Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 73 en 74. Lief, slaperig kindje.

We hebben het hartje horen kloppen; wat was dat mooi! Kindje bewoog toen het echoapparaat net binnen was. Daarna bewoog het niet meer (maar hartje deed het nog wel). Het sliep en lag op de zij met hoodje op de borst dus echt goed opmeten ging niet maar alles zag er goed uit :)

Foto's komen nog!

Leuk paperdoll; dat je familie die echo ook kan zien!

2. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Super meid!!!!! Daar wordt je heeeeeel blij van he :)

Ja heel leuk heb er zin in hahaha. En dan op naar de 20 weken echo.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 75, 76 en 77. Foto's!

Vandaag zaten mijn schouders vast. Mijn man masseerde ze; het deed pijn maar het was een goede pijn want de knopen gingen uit mijn schouders. Meteen na de massage; Misselijk! Duizelig en lichtjes voor m'n ogen. Zo raar en eng.. Gelukkig ging het snel weg :).

De beloofde foto's van de 10 weken echo!

Bijgevoegde bestanden:

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wah wat een lief klein prul! Zo leuk om te zien. Fijn dat alles goed gaat. Wat een wonder hè? Heerlijk zo'n massage, maar gezien de resultaten zat er iets heel goed vast ;) je lichaam reageert onder invloed van hormone soms gewoon zo apart op normale dingen.

Bijna Nipt toch? Ook weer spannend.

Fijn weekeinde!

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Wow wat een mooie foto's!!! Zo duidelijk al een mensje :)
    Bij een massage kunnen gifstoffen vrijkomen, daarom word geadviseerd voorzichtig te zijn tijdens de zwangerschap... Veel drinken om de stoffen af te voeren!

6. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat gaaaaaf meis :)
    Met massage heb ik niet veel ervaring verder. Hoe gaat het verder nog vervelende kwaaltjes?

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 78 en 79. Vreemde plekken..

Bedankt voor de tips wat betreft massage! Wist niet dat er gifstoffen vrij konden komen; dacht dat het adrenaline of serotonine was die door de pijn vrijkwam en misselijkheid veroorzaakte. Het was ook maar een massage van 1 a 2 minuten dus echt veel kwaad kan het niet hebben gedaan.

Ik heb rode bultjes en rode plekken precies op de 2 plaatsen waar ik het pompje altijd had zitten; links en rechts van mijn navel (je moest na verwisselen steeds een andere plek kiezen en wisselen van kant was genoeg). Vreemde is dat ik tijdens het gebruik nauwelijks irritatie had; alleen even na verwijderen maar daarna niet meer en nu als ik het warm heb, na het douchen etc. komen die plekken op. Vreemd.

De koerier van moeders voor moeders is niet geweest; hele dag niks kunnen opvangen. Gelukkig wordt er snel iets geregeld morgen. Dan kan ik de week wel door. :)

Morgen de nipt idd! 75 minuten rijden, maar het is het waard. Er zit ook een echo bij dus dat vind ik ook leuk. Weer even kijken naar de kleine. Benieuwd wanneer ik de uitslag krijg!

Buiten de vermoeidheid, hormonale buien en het smerig vinden van warme groenten nog steeds geen bijwerkingen!

Hoe is het met jullie?

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 80. en 81. Alle lof voor Belgische artsen!

We zouden een uur te vroeg arriveren voor de nipt in Brussel en we hoefden niet in de spits te rijden. Ik hoe van op tijd zijn en goed voorbereiden :).

Door een onverwachtse file (oorzaak; geen idee, het hield ineens op) waren we 50 minuten te laat! Ik had wel gebeld natuurlijk maar toch was ik bang dat we onze kans gemist hadden.
    Gelukkig waren de artsen en assistentes heel vriendelijk en werden we alsnog en snel geholpen! Wat ben ik blij met ze.
    Nekplooimeting die ze deden was goed; ook de leverader en de doorbloeding van beide hartkamers was goed. Ik wist niet eens dat ze dat ook deden en konden. Baarmoeder wordt goed doorbloed.
    Kindje bewoog in het begin veel; leek zichzelf omhoog te willen hupsen. Over 10 dagen de uitslag van de bloedtest.

