk weer alle kwaaltjes die ik elke maand heb, dus ik verwacht er niks van eigenlijk. Mijn buik is altijd gevoelig voor ik ongesteld moet worden, verder voel ik niks speciaals. Geen last van mn borsten oid. Ik denk dat ik woensdag ofzo ongesteld moet worden wordt ik dat niet dan wacht ik tot zaterdag met evt. testen.
Hallo Caro, succes met de foto a.s. donderdag. Ik heb hem 2 maanden geleden gehad. Was wel beetje pijnlijk, maar je hebt al een zetpil gehad, dus dat komt goed. Je kan alles op het schermpje meekijken en ik moet zeggen, dat leidde behoorlijk af. Vond het schitterend om mijn baarmoeder en eileiders daarop te zien. Heel veel succes in de MMM....