Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Breek eventjes in hoor.
    Het niet op je rug liggen is pas vooral je erg ver bent in de zwangerschap. En zelfs dan mag je gewoon op de rug liggen hoor. Het kan echter zijn dat je er wat duizelig van voelt. Dat komt omdat de baarmoeder met kind erin dusdanig groot en zwaar zijn dat het op de onderste holle ader drukt. Dit zorgt dan voor een verminderde toevoer naar het hart waardoor je bloeddruk wat zal dalen.
    Wanneer heb je hier nou last van? Helemaal aan het einde van je zwangerschap kun je dit dus merken. Merk je niets? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken. Voel je wel dat je duizelig bent, dan kun je beter een klein beetje op je zij draaien. Je merkt dan dat het snel wegtrekt.
    Tijdens een keizersnede daalt vaak de bloeddruk door de ruggeprik. Dit kan ook door de epiduraal komen die bij bevallingen gegeven wordt. Door de combinatie van eventuele weeen , een ruggeprik en het formaat van de baarmoeder kan het kindje er wat last van krijgen. Dan zullen ze je vragen op je zij te gaan liggen. Ook als een zwangere een ongeluk krijgt zal de left lateral tilt worden gebruikt (30 graden op linkerzij) om de doorbloeding niet te belemmeren.
    Ik hoop dat het wat vraagtekens bij je weghaalt. Je hoeft je dus helemaal geen zorgen te maken om je ligging tijdens je slaap.

Heb je eigenlijk wel iets van hulp bij je angsten? Ik spiek regelmatig even...zie zo veel zorgen en ook een beetje jezelf gek maken...is niet nodig meid. Ik weet hoe het is om een lange weg af te moeten leggen...maar vergeet niet te genieten meid. voor je het weet is de zwangerschap voorbij.

2. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Tja als ik heel eerlijk ben herken ik al die zorgen en angsten wel.
    Ik was bij eerste zwangerschap niet te genieten, bij ieder pijntje of gevoel gelijk Internet op.
    Pas na 37 week had ik een beetje vertrouwen erin.

Nu bij de tweede durf ik zwanger te zijn en te genieten en blij te zijn.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt Wachtende; dat helpt zeker!

In het begin leek het misschien alsof advies niet hielp maar dat deed het wel. De zorgen waren er nog steeds wel, maar wat minder. Nu de hormonale buien zijn gezakt, maak ik me veel minder zorgen :). Ik merkte echt dat langzaamaan de heftige zorgen afnamen.
    Ik heb echt een klap gehad denk ik in het vertrouwen in mijn lijf door al die hormoonbehandelingen.

Mijn bloeddruk is van mezelf al heel laag; 90 over 50. Nu tijdens mijn zwangerschap is het gedaald naar 86 over 50. Ik heb er geen last van maar misschien dat ik het wel krijg als het meer daalt door op mijn rug liggen. Maargoed; ik ben nog maar 25 weken dus ik zal dan vast nog wel even op mijn rug kunnen liggen.
    Dank je!

Herkenbaar Iniegirl; ik heb op een gegeven moment een googleverbod ingesteld voor mezelf want ik vind alleen maar enge dingen ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 172 tm 175. Mieren en melk door drukte?

Een nachtmerrie meegemaakt voor zwangere vrouwen met nest/poetsdrang en misschien ook voor andere vrouwen; mieren in huis! Bah! Huis moet schoon zijn, zeker nu de baby er over een tijdje is. Vast wel herkenbaar voor jullie :).
    Ze liepen onder/langs de plinten via de hal de keuken in. Manlief heeft het mierenspoor proberen te verwijderen maar de volgende dag waren ze er weer. Ik zag ze toen naar de prullenbak gaan dus ik heb de prullenbak geleegd en vervolgens hebben we de plinten verwijderd en het mierenspoor echt goed schoongemaakt. Vervolgens geen mier meer gezien :). Toch raar want ik leeg de prullenbak meerdere malen per week en er ligt nooit iets van eten op de grond, hooguit wat kruimels maar ik stofzuig 2 keer per week.

Na een dagje nauwelijks bewegingen (en een ongeruste mama) weer als "vanouds" (zoals de laatste 2 weken ;)) drukte in mijn buik. Ik merk nu ook duidelijker de bewegingen op en niet alleen de schopjes.

