Dag 61 en 62. Goed echo en iets raars. Vandaag de echo om te zien of alles goed ging en zo ja; dan kon het pompje weg. Alles was goed; de kleine heeft een sterke hartslag, de placenta ligt hoog (schijnt goed te zijn), dooierzak was prima, de navelstreng was zichtbaar en het kindje bewoog even voor ons . Ook ligt de kleine 1 dag voor op groeischema en ben ik nu op 10 augustus uitgerekend. Vanavond mag de pomp weg; vind ik fijn en eng tegelijk. Nu maar zien hoe dat verder verloopt. Op 14 januari de termijnecho, daarna de Nekplooimeting en de NIPT-test (die in Belgie). Iets anders: Paar weken terug voelde ik een bultje in m'n mond. Het zit in de huid onder mijn onderlip. Het voelt als een zeentje uit vlees (taai, niet hard maar ook niet heel zacht). Het doet geen pijn maar aangezien ik het vandaag weer voelde, ga ik morgen toch naar de huisarts.
Dag 63. Eerste pomploze dag. Na de goede echo van gisteren wel blij maar ook wat nerveus nu de pomp weg is. Mijn lijf moet het nu zelf doen en dat is eng!Over 2 weken de termijnecho. Het bultje in m'n mond was onschuldig, ookal zit het tussen 2 huidlagen (niks te zien, wel te voelen). Opgelucht.
Dank je Patruusje Dag 64. Tweede pomploze dag. Elke keer als ik naar de wc ga, ben ik zenuwachtig; wat als er bloed te zien is? Gelukkig helemaal niks Straks even 2 uur slapen want we gaan naar een voorstelling van Javier Guzman en ik hou het tegenwoordig niet meer vol na 8 uur; een fijner zwangerschapssymptoom dan bijvoorbeeld misselijkheid
Wat fijn dat je pomp weg is! Maar ik snap je angst hoor. Dat had ik ook bij onze eerste met de utrogestan. Stoppen voelde heel eng. Gelukkig dat dat zeentje niks is. Kan je je opeens druk om maken he? Oh heerlijk die moeheid na 19.30 kun je mij nog steeds opvegen, zal nog een paar weken duren denk ik. Maar ik laat het gewoon over me heen komen. Overdag ook wel eens een dikke wegtrekker, dat is wat moeilijkerver me heen te laten komen. Veel plezier vanavond, javier houdt je vast wel wakker!
Wat een mooi plaatje van jullie ukkie zeg echt top! Fijn dat allemaal goed uit ziet. Mijn placenta ligt ook hoog boven in zeiden ze tegen me Ah 10 aug mooie datum hoor een maand en een dag later uitgerekend dan ik (al roepen beide oma's dat ik juli niet haal en het halverwegen juni zal komen ach zolang het maar na de 36 weken is vind ik het goed vroeggeboorte is bij ons in de familie wel bekend zelf was ik ook te vroeg). Wat goed ook dat het pompje weg mag ik snap dat dat heel spannend moet zijn geweest ja. Heb vertrouwen meid het komt vast goed.
Bedankt Hooverphonic en paperdoll voor jullie geduldige support elke keer weer! Dag 65. derde pomploze dag. Zo, voel me al iets meer op mijn gemak zonder de pomp. Javier was leuk, al heeft hij betere shows gehad, en ik heb het volgehouden. Doodmoe daarna (en in de middag geslapen) maar toch. Groente (gekookt/gebakken) lust ik nog steeds niet maar verder hou ik alles binnen. Wel heb ik nu emotieschommelingen zonder reden; ineens verdrietig/boos/zorgelijk om alles (van de baby tot een oude schoolvriendin die ik al jaren niet heb gezien tot mijn pensioen...). Hormoontjes; jullie kennen het vast wel! Meiden; worden jullie mannen daar niet gek van? Van die emotieachtbanen zonder reden? Ben daar wel benieuwd naar.
Hahaha ja hoor, alleen omdat dit nr 2 is, herkent hij al het een en ander. En hij kijkt me af en toe meewarig aan en vraagt dan:"nesteldrang? Humeurtje? Hormonen?" . Gisteren keken we een lachfilm en ik had op een gegeven moment de slappe lach, maar die ging over in een huilbui. Waarom? Echt geen idee. Hij troost me dan heel lief. En naderhand moeten we er dan samen lachen
Heel herkenbaar die schommelingen van emoties enzo, mijn wederhelft snapt er vaak niks van haha soms kan ik ineens heel boos worden ofzo. Ja ti's moeilijk uit te leggen aan mannen net als de overige kwaaltjes ik krijg het niet uitgelegd hoor haha
Dag 66 en 67. Het gaat nog steeds goed! Vandaag erge tegenwind op de fiets en toen kreeg ik een beetje buikpijn. Meteen rustiger aan gedaan en dat hielp. Was wel even bang. Kan nog steeds geen gekookte groenten eten en wordt al misselijk bij de lucht. Ook ben ik nu echt misselijk na een uur of 4. Niet meer alleen een onprettig gevoel, maar misselijk. Gelukkig nog niet boven de wc gehangen. Net rijstdessert gegeten als diner. Die vanillesmaak helpt, vreemd genoeg. Het went snel zonder het pompje; weer lekker normaal douchen en afdrogen etc. Mag weer creme gebruiken overal (vermeed mijn buik vanwege het pompje die er anders los van zou kunnen gaan), hoef niet meer bang te zijn dat het ding kapot gaat dus ik kan nu gewoon weer naar de bios die 45 min hiervandaan is! Ik wilde niet het risico lopen het pompje door een fout te moeten versisselen in de bios ergens.. Zie je het voor je; naalden, poeders etc in de wc van de bios? Dom geweest vandaag; de deurmatten gewassen EN het wc-matje. Wc-matje is rood en de deurmatten donkergrijs. Ze zijn al zo vaak gewassen, dat ik er niet bij nadacht en nu zijn alle matjes rood. Dat rood zelfs donkergrijze matjes kan verkleuren. Het ziet er niet uit. Door hormoontjes voelde ik me extra dom. Hihi. Dinsdag de 10 weken echo!
