Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik begrijp het helemaal meid ik vind het alleen moeilijk om er een klaar antwoord op te geven ik heb soms ook dagen dat ik denk dat ik minder voel en sommige dagen word ik blauw geschopt dus ja moeilijk te zeggen eigk.

Oke gelukkig haha ik heb helemaal nog geen voormelk gehad ofzo.

Die van ons gaat gewoon in het eigen bedje hoor de kamer is langs die van ons en mijn moeder zegt altijd als moeder slaap je daarop je bent allert erop. Dus ik maak me geen zorgen daarom gewoon in het eigen bedje op de eigen kamer. Tenzij er natuurlijk echt dingen zijn ofzo.

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 162. Realisatie en blij!

Gisteren weer voormelk gehad; een stuk meer dan laatst. Ik realiseerde me dat dit voor mij een heel goed teken is. Het hebben van voormelk op zich, is geen garantie voor het slagen van borstvoeding; dat weet ik.
    Maar de hypofyse moet wel prolactine aanmaken, anders heb je geen melk. Mijn hypofyse had eerder problemen met de aanmaak van hormonen voor de eicellen. Gelukkig heeft het dus (vast door de zwangerschapsinvloeden) geen probleem met het maken van prolactine! :D. Ik heb dus waarschijnlijk net zoveel kans van slagen als andere vrouwen wat betreft borstvoeding.

Verder merk ik dat ik vaker naar de wc moet; er is duidelijk minder ruimte nu met 23 weken. Het is geen blaasontsteking want ik weet heel goed hoe dat voelt.
    Ook komt er regelmatig maagzuur omhoog. Dat vind ik zelf een beetje vroeg maar mijn maag raakt ook sneller vol dus het zal er wel bij horen. Ik klaag niet; vind elk kwaaltje geweldig want het herrinnert me aan het feit dat er een wondertje in mijn buik zit :)

3. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Top meid en zeker in dit geval is het allemaal super goed en fijn allemaal. Heb jij ook zon gevoel dat je borsten uit hun voegen groeien om het maar even zo te zeggen. Die van mij zijn echt mega voor mijn doen zeker al 2 cupmaten groter en volgens mij nog niet uitgegroeid.....

Hihi ja dat plassen ja ken het lol soms denk ik dat ik mega erg moet en dan komt er weer zon mini plasje haha en dat weet ik hoe vaak op een dag. Maagzuur kan wel hoor weet niet hoe jou buik groeit? Ik kreeg van mijn vk te horen dat ik heel hoog draag dus ukkie zit al zo goed als tegen mijn ribben aan. Dus maagzuur... En heel snel vol zitten ja (te vol als je het mij vraagt phoe).

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Vervolg dag 162.

Hihi, Paperdoll; dat is wel een leuke (soms lastige) bonus van de zwangerschap :). Ik wil ook wel een grotere cup; had altijd cup A en heb dat nog steeds. Wel voormelk maar geen borstgroei! Gelukkig maakt de afmeting van je borsten ook niets uit voor de borstvoeding!

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Misschien komt het nog ;)
    Ik had ook altijd A nu dus een C haha, gelukkig maakt de grote indd niet uit voor borstvoeding. Hoop stiekem dat er straks een beetje achterblijft zeg maar haha.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 163. Zucht.. Schoppen kleintje!

Gisteren maar 1 schopje gevoeld. vandaag maar 3. De laatste week is de kleine juist de hele dag door actief en nu ineens niet meer :(. Ik maak me zorgen. verder vraag ik me dit nog af:

Is het na 25 weken dat je het elke dag moet voelen of al in week 25 (dat is dus 24 weken plus x dagen)?

Hoevaak moet je het met die 25 weken ongeveer voelen bewegen per dag; 1 keer per dag voldoende of niet?

