Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 35. Pompfout, again..

Dank jullie Shally en Wachtende!
    Ik hoop meer voor jou dat de symptomen ophouden Paperdoll; ik kan er wel wat hebben; jij hebt er genoeg van gehad nu. Hoop dat je snel weer kan eten en drinken.

Hooverphonic; je hebt gelijk :) en dat ga ik ook doen, want:

Gebeld met de arts vandaag en mijn theorie klopt met de toevoeging dat ik nauwelijks extra vitamine A opgeslagen kan hebben.Oftewel; als ik al een teveel zou hebben, dat geeft mijn lever dat in kleine beetjes af als ik niet genoeg binnenkrijg en dat zijn geen hoge doseringen.Zeker niet hoog genoeg om schade aan te richten. Wat wel belangrijk is is dat je tijdens je zwangerschap niet teveel vitamina a binnenkrijgt door lever te eten bijv. want dan KAN het zijn dat je eigen lever niet alles in 1 keer heeft opgenomen en DAN krijgt je kindje er last van.
    Ik ben gerustgesteld.

Weer een pompfout vandaag.. Ik liep de trap op vanmorgen en het alarm ging weer af. Gelukkig deed de vervangende pomp het wel. Ik was dit keer heel kalm en verwijderde de kapotte, mengde het medicijn, vulde de nieuwe, plakte die op, liet de slang erin schieten en daarna was ik even boos op het systeem.
    Nu ik er rekening mee hou dat ze vaak stuk kunnen, helpt dat blijkbaar tegen de stress.

Dinsdag een afspraak voor moeders voor moeders.

Dit weekend regelt mijn man de foto's van het pompje :). Kunnen jullie ook zien wat een cyborg ik ben ;)

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 36. Jarig!

Vandaag ben ik 31 geworden. :) Ik had niet meer gedacht dathet zou lukken voor m'n verjaardag. Zag al helemaal de dag voor me;vrolijk proberen te doen terwijl er weer een verjaardag (en dus een jaar) voorbij ging zonder een kindje/zwangerschap.

Nu dus niet! Het wordt een leuke dag.

3. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd:)

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ja dat is anders jarig zijn he? Heerlijk, lekker genieten!

5. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Trouwens, waar blijft die mooie zwanger banner??

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Vervolg dag 36. Foto's pompje

Hier dan de beloofde foto's van het pompje. Mijn man heeft een oude opengemaakt om te zien hoe het er van binnen uitzag.

Bijgevoegde bestanden:

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    en de laatste..

8. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Jeetje dat is gewoon een klein computertje. En je ziet het naaldje keurig zitten, dat schiet dan in je buik? Lijkt me inderdaad maf om dat de hele dag op je buik te hebben. Hoe lang moest je hem nog dragen? (Volgens mij heb je het wel gezegd, maar ik ben het vergeten)

9. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Geniet van deze dag :)

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de felicitaties :)

@Hooverphonic; idd dat naaldje zie je als hij open is goed. Het naaldje schiet het slangetje erin maar dan trekt de naald zicht terug dus ik loop niet met een naald in m'n buik maar met een dun flexibel slangetje. Dat is een stuk minder eng.
    Er zit apart nog een computertje bij om hem te bedienen.

Ik moet iig tot de volgende echo (19 Dec) het pompje nog gebruiken. Zal het wel eng vinden als hij af moet en ik het alleen moet doen..

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Oops ik ben helemaal vergeten je t feliciteren, dus meid als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meis dat geeft toch niet :) Dank je wel.
    Voel jij je al wat beter?

Dag 37.

Vandaag een prima dag gehad. Wel wat last van hormoonschommelingen. Had ineens de angst dat het niet goed zou gaan en gestopt zou zijn met groeien. Op niks gebaseerd dus dat moeten hormonen zijn.

Verjaardag gisteren was leuk. Binnenkort ga ik weer acupunctuur doen om mijn lijf alvast wat voor te bereiden op dat het pompje binnenkort weg moet. Daar ben ik namelijk best een beetje bang voor.

Hoop overigens dat de mensen die de foto's van de pomp wilden zien, er zo genoeg aan hebben. D'r is ook niet echt veel meer op de foto te zetten buiten het computertje, wat zo groot is als een rekenmachine, en de spuiten en naalden waar het ding mee gevuld moet worden (maar of dat nou zo indrukwekkend is?).

13. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag meid! Heb je de dag glimmend doorgebracht? :)
    Spannend je gesprek met MvM, nog een laatste leuke bevestiging met een test en dan kan het plassen beginnen!

Apart trouwens om die foto's te zien, had me er een hele andere voorstelling bij gemaakt..

14. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier gaat het helaas nog steeds hetzelfde... hoop echt over de piek heen te zijn na deze week.. best uitputtend zo.

Ah goed gesprekje met MvM top!
    Die vrouw die bij mij kwam toen was echt super aardig, en ze nog een testje en dan kan je beginnen ;)

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 38.

Pompwissel was... apart vandaag.
    Normaal gesproken, piept het pompje meteen nadat je hem hebt gevuld. Nu deed hij dat niet. De vertegenwoordigster had gezegd dat dat wel kon en dat hij dan wel gewoon zou werken, maar... Ik wil geen pompje op m'n lijf hebben waarvan ik niet weet of hij uberhaupt geluid KAN maken. Hij moet namelijk geluid maken als er een fout optreedt en zoals jullie weten, gebeurt dat nog wel eens.
    Gelukkig piepte het pompje later wel en kon ik hem veilig opplakken en het slangetje naar binnen laten schieten.
    Daarna een paar keer goed opgelet of hij wel tikte elke 90 minuten. Handig dat je daaraan merkt dat hij een dosis geeft.

