Vind het niet echt neus op de feiten. Dit is eerder uitzondering dan regel. En wat heb je er verder aan? Alle dierenvrienden, dus de mensen die dit nooit zouden toestaan, worden er verdrietig van, en de mensen die zelf wel tot zoiets in staat zijn, die halen hun schouders erbij op. Ik zou willen dat er een soort van controle was op mensen die een hond nemen. Dat het opvalt als die hond er ineens niet meer is. Vooral rond de vakantietijd. En dat er een meldpunt komt, net als voor kindermishandeling, zodat je zelf kunt bellen als je de buren ineens zonder hond ziet na de vakantie en ze hebben geen goede verklaring voor waar die is. Oja, en om te beginnen dit soort praktijken natuurlijk strafbaar stellen, anders kun je er nog niets mee.
Ik geloof dus echt niet dat dit zo vaak voorkomt in Nederland (het deel van het afmaken omdat niemand de hond wil hebben). Maar wel een heel zielig verhaal inderdaad. Ik kende hem al.
Bedoel je het eerste verhaal en dan dat de hond word ingeslapen? Dat komt omdat de hond zo gewond was en vermagert dat hij niet meer te redden was.