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Meid ik vind het niet leuk te lezen dat je zoveel zorgen maakt ik snap het natuurlijk heel goed maar dat moet zo zwaar zijn. Maar weet je alles wat gezegd en geschreven is over hoe en wanneer en hoevaak je je kindje moet voelen ik zelf geloof daar niet zo in eigk elk lichaam is anders elke vrouw is anders en elk kindje is anders ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken echt niet. Ik kan het van mzelf niet zo goed meer herinneren hoe vaak op een dag enzo in die weken maar ik denk echt dat dit bij iedereen anders is en het ligt ook echt aan hoe je kindje ligt en helaas kunnen we dat niet zien vanaf de buitenkant.
    Ik denk echt niet dat er een duidelijke "handleiding" is over hoeveel etc zou ook gek zijn toch ;)
    Ik begrijp het wel maar probeer het van je af te zetten hoe moeilijk dat ook is want ben bang dat je jezelf gek maakt met die gedachten.
    Ik probeer bij dingen die ik voel ook altijd het los te laten van de week had ik hevige rugpijn ik dacht neeeee het zal toch niet. Ben gaan douche en ontspannen en heb los proberen te laten gelukkig niks aan de hand waarschijnlijk liggen mn organen tegen mn rug aan...

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    He bah Nephthys, wat vervelend dat je je steeds zo onzeker voelt... Ik heb het ook wel eens maar ik moet zeggen dat ik op dat sort momenten veel aan de Angelsound heb... Even zoeken en luisteren naar het kindje doet het voor mij altijd erg goed. Wie weet zou het voor jou ook wat zijn?

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 164 en 165. Voornemen!

Oke; kindje heeft drukke en rustige dagen! Dit zeg ik voortaan elke ochtend tegen mezelf. De kleine is wisselend druk maar doet het nog steeds en dat er geen peil op te trekken is hoe druk; moet ik accepteren. Voornemen is op te houden of dan toch te minderen met ongerust zijn :)

Bedankt voor jullie lieve woorden Patruusje en Paperdoll! Ik ben een zeur; dat voelt echt zo maar jullie reacties helpen me wel om me beter te voelen :)
    Ik had begrepen dat de Angelsound niet zo goed is met de golven etc. Ik zou hem dan denk ik ook teveel gebruiken. ;)

Fijn Paasweekend allemaal!

10. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Je bent geen zeur meid ik kan het me helemaal indenken ook hier zijn er nog wel eens van die momenten, hier is het nu echt enorm druk in de buik voel ik dan een keer minder denk ik ow jee maar zoals jij ook zelf proberen los te laten en indd in je achterhoofd houden dat er rustig en drukke dagen zijn :)

11. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Je bent absoluut geen zeur... Iedereen heeft z'n goede en minder goede momenten. Daar is het forum juist goed voor, je kan je angsten delen. Over de angelsound had ik juist begrepen dat het weinig kwaad kan, werkt net een microfoon ipv geluidsgolven. Ik heb met mezelf de afspraak dat ik 2x per week mag luisteren... En voorlopig gaat dat goed :)

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 166 tm 168 Foto's, melk, trapjes en navelstaren

Buikfoto's! Van week 24.

Hihi, het lijkt er nu echt op dat mijn lijf reageert op het getrappel van de kleine; bijna elke keer als het kindje een paar keer trappelt, komt er voormelk uit m'n borsten. Meestal de rechter.
    De kleine heeft een druk weekend gehad; veel schopjes.

M'n navel is nog wel te zien maar niet zo makkelijk als ik van bovenaf kijk; mijn buik staat ver naar voren dus mijn navel wijst erg naar voren en is dus moeilijker te zien. Hihi. :)

Ik heb gelezen dat je partner vanaf week 25 het hartje kan horen ergens onder je navel; met een hoorn of een leegrollletje wc-papier. Vraag me af of dat klopt.

Dank je Patruusje; ik hou het in mijn achterhoofd. Voor nu hou ik vol en ben ik blij dat ik het kindje elke dag wel een keertje voel.

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow meid wat een mooie buik (zal je dr ook ff 1 van mij showen altijd leuk die buikjes) ik heb echt een ochtend (rechts) en avond (links) buik dit was met 28 weken.

Het hartje horen door partner hier is het ook nog niet gelukt hoor dus denk dat dst toch lastig is.

Apart die melk ;) wel leuk ik heb het nog niet gehad helaas :( wel een drukke stampertje in de buik phoe heej.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,3 KB
      Weergaven:
      8
  14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hihi; leuk Paperdoll! :)

Jij draagt rond/naar boven zie ik. Ik draag echt naar voren. Onze buikjes zijn verschillend maar allebei mooi!

