Jeej schopjes joepieee!!!! Mooi is dat he en niet te druk maken meis want het best zijn dat je soms een dag of paar dagen niet voelt en dan weer wel. Had ik in het begin ook. Bijnna 20 weken echo leuk en spannend maar komt vast goed leuk om weer even je kleine te zien he. Wij laten volgende week een pret echo maken met 26 weken de 3d echo. Op je vraag ik doe alles haha ik ga naar een bekkenfysio voor mijn enorm verzwakte bekken, ik doe een zwangerfitcursus heeeeeel erg leuk! En ook ga ik de borstvoedingscursus doen, ik wil graag bv geven mits het lichamelijk gaat voor me en dan is zon cursus wel handig denk ik
Dag 145 tm 148. Echo en bioscoop. Vandaag met 21 weken de 20 weken echo gehad. Wat checken ze veel zeg! Hoofdje, schedel, hersenvocht, hartkamers, doorbloeding van de hartkamers, armen/benen, botten, ruggegraat, organen. Alles was goed! We zagen zelfs dat het kindje slokjes vruchtwater nam; zo schattig! Gisteren naar de bios geweest; 300 deel 2. Kindje was niet blij; heeft heel veel geschopt! Was denk ik niet blij met de harde geluiden. Heb snel mijn vestje over m'n buik gelegd om het geluid te dempen. Bedankt nog Inigirl en Evira voor jullie reactie. Ik doe geen pufcursus; heb genoeg aan de info over wat er gaat en kan gebeuren en de ontspanningsoefeningen die ik ken. De borstvoedingscursus ben ik nog niet over uit; Vaak is het namelijk dat het een beetje info is en verder ervaringen uitwisselen. Dan betaal je voor een sociaal clubje... Ik wil de info! Denk dat ik het eens aan de vk ga vragen; wat die aanraadt. Ik wil iig wel borstvoeding geven.
Ah super fijn te horen dat alles goed was. Ja ze checken enorm veel indd maar voor een goed doel. Leuk he die slokjes vruchtwater, hier was dat ook zo haha heel leuk om te zien. Ja harde geluiden vinden ze vaak niet zo fijn he ben zelf nog niet in de bios geweest sinds ik zwanger ben. Wel wilde ik naar een concert maar ja dan ben ik hoogzwanger dus dat is niet zon strak plan. Ja al die cursussen en dingen je weet soms niet wat je moet doen. Ik ben ook wel voor borstvoeding mits het kan zal er in elk geval mn best voor doen. Onze baby kamer os afgelopen vrijdag gemonteerd nu wordt het allemaal wel heel echt hihi.
Hier ook geen puf cursus oid gedaan. Ik wou wel borstvoeding geven. maar ik lag na de bevalling lichtelijk aan gruzelementen...En dat is dus niet gelukt. Wellicht had ik t minder snel opgegeven als ik meer hulp had gehad. Mocht er ooit een 2e komen, wil ik t misschien nog wel een keer proberen. Ik denk dat een cursus over borstvoeding e.d wel erg kan helpen. En ook interessant is. Ik was te beroerd om zoiets te doen. Zijn er geen informatieavonden over borstvoeding? (in t ziekenhuis) Deze zijn toch gewoon gratis?
Foto's van de echo volgen trouwens @Darkangel: ziekenhuis kan ik nog wel checken ja! De algemene info heb ik al gevonden (folders en boeken en internet) maar het gaat even praktisch om het aanleggen. Dat kunnen de kraamhulp en de vk vast vertellen denk ik. Maar het ziekenhuis zou idd wel die avonden kunnen hebben. Goed idee, dank je! @Paperdoll; wat leuk! de babykamer wordt echter nu! Wij hebben nu een kast op zolder staan waar alle zooi die nu op de kinderkamer staat, naartoe gaat verhuizen. daarna kunnen we geen opbouwen en inrichten.
