Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Uh dit dus! Helemaal mee eens :D

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Oe lees nu van je schrikmoment! Jakkes wat eng, maar gelukkig nijs aan de hand. Kan zo veel redenen hebben waarom je af en toe wat bloed spot, maar eng blijft het wel.

Leuk he spulletjes, namen, kamertjes. Hopelijk morgen de nipt uitslag. Heb je die hobbel ook weer genomen

3. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Phoe ja schrikken is dat jeetje kan me echt goed voorstellen.

Ow ja de lijstjes maken enzo en regelen dat zijn wel de leuke dingen ja hihi vond ik ook super fijn dan ben je er gewoon helemaal mee bezig hihi. Nou ben benieuwd van die nipt test :)

Ik heb net weer een echo gehad even tussen door met de familie haha alles goed kindje doet het perfect en groeit mooi dus dan ben je blij toch :)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 90 en 91. Nog geen uitslag maar ook geen bloed!

Jullie hebben gelijk; het hoeft echt niks te zijn dat bloed maar ik was wel bang omdat ik het nog niet eerder had gehad en juist net uit die 12 weken was. Gelukkig geen bloed meer gezien!

Gisteren een mamafiets gekregen van mijn ouders :) Kan makkelijk een kinderzitje op, ruime instap, stevig etc. Ook mooie deal bij een winkel in de buurt; positiebroek (spijker) voor 25 euro omdat ze met positiekleding gaan stoppen en alleen babyspullen gaan doen.

Baal een beetje; geen nipt-uitslag :(. Meestal is het er binnen 10 dagen, zei de beste man. Maar dit wordt dus gewoon 2 weken wachten; dinsdag uiterlijk de uitslag. Morgenmiddag hebben we een begrafenis dus als ze dan bellen, mis ik het alsnog. Naja, komt wel goed.

Wat zijn babyspullen trouwens godsgruwelijk duur!

@Paperdoll; wat fijn dat je echo goed was! Nog even en je zit alweer aan de 20 weken echo. Ben je inmiddels al aangekomen en hoe is het met de misselijkheid?
    Ik lust nog steeds geen groenten (warm) en ben nog erg moe.

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou doodsangsten uitslaan als ik in jou situatie zat vanmorgen had ik zelf een "situatie" ik heb sinds gisteravond hevige pijnaanvallen in m'n buik ik dacht ach slapen gaat wel over. Slapen ging echter niet vanmorgen wilde vriendlief naar het ziekenhuis ik moest wel ;) (ik heb een hekel eraan he hihi) met beebje alles goed met mij echter minder de pijn komt wss vanuit maag darmen die bij mij dus behoorlijk verlamd zijn zeg maar. Maar gelukkig niks met ukkie.

Ow kijk das wel lekker positiekleding in de uitverkoop ik zoek me de pleuris naar iets wat past geen makkie. En wat gaaf die fiets helemaal top zeg!

Wel balen indd van die uitslag hoop dat ze morgen bellen op een tijd die jou uitkomt.

Ja duur he weet het haha ze kunnen er wat van.

Ik heb geen idee of ik aangekomen ben al vast wel want krijg een beetje een buikje hihi dinsdag weer controle dus.
    Nu met deze helse pijnen is eten weer een no go wss omdat mijn darmen helemaal dicht zitten dus ja we tobben maar aan. Groenten lust ik indd ook nie nee brrrrrr en vlees ruikt nog steeds walgelijk.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 92 en 93. Uitslag!

Gisteren het ziekenhuis gebeld in Brussel; We zouden die dag of de dag erna de uitslag moeten krijgen maar we zouden de hele middag niet bereikbaar zijn wegens een uitvaart. Ik wilde voorkomen dat ze onnodig zouden proberen te bellen. Ik gaf dit door met de vraag of ze zouden willen bellen in de ochtend, als de uitslag er was. Vijf minuten later gaat de telefoon; alles in orde! :D Wat zijn ze goed daar, en klantvriendelijk!

We weten nu wat het is dus namen verzinnen moet beter gaan nu.

@Paperdoll; meis wat naar; je hebt nu al heel erg lang last van de misselijkheid. Ik zou het echt nog eens aankaarten; kom je niet veel voedingsstoffen tekort?
    Ik zou me ook lam geschrokken zijn bij zoveel buikpijn. Denk dat ik me niet had durven bewegen! Gelukkig zijn het je darmen; ookal is het geen pretje natuurlijk. Sterkte!

