Gefeliciteerd met je goede echo! Hebben jullie telkens dezelfde gyn? Ik heb telkens een andere maar voor een gesprek dokter Al Oraiby. Heb gelukkig met niemand nog een probleem.
Dag 50. Meer kwaaltjes. Ik lust geen bloemkool meer en ook geen broccoli. Sugarsnaps en peultjes staan me ook niet aan en aan het einde van de middag voel ik me niet zo lekker. Niet echt misselijk, maar totaal geen zin in eten. Het voelt wat echter nu! Ohja; ook veel zin in liters cola maar dat doe ik niet; alleen water, witte thee en groene thee. Gisteren alles opgezocht wat betreft de nipt test, nekplooimeting, bloedtest etc. Ook een verloskundigenpraktijk gevonden en een kraambureau. We moeten er alleen nog achter komen voor welke week je de kraamzorg moet aanvragen. Hangt dat van het bureau af of de verzekering? Weten jullie dat? Hele huiskamer staat vol met allerlei Dickenshuisjes, leuke shopjes en mini kerstboompjes . Hopelijk ben ik met het kerstdiner niet misselijk; al hoop ik dat nog meer voor Paperdoll; gezien zij al wekenlang misselijk is. Dank je Shally! Ik heb steeds een andere arts maar onze behandelend arts is dokter Van Zijl dus die zien we nu zoveel mogelijk. Bij de tussentijdse metingen die soms op precieze dagen moeten, komt het vaak voor dat de eigen arts niet beschikbaar is dus het wordt dan gewoon de arts die beschikbaar is.
Hoera voor de kwaaltjes!! Fijn he hoe snel het dan 'echt' wordt Kraamzorg moet je volgens mij voor de 14de week aanvragen. Ik heb h'm al aangevraagd, aangezien Breda altijd erg druk is volgens mij. Heb gewoon degene gepakt die door zorgverzekering werd aangeraden. Kreeg van de week zelfs al een leuk pakketje van de zorgverzekering, een fotolijstje voor de eerste echo! Ik duim en hoop hier mee voor iedereen dat we kerst zonder misselijkheid doorkomen!
Dag 51. Zucht.. Vorige week waren m'n borsten eventjes minder vol en toen maakte ik me zorgen. Dat ging weg want 2 dagen later waren ze weer wat voller maar nu zijn ze vandaag weer minder vol. Ook heb ik, zonder aanleiding, de angst dat het gestopt is met groeien. Belachelijk! Geen aanleiding daarvoor en toch.. Het is zelfs zo dat ik verkeerd had gerekend en met de echo toch precies 6 weken en 3 dagen zwanger was. Dus het kindje loopt niet achter in de groei. Ik zat met week 7 in mijn hoofd die toen al 3 dagen was begonnen maar dat betekent natuurlijk 6 weken en 3 dagen. Dom, dom, dom. Hoop dat deze zorgen snel weer weggaan. Kerst geeft hopelijk afleiding tot de echo 2 januari . Misschien vanmiddag wel weer wat misselijk en dat helpt me dan ook weer.
Meid probeer echt te genieten hoe moeilijk het ook is. Ik heb er zo'n spijt van dat ik niet blij kon zijn toen ik zwanger was, dat de angst dat het mis zou gaan overheerste. Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik nog een keer zwanger mag worden, ik ga proberen om te genieten. En wat betreft last hebben van kwaaltjes of juist niet, dat is per persoon verschillend. De één heeft ze wel, de ander niet.
Het is ook heel lastig; ik vind het ook jammer als de zorgen overheersen maar helaas is dat na zo'n traject niet uit te zetten. Gelukkig helpt het om hier te zijn en jullie te spreken.
Dat snap ik heel goed hoor nephtys. Was dus bij ook zo. Ik dacht de hele tijd, het heeft zo'n moeite gekost om zwanger te worden, nu moet het gewoon goed blijven gaan. Ik had omzet het gevoel dat het mis zou kunnen gaan maar toch blijft dat door je hoofd spoken.
Begrijpelijk meis ik hoop dat de aankomende dagen je wat afleiding zullen geven en je het een beetje los kan laten al die gedachten.
Dag 52. Avondmisselijkheid en rust. Blij vandaag! Manlief en ik hebben mijn ouders bezocht en een vriendin van mijn moeder. Ik heb de overbodige zorgen aan de kant gezet en focus me nu op de mooie dingen van het zwanger zijn. Verder kijk ik uit naar onderzoeken en echo's en hou in gedachten dat er natuurlijk dingen zijn die fout kunnen gaan maar dat ik het m'n leven en denken niet moet laten beheersen. Fijn zo'n omslag voor de feestdagen. Tegenwoordig, naja, de laatste 5 dagen, heb ik last van een soort avondmisselijkheid. Rond 4 uur voel ik me niet zo lekker en dat blijft de rest van de avond. Avondeten gaat nog wel, maar niet veel dingen bevallen me. Apart dat het voornamelijk om gekookte/warme groenten gaat. Vlees, brood/rijst en rauwkost gaat allemaal wel. Heb er ook nog niks uit hoeven gooien. Ben er stiekem best blij mee; een echt symptoom!
Goed zo meid dat zijn positieve dingen! De avondmisselijkheid herken ik wel ja eten zit mij savonds ook echt in de weg dan weet ik van gekkeigheid niet meer hoe ik moet liggen hangen zitten. Ook slapen is daardoor moeilijk. Groenten kunnen indd erg stinken ik vind het ook vies heb al zeker 6 weken geen warm eten aangeraakt zo vies. Vlees eet ik zoizo niet maar dat vind ik nog het alles ergste ruiken. Gelukkig dat dat bij jou wel gaat. Ben blij dat her dus tot nu redelijk meevalt maar ik snap je blijdschap om symptomen heel goed hoor hihi
Wat goed! Leuk he die misselijkheid Ik heb er de hele dag last van. Heb tegenwoordig ook een bed of stoel nodig om me aan te kunnen kleden, omdat staan me te misselijk maakt. Bij mij helpt veel kleine beetjes eten heel goed Fijne feestdagen iedereen!!