Dag 149 en 150. Kwaaltjes. Hihi, apart; gisteren had ik alleen steken in mijn rechterborst. Raar dat dat niet tegelijk het geval is. Zou het feit dat ik nu pas voor het eerst iets aan mijn borsten (naja 1 dan) voel, iets zeggen over de melkproductie? Als in; onvoldoende? Als ik flos, doe ik altijd alleen het draadje tussen mijn tanden en dan verwijder ik het weer; ik beweeg het niet heen en weer; het is alleen om eten weg te halen. Sinds ik zwanger ben, heb ik regelmatig dat mijn tandvlees zo erg bloed dat het na het flossen lijkt alsof ik klappen tegen mijn hoofd heb gehad; mond vol bloed, tanden rood. Vreemd genoeg voel ik er niks van
Nee, dat zegt he-le-maal niks melk wordt pas na de geboorte aangemaakt. In de zwangerschap kun je best melkachtig vocht verliezen, maar dat zegt ook niks op de kans op succes. Hormonaal kan de melkaanmaak pas na de geboorte echt beginnen
Ik heb nu nauwelijks last van borsten dus ik denk niet dat dat iets zegt over melkproductie hoor behalve dat ze in de weg zitten en maar groeien hahaha. Wel kunnen ze soms gigantisch jeuken haha. Bloeden van tandvlees heb ik ook erger nu mijn tnadarts zei al dat dat vrij normaal is allemaal tijdens de zwangerschap niks om je echt zorgen over te maken hooguit onprettig.
Dag 151 en 152. Foto's 21 weken echo! Hier wat foto's Bedankt voor je reactie Dopey: dat geeft mij weer meer zekerheid
En hier de laatste foto van de 21 weken echo. Hier neemt het kindje een slokje vruchtwater; we zagen het meerdere malen gebeuren!
Dames ik kom even meelezen Er mankeert lichamelijk bij ons helemaal niets. Eitjes zijn altijd goed,zaad ook. Ik ben alleen altijd ziek en zit te denken aan een hormoonpompje,vooral omdat bij mij het progesteron ook te laag is. (Rotcyclussen door ziek zijn) De dokter in DD heeft dat bij ons ook voorgesteld maar ik wilde meteen ICSI. Nu zit ik toch aan een hormoonpompje te denken.. Nepthys,wat een mooie echo!! Vind het dapper dat je voor het pompje hebt gekozen. Wat ik wilde vragen als je het niet erg vind: word het door de verzekering vergoed? Dat is bij ons het belangrijkste momenteel..Geen geld meer voor ICSI omdat de helft niet vergoed word.:x Oh en trouwens VGZ vergoed een pompje ook niet. Het word echt tijd voor een andere verzekering.
Dag 153 tm 155. Dierentuin, film en schoppen Gisteren naar de dierentuin geweest met mijn moeder. Gezellig bijgekletst en dieren bekeken. Kindje was erg actief en schopte vaak. Elke dag voel ik het nu. Ondanks de goede ligging van de placenta (hoog en achteraan), voelde ik het pas echt met 20 weken. Lage en harde geluiden, vindt het kindje niet leuk; tijdens het kijken van 300 deel 2 en The Hobbit deel 2, schopte het heel hard en vaak. Heb maar een vestje over mijn buik gelegd om het geluid te dempen. Wat ik me nog afvraag; is een waskussen hetzelfde als een aankleedkussen? @ Klaproos: hoi meis, wat naar dat jullie zoveel pech hebben gehad. Het hormoonpompje kan zeker een uitkomst zijn voor jullie! Onze verzekering (IAK) vergoed het pompje gewoon (jeej!) dus ik denk dat er wel meer moeten zijn die dat doen. Het is wel duur idd, net als de spuitmedicijnen maar dat wordt door veel verzekeringen ook vergoed. Hoop dat je nog wat hebt aan de eerste/eerdere berichten van me wat betreft het pompje. Nu ben ik er natuurlijk alweer een tijdje vanaf. Mocht je vragen hebben; kan altijd hier of in een privebericht!