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ah wat fijn meid en wat een super klantvriendelijkheid van het ziekenhuis echt top! Dus nu lekker namen verzinnen hihi moeilijk he phoe wij puzzelen ook maar wat met namen ti's echt niet makkelijk hihi.

Ja moeilijk te zeggen ik leef al jaren op deze manier weinig voeding etc tekorten heb ik nooit gehad mijn lijf is er aan gewent denk ik. Pak wel trouw elke dag m'n vitamine pillen voor zwangere vrouwen. En eet wat ik kan momenteel vooral vloeibaar om de boel de ontlasten. Had net controle en alles goed moet over 2 weken bij de gynaecoloog komen ivm met de problemen rond maag en darmen. Moet m'n laxeermiddelen (die ik dus al jaren gebruik al voor de zwangerschap) ophogen nu in de hoop dat dat me helpt zo niet kijkt de gyn verder evt met een internist erbij. Maar ja komt goed we bikkelen er wel doorheen ;)

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Zeg..... moet ik boos worden? ....

fijn dat de uitslag goed was!

9. Mar190

Mar190 Lid

5 feb 2014
    9
    0
    0
    2 weken terug kregen mijn man en ik de uitslag van de gynaecoloog dat er een stoornis in mijn hypothalamus is en dat ik waarschijnlijk ook een GNRH pompje krijg. Uit bloedonderzoeken bleek dat mijn hormoonwaardes veel te laag waren. Ik ging er in eerste instantie vanuit dat ik PCOS zou hebben en Clomid zou moeten gaan gebruiken, maar de gynaecoloog zei dat dit niet ging helpen en dat ik een hormoonpompje krijg. Vorige week een schuimecho gekregen. Hier krijg ik morgen de uitslag van. Dan word er als het goed is ook een afspraak gemaakt voor de uitleg van het pompje. Schijnt een uur tot anderhalf uur te duren die afspraak...? ben benieuwd ;) Erg fijn om je dagboek over het hormoonpompje te lezen. Er is niet veel te vinden op het internet hierover en dan is het goed om te lezen hoe het bij jou allemaal is gelopen. Wat een goed nieuws dat jullie nu een kindje verwachten en dat het pompje hierbij mocht helpen. Gefeliciteerd! Ik vind het allemaal best eng en toch wel een gedoe, maar we zullen zien hoe alles loopt en heb er aan de ene kant ook wel weer zin in. Ben in iedergeval blij dat ze er zo snel achter zijn gekomen dat er een stoornis zit in mijn hypothalamus. Ik blijf je hier volgen en zal jullie hier ook beschrijven hoe het bij mij allemaal zal gaan!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Mar190.

Wat naar dat ook jullie medische hulp nodig hebben!
    Ik hoop dat je wat hebt aan mijn eerste dagboekbeschrijvingen; daar staat ons proces beschreven. Heb je vragen, kan dat altijd in dit topic of in een priveberichtje.
    Ik vond het heel eng in het begin en het pompje is verre van handig/vrij van fouten, maar de werking is zo fijn; geen vreemde hormonen in je lijf, geen teveel of te weinig hormonen, alleen 1 hormoon dat jouw hersenen verteld DAT ze iets moeten doen. Je hersenen regelen dan zelf de perfecte dosis hormonen voor jou wat resulteert in goede kwaliteit eicellen, goede groei, minder kans op afwijkingen dan bij andere medicijnen. Veel succes!

@Paperdoll; wat is jullie namenprobleem; teveel leuke namen, geen leuke namen of 1 van de 2 die elke naam afwijst? :)

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 94 tot 98. Spullen!

Ik heb een besluit genomen om die nare buien tegen te gaan waarin ik me zorgen maak om alles en verdrietig ben; Ik doe wat ik kan aan bepaalde dingen en dat moet genoeg zijn; wat buiten mijn invloed ligt, kan ik toch niet veranderen dus piekeren heeft geen zin en wie weet wat de toekomst brengt.
    Nu maar hopen dat ik dit ook nog weet tijdens een sombere bui ;)

Ledikantje besteld vandaag en we zijn aan het kijken voor een box. Dit zijn de leuke dingen :D

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 99 tot 101. Bang!