Heb overigens nog steeds die rode plekken (zie vorig bericht); raar.

Verloskundigenpraktijk bezocht, kraamzorg aangevraagd.
    Heb een lijstje gemaakt van wat we allemaal nog moeten regelen. Best veel..

Hulde aan mijn man die me elke keer weer geruststeld als ik weer een hormonale bui heb. Het is een schat!

9. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Meis wat fijn zeg dat je ondanks het te laat zijn werdt geholpen dat is gewoon top ik denk dat ze je in Nederland hadden laten staan..... België is zoveel vriendelijker.
    Nou alles klinkt goed nu de bloeduitslag nog maar dat zal ook vast wel goed komen.
    Leuk he die drukte in je buik ik vind het elke keer lachwekkend.

Die rode vlekken hmmm raar mss ook de invloed van de hormonen in je lijf? Geen idee.

Kijk jij bent dus ook van alles vroeg regelen hier nog zo 1 haha ik heb alles al geregeld incl babykamer en kinderwagen etc straks alleen nog wat kleine spullen haha. Sommige verklaren me voor gek maar boeie ik ben liever snel dat ik straks alle rust heb.

Hoeveel weken zit jij nu ook al weer? Mijn geheugen is een zeef!
    Hier vandaag precies 16 weken en helaas begeeft mijn rug en bekken het momenteel ik kan nauwelijk lopen of lang zitten het trekt van m'n lage rug naar billen en stuitje niet leuk :(
    We hopen dat het komt door het begin van alle groei nu maar het kan naar bekkeninstabiliteit gaan wat ik echt niet hoop.
    Momenteel dus proberen zolang als ik kan m'n uren te maken op het werk het fijne is dat ik dus echt veel zit wat erg pijnlijk is.

Genoeg gezeurd hahaha voor de rest gaat het allemaal z'n gangetje volgende week vrijdag een tussendoor echo met de oma's de opa en de tantes en oom van ukkie en dan nog ff en dan al de 20 weken echo.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 82.

We hebben toch de extra test erbij gedaan (voor x/ychromosomale aandoeningen, Turner etc.) en daar zit ook de geslachtsbepaling bij. :) Ik vind het leuk om te weten en het is handig want we hebben moeite met namen verzinnen; dit scheelt toch werk en tijd omdat we ons dan maar op 1 naam moeten focussen.

Nog een paar dagen en dan zit week 12 erop! Dan mag iedereen weten dat ik een kleine in mijn buik heb :D

Ik denk erover om vrijwilliger te worden bij een organisatie voor vruchtbaarheidsproblemen. Ik heb natuurlijk ervaring met verschillende middelen, het traject en de emotionele lading en de mmm en specifiek met het hormoonpompje.

@Paperdoll; meis wat naar! Straks ga je van een misselijkheidsperiode waar je u tegen zegt naar bedrust :(. Dat is geen roze wolk zwangerschap! Ik hoop zo dat het mee gaat vallen voor je! Ben erg benieuwd naar jullie 20 weken echo; ik verwacht foto's! Gaan jullie het geslacht willen weten?

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Is ook leuk om te weten en indd met namen wordt het iets makkelijk dan moet zeggen wij zitten ook maar te dubben hahaha.

Bijna die magische grens heerlijk is dat :) dan mag je het van de daken schreeuwen hihi.

Ow dat is wel een hele goeie dat vrijwilliger worden heb er ook wel eens aan zitten denken iets te Willem betekenen hierin maar ja dat naast m'n baan doen is niet haalbaar helaas.

Ja behoorlijk naar ja, ik denk maar elke dag kop op het is voor het goeie doel moet zeggen ik ben blij dat ik over die enorme misselijkheid heen ben dat was gewoon nauwelijks te doen voor een vrij klein en fijn mensje als ik. Het gaat nu gelukkig beter mondjes maat wat avond eten weer gewoon simpel wat aardappeltjes en rauwkost gaat wel groenten etc niet.
    Nee de wolk is soms best donker mar toch we doen ook zoveel leuke dingen daar geniet ik dan wel van morgen wordt het kamertje geschilderd volgende week komen ze voor de vloer en gordijnen. Erg leuk.
    Wij weten het al wat het is hihi ;) volgende week vrijdag zien we ukkie weer gelukkig. Die 20 weken blijft spannend dat wel hihi maar komt vast goed.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Nog steeds een trouwe meelezer.. maar Nephthys ik vind ECHT dat het wel eens tijd word voor een banner..