Dag 53. Bijna kerst Net alvast de tomatensoep voor het kerstdiner morgen gemaakt. Het stinkt nu in huis. Ben bang dat ik alleen het vlees en de salade kan eten aangezien warme groenten me misselijk maken. Ook ben ik een langer gedeelte van de dag niet lekker. Niet echt kotsmisselijk gelukkig, maar gewoon niet lekker. Nog niet boven de wc gehangen Een week en 2 dagen en dan de echo om te zien of de pomp weg mag! Vanavond pompwissel. Fijne kerst allemaal!
Oef de misselijkheid is dus begonnen. Ik heb precies dezelfde afkeur voor gekookte groente! Blegh zo vies. Eet me suf aan allerhande rauwkost en salades Hopelijk gaat de pompwissel goed en hele fijne kerstdagen!
Dag 54. Weer wat nieuws met de pomp Hey meiden, gisteren weer een nieuwe ervaring tijdens de pompwissel. Ik wilde de vloeistof opzuigen met de spuit en dikke naald om het bij het medicijn te stoppen en toen bleek de spuit lek te zijn.. Dat had ik nog nooit gehad! Meteen een andere spuit gepakt natuurlijk. Toen we eenmaal de pomp hadden gevuld, kregen we de vertrouwde piep te horen, alleen was deze harder en hoger dan anders. Niet echt een fijn gevoel maar hij doet het wel. @Hooverphonic Dank je! Gek dat ik blij ben met de misselijkheid he? Het voelt zo wat echter. Fijne feestdagen allemaal!
Dag 55, 56 en 57. Ik heb de kerstdagen overleefd! Het kerstdiner was een groot succes en ondanks dat ik ook gekookte groenten serveerde, ben ik niet misselijk geworden van de lucht. Vandaag weer een zorgendagje waarin ik bang ben dat het kindje gestopt is met groeien. Heeft ook te maken met dat mijn moeder dat had bij haar eerste kindje; met 16 weken was het gestopt met groeien en ze voelde er niets van. Ach, laat ik maar aannemen dat deze belachelijke zorgen ook een symptoom zijn . Volgende week weer een echo en dan zie ik weer of het goed gaat. Kijk erg uit naar de echo want (dan zie ik het kindje weer) dan mag zeer waarschijnlijk het pompje weg! Dat betekent dat ik eindelijk (alsof ik het maandenlang op heb gehad ) weer eens langer kan douchen zonder dat de pleister van de pomp losgaat; douchen kan wel maar niet lang en niet te heet en niet met vettige douchegel. Ik kan mijn man dan weer een gewone knuffel geven zonder dat dat ding op mijn buik in de weg zit. Ik kan weer naar de bios in Antwerpen die 45 minuten rijden bij ons vandaan is; ik wil het risico niet lopen dat het pompalarm afgaat en ik het ergens in de bios moet gaan verwisselen; zien jullie me al in de wc's van de bios met naalden, poeders en spuitjes? Hoe was jullie kerst?
Heej meid fijn dat de kerstdagen goed verlopen zijn toppie. Wat betreft je zorgen en gedachten ik betrap mezelf er ook vaak op. Zo maak ik me ook heel druk om de 20 weken echo pfftt. Kerst was hier ook oké na omstandigheden eten was bar en boos ik ben wel minder misselijk maar ja 6 weken nauwelijks gegeten dus ik dit prop vol na een paar hapjes (en dat had ik al jaren voor m'n zwangerschap) dus nu nog extra erg. Bij m'n schoonmoeder had ik was soep tijdens hun kerst diner zodat ik toch iets had maar half kommetje hooguit en het was klaar. Maar goed langzaam gaat het iets beter al kan ik nog steeds geen avondeten zien of ruiken brrrrrrr
Dag 58. Rijstdessert! Tip tegen misselijkheid en geen trek hebben in de avonds; rijstdessert maken met dessertrijst, melk, suiker en vanille uit een vanillestokje. Dit van tevoren maken en koud opeten. Vult goed (niet zo voedzaam maar maagvulling) en is niet miselijkheid-opwekkend. Donderdag echo; spannend! Maandag nog een pompwissel en dat is misschien de laatste @Paperdoll; meis, je bent nu allang uit de 12 weken; als de misselijkheid aanhoudt, komen jij en je kindje echt voedingsstoffen tekort. Echt actie ondernemen nu! Maak me zorgen om je.
Ze zeggen dat dit nog tot week 16 aan kan houden..... Het zijnde geuren die het doen. Ik eet kleine beetjes maar zit ook snel ram vol. Het gaat langzaam beter overdag alleen de avond is nog niet fijn. Medicijnen heb ik al vanaf week 6 van m'n huisarts. Primperan kan ik helaas niet tegen heb dit tijd terug moeten gebruiken maar erg slechte ervaring mee helaas. 7 jan heb ik weer echo in het ziekenhuis dus ben benieuwd...
Dag 59 en 60. Laatste pompje? Oud en nieuw. Gisteren het waarschijnlijk laatste pompje gezet! Als de echo goed is donderdag, mag hij weg. Ik kijk ernaar uit en ik vind het eng. Overigens, al een week geen problemen gehad met de pompjes! Vanavond oud en nieuw; ik ga zo even 2 uurtjes slapen zodat ik het vannacht langer vol kan houden. ben erg moe de laatste tijd. Fijne jaarwisseling allemaal!