Zo naar; ik gebruik altijd zwarte peper uit een pepermolen die ik bijvul (peper op broodje kaas, door avondeten etc.).

Vandaar knarste het apparaat meer dan anders. Toen ik mijn brood aan het eten was, knarste het ook. Er zat dus waarschijnlijk zand tussen! Hap uitgespuugd maar ik heb al een tijd lang van die peper gegeten. Wat als er tussen die zandkorrels de toxoplasmoseparasiet zat? Peper is alleen gedroogd en niet verwarmd. :(

Ik krijg morgen de uitslag van een eerder gedane test voor toxoplasmose (omdat ik rookvlees heb gegeten en het onduidelijk is of dat mag of niet; meeste bronnen en vk zeggen van wel, maar toch). Als daaruit blijkt dat ik vroeger de infectie heb gehad, ben ik geruster want dan ben je veilig tegen de besmetting en je kindje dus ook.
    Maar als ik het niet heb gehad... dan moet ik de test door dit zand herhalen over 3 weken (incubatietijd). Hoe kom ik die tijd oor?

Oh, en ik mis mijn cola en tonijn; doe ik niet tijdens zwangerschap.

13. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Wat leuk dat je begonnen bent met spulletjes kopen Nepthys!

Hoe komt er zand in de pepermolen terecht? Zat dat bij de peper dat je het erin had gedaan? Het komt vast wel goed, de meeste mensen hebben in hun verleden wel al een toxoplasmose gehad geloof ik. Mijn beste vriendin had op een Turks feestje per ongeluk rauw gehak gegeten dat ze ongeveer 15 weken zwanger was, ook zeer in paniek, maar die had zich ook laten testen en niks aan de hand.

Waarom drink je geen cola meer? Ivm de caffeine? Je mag af en toe toch wel een glaasje? Zolang je het maar niet te veel doet!

Meid het komt allemaal goed met jullie... Probeer te ontspannen en te genieten :) Wanneer mag je je kleine wonder weer bewonderen?

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 102. Opluchting.

@ Patruusje; spulletjes kopen is zo leuk! Dan wordt het zo echt! :D
    Cola doe ik niet omdat ik al (groene) thee drink en niet teveel caffeine binnen wil krijgen. Bovendien; 1 glas smaakt naar meer dus dan wil ik ook meer.
    Over 5 weken heb ik weer een echo; de 20 weken echo, dus dat duurt nog even.

Uitslag van Toxoplasmosetest was negatief; heb het nu niet en nooit gehad. Dus blijven oppassen (uiteraard).
    Ik ga me over 3 weken nogmaals laten testen vanwege dat zand (geen idee hoe dat tussen die korrels is gekomen..). en dan hoop ik dat ik de zorgen los kan laten.

Het hartje van de kleine klopte iig goed :D

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Zo daar ben ik ook weer eens hihi.

Ow jee meid je krijg het steeds een spanning he maar goed dat de test negatief was en er niks aan de hand is.

Leuk he spullen kopen ik geniet er ook elke keer van al is het maar iets kleins haha.

Ons namen probleem nou ja ik vind veel lelijke namen wat ik wel leuk vind is echt booming in de lijst van namen dus ik weet het niet haha zal nog wel een tijd naamloos zijn ;)
    Morgen de 20 weken echo :) spanend maar ook weer leuk.
    En donderdag naar de gynaecoloog.

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 103 tot 108. Tandarts, tentamen en echo.

De 20 weken echo staat gepland voor 31 maart! Dan ben ik 21 weken, maar er was niet eerder plek. Naja, wel veel eerder, maar dan ben ik nog geen 20 weken. Dan gaan we zien hoe ons kleintje eruit ziet. Ons kleine hormoonpompwonder :D

Gisteren bij de verloskundige geweest; Hartje klopt sterk, baarmoeder groeit goed, bloeddruk is laag; 93 over 57 en ik ben niet aangekomen. Dat komt vast nog wel.