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    :) Eigenlijk wel he, Darkangel. Aan de andere kant; bij het advies geven aan anderen op het forum, helpt het wel want dan ziet men wat ik al heb gehad en of ik dus enigszins weet waar ik het over heb :)

Leuk dat er nog steeds mensen lezen; terwijl het hele pompjesgebeuren eigenlijk over is!

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik stem voor banner! :D

je kan ook banner en tekst he

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 83 tot 86. Nekplooimeting

Vandaag de nekplooimeting gehad in Nederland; 1,3 mm en de kans op down of die andere aandoeningen is 1 op meer dan 5000. We zitten goed :)

In Belgie hadden ze ook een nekplooi gedaan (zat bij de nipt-test erbij in)en toen hadden ze ook al gezien dat het goed zat en hebben ze ook de doorbloeding van de hartkamers en de lever gemeten en ook dat was goed.

Heb erg veel emotionele buien; zorgen, verdriet maar gelukkig ook blijdschap :).
    We zitten nu in week 13 dus iedereen mag het nu weten!

Deze week uitslag van de nipt-test!

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik stem ook voor nieuwe banner haha!

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 87 en 88.

Heb last van mijn doorgezakte voet. Volgens de huisarts kunnen het verzwakte banden zijn door de zwangerschapshormonen. Podotherapeute vindt dat ook alleen maakt zich zorgen om een bult bij mijn grote teen (op dat bot dat ernaartoe loopt). :(

Maak me zorgen; wil geen foto laten maken tijdens mijn zwangerschap maar ik wil ook niet kreupel worden.

Deze week uitslag van de nipt!

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 89. Paniek en angst.

Het was een dag als alle anderen; in de ochtend gestudeerd, boodschappen gedaan, lunch, was gedaan en opgevouwen, weer aan het studeren en even naar de wc, en toen gebeurde het;

Ik veeg af en zie slijmerig bloed.. Ik zit op 12 weken en 3 dagen. De paniek slaat toe en de angst groeit en groeit. Geen buikpijn, geen rare dingen gedaan of gegeten, wat nu?
    Verloskundige gebeld, schoonmoeder gebeld (eigen moeder woont ver weg) en binnen een half uur huilend op de tafel om te zien of ze een hartslag kan vinden. Binnen no-time het verlossende geklop.

De eerste opluchting was er. Nu rust en in de gaten houden want garanties geven ze natuurlijk niet. Sindsdien geen bloed meer gezien maar ben bang om naar de wc te gaan.

Ik voelde ons wondertje even wegslippen en kon voor mijn gevoel even niet meer ademen of helder denken. Wat was dit eng.

19. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Meid wat heftig jeetje wat zal jij geschrokken zijn wat een angst momenten kan me helemaal voorstellen.
    Ik heb altijd veel buikpijn elke keer als ik naar de wc ga check ik voor bloed. Gelukkig nog nooit gehad maar de angst phoeeeee daar wordt je heel bang en verdrietig van.
    Ben blij dat ze de hartslag snel hoorde nou rustig aan maar he phoe even bekomen van alles schrik. Dikke knuffel!

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 90. babyspullen en lijstjes.

Dank je paperdoll; het was ook doodeng; zeker omdat ik in die eerste 12 weken geen buikkramp en geen bloedverlies heb gehad. Moest denken aan mijn moeder die met 16 weken ineens een dood kindje in haar buik had (voordat ze mij kreeg). Niks gemerkt en ineens was het dood :(.

Gelukkig geen bloed vandaag!

Lijstjes gemaakt met dingen die we moeten regelen en dingen die we moeten kopen :) Dat zijn leuke dingen.

Ze hebben nog niet gebeld van de nipt en het zou deze week zijn maar ze bellen ook op zaterdag dus morgen worden we gebeld. :)

Deel Deze Pagina