Morgen het gesprek voor moeders voor moeders. Idd een testje doen. Ik heb er op mijn verjaardag nog 1 gedaan en die was overduidelijk. Die van m'n nod was wat vaag maar deze niet!

Ben blij dat we volgende week al een echo hebben. Heb begrepen dat als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben, dit tussen week 6 en 10 tot uiting komt. Dan moet dat te zien zijn op de echo lijkt me :).
    Geen idee waarom ik daar ineens aan dacht hoor. Zullen de hormonen wel zijn.

16. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    He dat pompje ook he het is me wat maar gelukkig dat het uiteindelijk toch allemaal werkte zoals het moet!

Ja dat had ik ook ik heb eigk 3 keer op dezelfde dag getest en toen pas weer bij moeders voor moeders en dat was een hele dikke vette donkere streep.
    Geweldig he :) voelt toch goed als het zo duidelijk is he.

Ja volgende week de echo spannend he en ook zo mooi :) we mogen in dezelfde week ik ben benieuwd naar m'n echo kijk er wel naar uit dat wachten steeds en de twijfel van gaat het wel goed.
    Ach ja hormonen laten we het daar maar op houden hihi.

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 39. Onzekerheid.

Hey meiden, ik heb even wat steun nodig.
    Ik ben namelijk bang dat mijn lijf het allemaal niet zelf kan. Volgende week moet waarschijnlijk de pomp eraf en ik ben bang dat het daarna misgaat. :(
    Volgens de vertegenwoordigster van de pomp, doen veel ziekenhuizen nog een maand doorgaan met de pomp; als extra zekerheid en baat het niet dan schaadt het niet. Dat gaf me rust.

Toen ging ik de bijsluiter lezen en die is tegenstrijdig;
    Bijsluiter medicijn; niet gebruiken tijdens zwangerschap.
    Bijsluiter pompje en werking ervan; soms wordt dit middel nog 2 weken na een positieve test doorgebruikt. Dit op advies van de arts.
    2 weken, dus geen maand.

Aan de ene kant ben ik bang dat ik langer de hulp van het pompje nodig heb maar aan de andere kant is het mij nu onduidelijk of het langer doorgebruiken schadelijk is of niet.

Morgen nog maar eens de vertegenwoordigster bellen en deze vragen voorleggen. Daarna natuurlijk dit alles met de arts bespreken tijdens de echo-afspraak.

Voel me niet echt fijn :(.
    Hormonen versterken alles vast wel. Ook maak ik me zorgen dat ik geen enkel kwaaltje heb (buiten de zorgen).
    Verder doet de pomp pijn; af en toe zit er 1 tussen waarbij de doseringen een beetje pijn doen. Niet erg, maar wel vervelend.

18. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    He meis,
    Het pompje was puur om een eitje te laten groeien en deze ook te laten springen toch? (even simpel gezegd) Op welke manier denk je dat je zwangerschap afhankelijk zou kunnen zijn van het pompje? Wat zou het kunnen vervangen in je eigen lichaam nu er een klein wondertje in je groeit?

Inderdaad morgen even naar de vertegenwoordiger bellen, kan je niet de hoeveelheid rustig afbouwen ofzo? Dat het voor je idee steeds iets meer door je eigen lichaam wordt overgenomen?

En verder, die kwaaltjes komen echt wel ;) Ik had ook bijna nergens last van, maar ben sinds vanmorgen doodziek, moe en gewoon niks waard. De tijd dat je terug wil naar de kwaaltjes van deze weken komen echt nog wel :)

Ik ga niet zeggen 'heb vertrouwen in je lichaam', want ik snap volledig dat dat heel moeilijk is, maar heb wel vertrouwen in deze wereld. Op een gegeven moment is alle slechte troep klaar en komt er iets goeds. En dit is jullie moment :)

Knuffel!

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat is lief van je meis, dank je. :)

Het Pompje stuurt nu nog steeds signalen naar m'n hersenen die zeggen; maak LH en FSH. Mijn lijf wil dat doen maar krijgt feedback van baarmoeder dat er al een eitje zit dus de FSH wordt niet gemaakt. De LH nog wel. Ik ben bang voor een miskraam als er geen opdracht meer is om LH te maken.

Rationeel weet ik wel dat dat van de symptomen niet erg is, maarja, na zo'n traject ga ik aan alles twijfelen.
    Het helpt om hier te zijn.

Ik ga dan iig de vertegenwoordigster bellen over het gebruik en eventueel afbouwen (vraag ik ook aan arts) en ik ga achter die utrogestanbolletjes aan. Verder ook acupunctuur al voor de pomp weg moet.

20. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Sluit me aan by prettymuffin. Even bellen die dame kan je vast veel meer vertellen. Daar is ze voor getraind.

Die onzekerheid is volkomen normaal. Iedereen in de mmm heeft die angsten (kijkmaar eens naar stoppen met utro/pregnyl etc. topics ;) ). Omdat je lichaam nooit gedaan heeft wat het moest doen, is het heel moeilijk vertrouwen te hebben. Maar het is wel gewoon zwanger geworden! Dat heeft het echt zelf gedaan hoor. Jouw eitje op zoek naar een zaadje heeft zich mooi laten bevruchten, is ingenesteld en is nu als een dolle aan het groeien!

Geen kwaaltjes is normaal op deze termijn. Ik werd pas zwak, ziek en misselijk na week 6, dus nog alle tijd ;). Misschien hoor jij bij de gelukkige (ikgeloof wel 30%) die geen klachten hebben.

Ik snap je stress helemaal. Hopelijk gaat de echo en gyn je rust geven. Ik moet vrijdag ook voor een echo in het amphia en ik ga aan je denken

Deel Deze Pagina