Gisteren ook mijn tentamen Klinische Psychologie gehaald! Weer een certificaat binnen :). Door alle hormoonbehandelingen heb ik erg weinig tijd besteed aan mijn studie. Concentratie was ver te zoeken.Pas de laatste 3 maanden heb ik het weer opgepakt dus ik was zenuwachtig. Toch een mooie 7.
    Ik studeer Psychologie via de Open Universiteit. Ik doe dat door steeds een grote module te doen waar ik na het tentamen een certificaat voor krijg. Heb ik alle certificaten, krijg ik mijn diploma. Tot die tijd, heb ik een hoop aan die certificaten voor mijn cv.

Tandartsbehandeling gehad; gaatje vullen zonder verdoving. Ik was erg zenuwachtig want ik heb altijd een verdoving maar dit keer wilde ik niks riskeren, ookal zeggen ze dat het geen kwaad kan. Het spul komt wel bij je kleintje en ik wilde geen risico nemen.

Paperdoll; als je echt een naam erg leuk vind, zou ik het niet laten uitmaken dat het in de top zoveel staat. Als je je kind maar geen belachelijke naam geeft in de trand van gebruiksvoorwerpen of Engelse werkwoorden/zelfstandig naamwoorden ;).

17. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat is is nog even wachten dus voor jullie maar de tijd gaat hard dus dat is voort zo ;)

Dat bloeddruk probleem ken ik ja mijne is ook altijd laag. Ik ben ook pas sinds een paar weken wat gewicht bijgekomen. Zolang ze het oké vinden vind ik het ook oké want te weinig aankomen is ook niet handig zeggen ze altijd.

Ik snap dat je geen verdoving hebt gedaan nee zou ik ook niet doen nou doe ik dat zoizo al nooit dus hihi maar ik snap je keus wel ja.

Ach we hebben nog even hahaha dus we kunnen er nog over denken voor de rest hebben we alles al zo goed als klaar kwa bestellen etc kamertje zal over paar weekjes komen dus leuk leuk. Zelfs de geboortekaartjes heb ik al in elkaar gepuzzeld ;) maar die naam die naam haha.

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 109. Namenvraag

Meiden; wanneer begonnen jullie met namen verzinnen en wanneer waren jullie eruit? Zijn jullie nog problemen tegengekomen. Verder nog leuke anekdotes?

@Paperdoll; hoe was de echo? :D Nee ben niet nieuwsgierig ;).
    Ach je hebt idd nog even. Zolang jullie je er maar mee bezig houden. Wij hebben een kort lijstje waar we nog uit moeten kiezen.

De tandarts; tja, vroeger 2 keer gehad dat de tandarts zei; verdoving is niet nodig, doet nauwelijks pijn en het deed me toch pijn! Mijn pijngrens is al vrij hoog (luxatie aan knie gehad, zware operatie en opnieuw leren lopen) en toch deed dat erg pijn dus sindsdien vraag ik verdoving. Nu dus niet en ik was best trots :)

19. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik probeer een beetje te letten op afkortingen als je dus meerder namen achter elkaar zet en daar de eerste letters van zeg maar en die dingen haha je wil niet dat je kind een vervelende afkorting krijgt toch hihi.
    Ik ben niet getrouwd en ukkie krijgt wederhelft z'n achternaam (mochten we nog ooit trouwen haha) maar phoe mijn achternaam was makkelijker te combineren zonder rare afkortingen hahahaha.

Ja de echo ow ja haha ja die was super goed alles erop en eraan helemaal top echoscopiste was helemaal tevreden. Ukkie is niet heel groot ofzo maar das maar goed ook ik ben ook maar mini en met de groei etc zit het mooi op de lijntjes. Was nu 325 gram. Mijn buikje groeit mooi ik verhouding mee ook precies volgens de boekjes dus ja ik ben happy :)

En de naam ach het zal vast komen haha.

Dat snap ik dat je nu trots bent als je indd verdoving hebt normaal. Heb zelf ook een aardig hoge pijngrens door lichamelijke ellende al jaren maar toch he sommige dingen zijn nooit een pretje dat is zeker.

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 110 tot 112. Kinderwagens

Wat bezielt mensen om een kinderwagen van een bekend merk te kopen? We zijn vandaag gaan kijken en die merkdingen zijn gewoon 2 keer zo duur als een normaal merk terwijl ze hetzelfde kunnen en waarbij de gewone nog steviger (en in sommige gevallen wendbaarder) is ook!

:) Leuke, goede kinderwagen besteld en eerst heel veel rondjes gereden met allerlei soorten. Leuk!

Deel Deze Pagina