Hoi Nephthys dank je wel! Ik heb nog niet alles gelezen maar ga het zeker doen. Vind het zo fijn voor je dat het gelukt is! Het lijkt me eng als het alarm afgaat enzo maar goed je moet er iets voor over hebben Ik wil eerst het pompje proberen voordat ik mijn laatste 2 ICSI's gebruik en met het pompje heb ik elke maand kans en als ik een keer een slechte (zieke) week heb is niet meteen de kans verkeken zoals met een terugplaatsing bij ICSI. Als er iets is pm ik je meis en bedankt! xx
Ow leuk dierentuin dat zal vast gezellig zijn geweest. En lekker genieten van de schopjes en bewegingen in je buik meid. Het moment wanneer je het voelde is bij iedereen anders. Mijn placenta ligt ook hoog en achter in ik voelde het bij zon 18/19 weken. Maar ken ook wel mensen die het bij 16 weken al voelde is geen pijl op te trekken. Hier is het echte schoppen inmiddels overgegaan in draaien en wiebelen en soms schoppen. Minder ruimte natuurlijk maar je ziet dan van die rare uitpuilende dingen in je buik ook erg grappig. Had afgelopen weekend maar eens een buikfoto geplaatst hier op de site. Verschil tussen waskussen en aankleedkussen hmm ik denk verkooppraat haha. Geen idee. Ik heb ook maar 1 soort (heb er wel 2 van) kussen en heb gewoon verschillende hoezen dus een mooie hand gemaakte als aankleedhoes zeg maar en gewoon badstoffen simpele hoezen. Zal wel goed zijn neem ik aan.
Dag 156 tm 158. Nachtbrakertje Ik was bezorgd omdat ons kindje eerst heel druk was en toen dagenlang niet; bleek dat het een nachtbrakertje is en 's avonds, 's nachts en vroeg in de ochtend heel veel schopt
Herkenbaar Vaak als ik stil ga zitten liggen (slapen) begint het feest overdag als ik druk doende ben is het rustig. Zal bij jou mss ook zo zijn? Je hoort dat wel vaak.
Dag 159. Melk! Gisteren had ik ineens een nate plek in mijn slaapshirt; een beetje voormelk uit mijn rechterborst. Zo leuk! Wel apart dat het maar aan 1 kant was. Of kan dat gewoon? De hormonen stabiliseren zich; ik heb mezelf goed gehouden ondanks 2 keer slecht nieuws in de familie. Naja goed; ik heb niet overdreven emotioneel gereageerd door extra hormonen dus ik heb normaal emotioneel gereageerd. Ook heb ik mijn boosheid in bedwang kunnen houden omtrent een grote fout van de gemeente met onze afvalbakken (we krijgen een rekening van de buren omdat de registratiechips in onze bakken verwisseld waren; er was even sprake van dat we alsnog de rekening moesten betalen ondanks dat ze de fout hadden toegegeven). @Paperdoll; je hoort idd vaker dat kindjes actief worden als je stilzit. Ik heb het echter erg wisselend maar idd wel iets meer als ik stil zit.
Over het "lekken" heb ik geen idee heb het zelf nog niet gehad dus Fijn dat de hormonen zich stabiliseren meid en je je in verschillende situaties in elk geval onder controle weet te houden ik ken het probleem hihi. Hier wisselt het ook wel eens maar langzaam krijgt het echt een schema ik kan er bijna de klok op gelijk zetten wanneer het kermis is hihi.
Dag 160 en 161. Onzeker en wiegje vs ledikant. Als we nou geen medische hulp nodig hadden gehad; zou ik dan minder onzeker zijn? Van nature ben ik helemaal niet zorgelijk namelijk. We zijn nu net aan het einde van week 23 en de hele week is de kleine druk geweest. Gisteren ineens heel sporadisch een zacht schopje gevoeld en vandaag tot laat in de middag niks! Toen 3 harde schopjes en toen weer niks. Ik maak me dan meteen zorgen, zeker aangezien week 25 de week is dat je het elke dag moet voelen en dat is dus over precies een week. Vandaag weer een beetje voormelk gehad. Weer uit de rechterborst; apart. @Paperdoll; het zegt niks over de kans van slagen van borstvoeding hoor dus maak je geen zorgen We hebben een ledikantje op de babykamer. Nou zeggen de collega's van mijn man dat een wiegje op de eigen slaapkamer beter is de eerste weken want anders ben je niet snel genoeg bij je kind voor de voeding en dan is het overstuur. Ik denk dat dat wel meevalt; ik slaap licht en de babykamer is naast de onze; deuren blijven open en ik ben als ik iets hoor, meteen klaarwakker en in staat om te lopen/denken etc. Wat denken jullie hiervan en wat doen jullie zelf?