Heel herkenbaar ja weer dat eten ik heb het nog steeds en grote kans dat het dus niet weg gaat maar ja gelukkig wat mindér misselijk. Vervelend gevoel is dat he dat misselijk om helemaal gek van te worden weet hoe je je voelt. Vanille kan indd goed helpen ja zeiden ze tegen mij ook helaas hielp bij mij echt niets maar hoor van meer mensen dat vanille indd een goeie is. Gelukkig dat het al went zonder pomp kan me voorstellen dat het een hele bevrijding is ja ken dat gevoel wel. Haha och meis die matjes ja het is wat he je kan je dan indd erg mutsig voelen ja. Ik heb heel erg dat ik alles vergeet dan moet ik iets pakken bijv en dan ga ik dat doen en dan weet ik dus een min later niet meer of ik het nou gedaan had haha echt erg. Bijna de 10 weken echo heerlijk weer even kunnen kijken he!
fijn weer het kindje zien ja! Ja die matjes; kluns die ik ben. Naja, zo duur zijn ze vast niet; op naar de Ikea, zoals het een goed zwanger stel betaamt
Wat fijn om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat! We hebben tegelijk de termijn echo Begin je al wat meer vertrouwen te krijgen in je lichaam? Oh en die hormonen, vriendlief weet het goed naast zich neer te leggen door maar te blijven zeggen dat het de hormonen zijn Hij doet het heel goed moet ik zeggen
Dag 68. Fijn om te horen Prettymuffin; die mannen van ons hebben het soms zwaar maar aan de andere kant; wij hebben het zwaarder (zeker naarmate de zwangerschap vordert) dus we mogen wel een beetje hormonaal zijn. Het vertrouwen in mijn lijf is al wel wat hersteld. Geen bloeding en de pomp is al even weg dus dat helpt. Door de hormonen wisselt mijn gevoel echter. Vandaag weer zo'n dag dat ik de angst heb dat het kindje niet verder groeit. Heb ik al vaker gehad; was nooit zo maar toch blijf ik dit af en toe denken. Hormoontjes zijn niet altijd leuk. Ben blij dat we dinsdag weer gaan kijken; 2 weken na het verwijderen van de pomp. Kan ik zien of ons kindje het zonder pomp ook goed doet. Zondagmiddag (gelukkig niet avond) naar de musical Love Story. Hoop dat ik het volhou; ben zo snel moe!
Dag 69 en 70. Vraagje Zal ik doen Elphaba! Ben zo benieuwd naar de termijnecho. Hoop dat het hartje te horen is. Ik kijk uit naar de echo van dinsdag; de eerste na verwijdering van het pompje . Wil zo graag dat alles goed is! Vraagje voor jullie meiden: Ze zeggen altijd dat de eerste 3 maanden cruciaal zijn. Dan kan er het meeste misgaan. Bedoelen ze dan echt de eerste 12 weken? Dus vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie; die twee weken meegerekend dat je nog niet zwanger bent maar die wel meetellen in de berekening als je het eenmaal bent? Dan weten we of we het over 2 of 4 weken aan iedereen kunnen vertellen . De 20 afspraak bij verloskundigenpraktijk en de 21e de nipt.
Volgens mij gewoon die 12 weken ja dus incl die nog niet zwanger weken zeg maar zo zeiden ze het althans tegen mij ook met 12 weken dat de cruciale maanden voorbij waren.
Dag 71 en 72. Bijna zover.. Morgen gaan we weer naar de kleine kijken! We gaan dan zien of hij/zij het goed doet zonder hormoonpompje! Ben zo benieuwd, ook of we het hartje horen . Ben ook erg benieuwd naar de vorderingen van jullie kindjes meiden! Jullie laten het wel weten als jullie weer een echo hebben gehad toch? Ik merk dat ik wat meer vet heb op m'n buik, heupen en bovenbenen alleen ben ik in gewicht nog nauwelijks aangekomen; hoe zou dat komen?
Spannend meis ga aan je denken morgen! Hier gaat het wel goed krijg echt een buikje nu echt grappig. 31 januari heb ik weer een echo zelf gepland dus niet in het ziekenhuis kan de familie mee dus de opa en oma's en de tantes en oom hihi wilde ik speciaal voor hun doen. Wat jij omschrijft had ik ook en nog ben ik niet veel aangekomen iets van 1,5 kg ofzo in de afgelopen bijna 15 weken. In het begin kwam ik helemaal niks aan ti's echt iets van de laatste week. En de vetjes komen vanzelf hihi een klein beetje.