Gelukkig zegt voormelk niks over de borstvoeding later ;) Ik ben alleen blij dat ik dus aantoonbaar wel het hormoon daarvoor in mijn lijf heb, wat met mijn medisch probleem (hersenen maken geen eicelhormoon aan) nog niet zo zeker was. Dit geeft me dus iig een gelijke kans. Net als jij!
    Bovendien; natte plekken in je kleding is ook niet altijd handig ;)

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi ja grappig om te zien. Had van de week ook een foto van voren gemaakt dan zie je helemaal niks tis echt apart.
    Mijn ukkie ligt heel ver tegen mn rug aan ik groei naar mn rug toe dus vandaar ook dat de buik nog niet heel ver voor uit komt ;) nooit geweten dat dat ook kon btw.

Oke ben blij dat dat niks zegt wat dat betreft ben ik dan ook wel soms zo van oei als het maar lukt enzo. Er lukte al zoveel niet vanzelf zou dit dan wel lukken. Nee natte plekken in je shirt is indd niet alles dat kan ik me ook voorstellen ja ;)

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    #416 Nephthys, 24 apr 2014
    Laatst bewerkt: 24 apr 2014
    Dag 169 en 170. Harde buiken?

Vreemd voor mij; ik maak me eens geen zorgen om iets en er was wel wat :).
    Toch vraag ik me iets af; vandaag kreeg ik tijdens het wandelen buikpijn. Geen kramp maar pijn. Mijn buik voelde iets harder maar niet keihard.
    Zou dat een harde buik zijn geweest, bandenpijn of het kindje dat aan het bewegen was (het deed dat wel veel vandaag).

Jullie enig idee?

En nog wat anders; is het waar dat je tijdens je zwangerschap beter niet op je rug kunt slapen? Iets met afknelling van de navelstreng, had ik ooit gelezen. Geldt dat dan al vanaf het begin of halverwege, vraag ik me dan ook af.

17. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat herken ik wel dat heb ik ook wel vaker, zeker als ik teveel heb gedaan te hard heb gelopen of te hard heb willen fietsen.
    Ik denk wel een vorm van harde buiken zo van hooooo rustiger aan doen zo'n teken ;)

Het op de rug slapen tsja, weet je als je slaapt heb je het ook niet in de gaten hoe je gaat liggen althans ik niet. Nu kan ik zoizo niet op mijn rug slapen ik ben een buikslaper haha maar dat gaat ook niet =P ik slaap op mijn zij of ja slaap..... wat men slapen noemt want zoveel slaap ik niet ;)

18. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Op rug slapen kan geen kwaad.
    Wel zeggen ze dat als je op je linkerzij slaapt dat je kindje meer zuurstof krijgt.

Maar aan het einde slaapt niks lekker meer ;)

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 171. Druktemaker.

Bedankt voor de reacties meiden!
    Het zal dan denk ik wel iets van een harde buik geweest zijn. Bandenpijn schijnt niet te kunnen in de buik zelf, las ik. Al is dat vreemd want je baarmoeder rekt toch ook uit.

Kleine was gister erg druk en de melk bleef maar druppelen.
    Vandaag weer tijdens het wandelen (boodschappen doen) buikpijn. Toch liep ik heel langzaam!

Op mijn rug slapen gaat wel, maar ik vind het eng omdat er zoveel tegenstrijdige dingen worden geschreven. Maar idd; in je slaap draai je je ook wel eens op je rug. Placenta ligt hoog dus dat zou dan niet erg moeten zijn met afknelling.
    Ik slaap veel op mijn zij, altijd al gedaan, maar nu krijg ik last van mijn knieeen en heupen dus vandaar dat ik wilde afwisselen met de rug. :)

Kleine is vandaag ook weer lekker druk; daar wordt mama blij van ;).

20. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik denk het ook ja, ik herken het gevoel in elk geval wel van die pijn.
    Waar het precies vandaan komt allemaal is denk ik moeilijk te plaatsen.

Ik denk niet dat het echt kwaad kan rug slapen ik draai ook wel eens naar mn rug lig zoizo 100x in een nacht in de gekste houdingen en masr draaien en draaien. Want lang in dezelfde houding liggen lukt niet meer.
    Dus indd maar wat afwisselen toch slaap hebben we nodig ;)

Heerlijk he lekker druk in de buik, genieten ervan meid!

Deel Deze Pagina