Een vraagje: ik kom net terug vd gyneacoloog kindje (ons 3e) is mooi ingedaald, baarmoederhals is verweekt, maar nog geen opening. wat denken jullie ? hoelang kan ik nu nog wachten ? Mijn vriend werkt id horeca en moet op do, vrij & za werken. kan er niet van onderuit. je begrijpt dat ik panisch wordt als ik er op denk dat ik de bevalling alleen zou moeten doorstaan.. zeker rekening houdende met het feit dat ik compleet leeg en op ben... heeft er iemand tips ? ideetjes ? hulp? want ik zit met de handen in het haar.. de pronostiek vd arts is eind deze week, misschien weekend. Maar dat is dus echt the worst timing had ik al 1cm opening gehad, dan ging hij de vliezen losmaken (strippen heet dat dan zeker ?) maar die had ik dus niet.. *zucht*
Lastige situatie..... Elke bevalling en hoe en wanneer het zal gebeuren is zo anders? Mag hij echt niet weg van zijn werk als jij zou moeten bevallen? Een kindje dat geboren wordt is niet niets..... Ik begrijp dat het voor de horeca hoogseizoen is en met het mooie weer maar dit is wel een levensgebeurtenis......
neen hij is zelfstandig en kan echt echt niet weg.. onmogelijk.. ik weet niet meer wat doen.. hij was zonet ook even in paniek en ging kijken om het voor donderdag eventueel op andere manier op te lossen, maar hij blijft met voorbereidingen zitten enzo waar hij niet van onderuit kan. zaterdag zou gewoon dramatisch zijn... dan mag ik waarschijnlijk al heel blij zijn als hij me in het ziekenhuis kan afzetten...
Wat me even verbaast; je vriend werkt in de horeca en kan er niet onderuit? Ik bedoel.. serieus, zijn werkgever is zó gevoelloos dat hij niet eens bij je mag zijn als je moet bevallen? Misschien is het naar mijn idee te vanzelfsprekend hoor Het probleem is; je kunt niks doen dan afwachten.. als het zó makkelijk zou zijn om je kindje eerder te laten komen, dan zat ik ook al ruim twee weken met de kleine in mijn armen, maar ondertussen zit ik in de 42e week en heeft óók strippen - vooralsnog - geen zin gehad. Ik snap je frustratie, maar zelfs de woorden van je arts zeggen niets. Heb bij de eerste ook eerst twee weken rondgelopen met flinke voorweeën, een verstreken baarmoederhals.. maar nee, ook deze meneer kwam 'te laat'. Heel veel sterkte met je laatste loodjes Edit: Zie dat je zei dat hij zelfstandig is.. maar dan nóg?! Het is hier wel, zoals eerder gezegd werd, een levensgebeurtenis! Is het werk zó veel belangrijker en is er dan géén functioneren van het bedrijf mogelijk zónder zijn aanwezigheid? Ik ben zelf zelfstandige en naar mijn idee heb je wettelijk recht op calamiteitenverlof?
Volgens mij heeft jouw vriend bij wet recht op calamiteitenverlof. Hij heeft daarmee het recht om bij jullie bevalling te zijn, ook al is het werktijd. Zoek het maar eens op. edit: zie dat je vriend eigen baas is. Hopelijk kan hij iemand vinden die hem kan vervangen.
ja, maar het probleem is dat hij zelfstandig is en alleen werkt en opdracht heeft waarvoor hij voorbereidingen heeft en ter plaatse moet zijn.. mocht hij inderdaad een werkgever hebben, dan zou het probleem direct opgelost zijn dan moet hij naar huis komen
Mijn man is ook zelfstandige (werkt als arts in ziekenhuis op zelfstandige basis) en heeft ook geen collega om te vervangen. Hij heeft wel een assistent (e) maar op moment dat ik uitgerekend ben is er net een wissel....... Hij is de enige geriater in twee campussen maar bij de geboorte van zijn dochtertje gaat hij zijn. En ik beval niet in het ziekenhuis waar hij werkt want daar is geen materniteit of verlosafdeling.
ik heb een paar weken met een cm ontsluiting gelopen. liep nog 2 weken overtijd ook, van mn 3e kind. andere 2 waren wel optijd. was je van je andere 2 kids zo snel bevallen, dat je je zorgen maakt? het floept er echt niet zomaar uit, ook al is het je derde. ik vond de bevalling zelfs zwaarder als van de eerste 2.
dat zou super zijn he, mochten de baby's er gewoon uitfloepen.. heb bij beide op uurtje bevallen.. binnenkomen in het ziekenhuis en uurtje later waren ze er. ze hebben me nu gezegd om snel binnen te komen, als ik voel dat het begonnen is
Tja... baby's krijg je niet op bestelling natuurlijk. Hoe ver werkt hij van jouw plaats van bevalling af? Kan er niet een broer of schoonbroer inspringen... dat had hij toch al lang van tevoren kunnen regelen? Ik blijf me er persoonlijk over verbazen waarom bevallingen steeds meer wel op bestelling lijken te gaan? Waarom zouden de vliezen gebroken moeten worden bij 1 cm ontsluiting? Waarom laat men de natuur niet zijn gang meer gaan? En waarom zou je gyn überhaupt gaan voelen of je baarmoedermond verweekt is... dat hij ingedaald is is toch genoeg om te weten met 38 weken?
Het kan nog best een paar weken duren, het kan ook heel snel gaan maar dat is onmogelijk om te voorspellen.
Mijn man werkt ook zelfstandig, maar heeft bij het aannemen van de opdrachten in de 37e tot 42e week wel een vervanger geregeld die stand-by is, just in case! Hij wil de geboorte niet missen, en ik wil niet bevallen zonder hem De opdrachten die hij heeft aangenomen zijn ook allemaal max 30 minuten rijden van huis. Maar goed, zo hebben wij t geregeld Als je man geen andere zelfstandige kent, of iemand die zijn werk over kan nemen indien nodig, loop je altijd het risico dat je zonder hem gaat moeten bevallen! Niemand kan je vertellen wanneer je beeb komt! Tenzij het via geplande k-snede gaat gebeuren!
Dat hij zelfstandig werkt doen natuurlijk meer mensen maar jullie weten al minstens (gok ik) bijna 7 maanden dat je in verwachting bent. Snap dus echt niet waarom je vriend niet heeft gezocht naar een invaller op dat moment of even de opdrachten verschoof zodat hij tijdens de uitgerekende tijd wat meer ruimte had. Het blijft lastig maar die kleine komt wanneer het hem uitkomt Ik ben ook op donderdag of vrijdag getoucheerd of gestript (1 van de 2) in de hoop dat ze het weekend zou komen i.v.m vervoer enz maar dit werd die dinsdagochtend erna en 1 dag te laat.
Ik zou ook zeggen, regel een vervanger die ad hoc kan invallen. Ik weet niet wat hij precies doet in de horeca, maar als hij een zaak heeft kan hij die toch net zo goed dichtgooien voor wanneer de bevalling begint? En als het bij anderen is, catering ofzo, dan gewoon goede voorbereiding, stand-in regeling, dan maar een keer een opdracht wat minder vlekkeloos uitgevoerd. Hij kan toch moeilijk de geboorte van z'n eigen kind missen vanwege werk...
Mja ik redeneerde ook zo.. dat hij zijn agenda maar leeg moest laten.. maar hij redeneerde dat je niet kan voorspellen wanneer de baby komt.. goed ja.. ik zal maar een kaarsje branden en een schietgebedje doen en hopen dat de baby niet op donderdag en niet op zaterdag komt.