Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 47. Een goede dag.

Vandaag was een goede dag; ik maakte me een stuk minder zorgen om alles en dat was fijn.
    Morgen de echo; 7 weken. Ben heel benieuwd :) zowel naar de echo en het kindje als naar alle vragen waar we antwoord op gaan krijgen nen of het pompje weg mag/moet.

Oh ja; ik lust geen bloemkool meer..

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Spannend meid morgen een echo! Succes gewenst! Ohja een paar reacties terug gaf je aan datje jezelf een zeur vond en niet echt kon genieten tot nu toe maar dit is helemaal normaal vind ik! De weg die je tot nu toe hebt afgelegd om zwanger te worden is niet de makkelijkste en nu is het gelukt en slaan de zenuwen en onzekerheid natuurlijk toe! Heel begrijpelijk!

3. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Spannend meid! Ik ga duimen voor een mooi kloppend hartje :) Hoop dat je het dan ook een beetje los kan gaan laten. Ik heb trouwens gisteren intake bij de vk gehad en wij mogen volgende week nog een keer extra voor een echo. Gewoon omdat ze het rot vond dat we zo lang hadden moeten wachten en ze vond dat we het wel verdienden om een keer extra te kunnen kijken. Super lief!

4. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Spannend! Heel veel succes morgen :D hopelijk zie je een mooie hartslag!

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Patruusje jij ook nog gefeliciteerd! Super dat het al zo snel weer gelukt is! Ik duim ook voor jou voor een plakkertje :)

6. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Dank je wel :D

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Spannend morgen meid ik denk aan je!!!

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Succes vandaag!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 48. Het hartje klopt!

Bedankt Pearl, PrettyMuffin, Paperdoll en Patruusje; jullie zijn lief :). Dat helpt ook zeker om mijn nare hormoondipjes weg te werken. Patruusje; gefeliciteerd nog! Prettymuffin; wat goed dat jullie een extra echo krijgen! Nog een keer extra kijken is leuk :)

Het hartje klopt; het zag er zo leuk uit. Wel een beetje klein ;). We waren nog geen 5 minuten binnen (met allerlei vragen meegerekend) maar toch was het een mooie ervaring. De echo liet een voortgang van 6 weken en 3 dagen zien terwijl ik 7 weken en 2 dagen ben. Kan gebeuren zei de arts, niks ergs.
    Het klopt wel heel goed met het volgende; 2 dagen nadat de eisprong plaats had moeten vinden (pregnyl +40 uur) had ik ineens dat vruchtbare slijm dat de eisprong aangeeft. Er kan dus een vertraging hebben opgetreden of m'n lijf heeft zelf voor een late (of nieuwe) eisprong en/of eicel gezorgd. De groei was nogal apart (met sprongen) dus het zou kunnen dat ik eigenlijk iets later zwanger ben geraakt.

Ben wel benieuwd wanneer ik uitgerekend ben :)
    Over 2 weken, op 2 januari, weer een echo en als die goed is, mag de pomp weg. Mijn theorie over FSH die de stimulatie van Progesteron overneemt van LH (dat mijn lijf dankzij het pompje nu nog aanmaakt) klopte trouwens :D.
    Ik kan met een gerust hart de kerstdagen in! Hoop jullie allemaal ook.

Bijgevoegde bestanden:

10. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wow wat een mooie echo!! Nu is het echt echt he? Helemaal super. Heerlijk de kerstdagen in zo. Straks verlost van dat pompje en dan kan het echte genieten gaan beginnen :D

Bij welke gyn zit je nu? Ik bij dr. Van der zijl, aardige man.

11. Marijnemijn

18 apr 2013
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    SUper seg dat je nu die bevestiging hebt!!!! Je wondertje is ECHT aanwezig :)
    Bij mij is het ook vaak dat de baby op de ene echo zeer veel is gegroeid en dan weer 2 weekjes wat minder...
    dus hou je maar vast ;)

Super blij voor jou!

12. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Wauw meid ik ben super blij dit te lezen echt superrrrr gaaf!!!!
    En ju genieten he ;) probeer je niet teveel te laten lijden door wat je hoofd denkt allemaal al weet ik dat het moeilijk is.
    Geniet van de dagen en rustig aan he :)

13. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Gefeliciteerd meid, het is je van harte gegund!
    Nog even en dan ben je van je pompje af!!!

14. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Wat super meid! Van harte gefeliciteerd, het is jullie zo gegund!!
    Hoop dat je alle spanningen nu een beetje los kan laten en heerlijk kan gaan genieten. Er groeit echt een wondertje in je!!!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 49. Hormoontjes onder controle.

Dank jullie wel allemaal! Ik ben ook zo blij. Het is nu wat echter, ook voor mijn man.
    Vandaag weer een zorgendagje maar ik kon het van me afzetten door me goed te realiseren dat het allemaal versterkt wordt door hormonen.

Dit weekend genieten van het huis kerstklaar maken en dan de voorpret van het kerstdiner; ik kook (geen bloemkool en broccoli anders lust ik het zelf niet) voor 7 man!

Ben blij dat mijn lijf nog eventjes hulp heeft van het pompje en dat het daarna weg mag. Cyborg af.

@Hooverphonic; ik zit idd bij dr. Van Zijl; aardige man, goede arts :) Volgende echo is bij een ander maar in haar heb ik ook veel vertrouwen.

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    breekt even in.

Gefeliciteerd met je goede echo!

17. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Valt me op dat iedereen veel vertrouwen heeft in dokter Zijl, ik had zelf ook het meeste vertrouwen in hem. Hij luistert tenminste!

Wat ga je koken? Wij krijgen eerste kerstdag 10 man familie over de vloer, mogen we opa en de oma's eindelijk vertellen dat we zwanger zijn! Maar wij houden het simpel, gewoon lekker gourmetten (a) Ga wel cupcakes bakken met muisjes erop (a)

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt Darkangel25 :)

@Prettymuffin; leuk idee die cupcakes! Ik kan alleen niet zo heel goed cakes en koekjes bakken maar oefening baart kunst.
    Ik maak (zelf, from scratch) een gevuld groente-basilicum-tomatensoepje met Tarly erin ipv vlees.
    Dan maak ik een rijstsalade met meergranenrijst, 2 soorten sla, bosui, radijsjes, pijnboompitjes en granaatappelpitjes. Dressing koop ik erbij.
    Hoofdgerecht is kalkoenfiletrollade die ik eerst dichtschroei in de pan en dan bak in de oven met verse kruiden. Daarbij cranberrycompoye (potje), twee soorten groente, rauwkost en aardappeltjes.
    IJs met vruchtjes toe (gekocht) en mijn schoonmoeder maakt een langevingerpudding met jam en custard. :)

Gourmetten vind ik ook leuk alleen ik hou erg van koken dus dit vind ik leuker :D

19. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Wauw! Mooi menu! Ik hou zelf ook super veel van koken, vriend werkt in de horeca en maakt de borden dan super mooi op voor me, I like! Is alleen meer een financiele keuze deze keer, is allemaal altijd zo duur zo'n mooi menu :( Plus dat ik de energie nu niet heb om uren in de keuken te gaan staan :p Ik maak alleen het toetje voor eerste en tweede kerstdag zelf, een appel-sinaasappel tulband ^^

Fijne feestdagen!!

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Fijne feestdagen; allemaal hier :)

Meis; je hebt leven in je groeien; dan mag je moe zijn en de financien zijn ook een goede reden om het allemaal niet te uitgebreid te doen :)

Deel Deze Pagina