Gisteren was mijn buik aan de rechterkant duidelijk boller dus het kindje lag vast op een aparte manier :)

Zou het feit dat ik veel voormelk heb tijdens en na drukte in mijn buik toeval zijn of kan het echt met elkaar te maken hebben?

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow heel herkenbaar ja hahaha ik ga ook spontaan een poets virus ontwikkelen. Nu was ik al wel een poetser maar nu is het helemaal erg zeker als ik bijna niks mag vanweg rug en bekken grrr dus alles aan vriendlief vragen die soms denk mens doe eens rustig haha.
    Mieren zijn walgelijke dingen bleegh maar troost ik hoor van meer mensen die er last van hebben tijd van het jaar misschien? Dus het ligt niet aan jou.

Ah mooi is dat dat je het zo Goed voelt he en apart ook als soms je buik gewoon beetje scheef gaat staan he haha aan de nee kant soepel aan de andere kant een bult enzo Hihi.

Of dat met voormeld en drukte een verband heeft durf ik niet te zeggen eigenlijk ;)

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 176 en 177. Nachtmerrie en kramp

De kleine schopt voornamelijk aan de rechterkant van mijn buik en ook regelmatig in het midden beneden. Apart.

Vervelend dromen deed ik al veel deze zwangerschap maar vannacht had ik de eerste vreselijke nachtmerrie:
    Mijn buik was rood en blauw en er was iets mis. Een arts deed iets maar dat hielp niet, ik verloor bloed en hij kon me niet verder helpen. Een andere arts zoeken duurde lang en toen ik hem had gevonden, wilde hij me niet helpen omdat ik zijn patient niet was. Ondertussen bleef ik bloeden en werd de hartslag zwakker.

Wakker geschrokken, getroost door manlief, verder gaan slapen en een paar uur later rechtop in bed met kramp in mijn kuit. Ik was te laat wakker dus kon niet meer zelf mijn voet naar mijn neus bewegen, wat je nog kan als je de kramp net voelt aankomen. Wild bewogen en man wakker gemaakt die eerst dacht dat ik een ergere nachtmerrie had. Gelukkig hielp hij daarna snel.

Hele dag spierpijn gehad. Loop als een kreupele de trap op. ;)
    Die kramp is een bekend kwaaltje tijdens de zwangerschap. Die is iets minder ;)

Heb borstcompressen gekocht tegen het lekken van voormelk want ik moet nu wel heel vaak bh's en shirts wassen.

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi ja soms schoppen ze op de meest rare plekken he ;)

Ow jakkes nachtmerries das niet fijn nee :( freaky als je dat zo hebt maar gelukkig is het niet echt maar toch het lijkt dan zo echt he.

Krampen dat is iets wat ik tot nu toe nog niet heb gehad lijkt me ook geen pretje als ik het zo lees.

Die compressen is wel handig indd anders blijf je aan het wassen;)

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 178 tm 181. Controle en hormoonschommelingen

Weer een controle bij de VK gehad; alles in orde; bloeddruk laag 93/55, gewicht goed, baarmoeder goed gegroeid :). Het lag schuin/overdwars deze keer. Hoofde rechts en iets naar boven, voetjes links en iets naar beneden.
    Blij hiermee en met de drukte die de kleine regelmatig maakt.

M'n hormonen doen weer vanalles; nachtmerries over dat er iets met de kleine is of gaat gebeuren :(. Raar, want ik heb juist geen zorgen meer over de zwangerschap en de gezondheid van de kleine!
    Verder ben ik zorgelijk en verdrietig om dingen waar ik me normaal gesproken minder of niets van zou aantrekken. Ik weet dat het de hormonen zijn maar toch kom ik niet van dat gevoel af. Buiten afleiding zoeken, kan ik nog meer tips gebruiken hiertegen :)

9. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Super fijn meid dat alles goed was bij de controle, heerlijk is dat!

Ja die nachtmerries das wel vervelend ja snap ik. Ik heb daar gelukkig geen last van. Ik denk dat alles wat op je pad komt kwa moeilijke dingen nu harder aankomen je bent gevoeliger denk ik herken dat wel ja.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 182 en 183. Hoofdje

Hihi, het hoofdje was gisteren goed te zien; echt een rond bolletje rechtsbovenin de bolling van mijn buik :)

Denk erover om navelstrengbloed te doneren. Nu mag je blijkbaar de navelstreng niet laten uitkloppen; vraag me af wat daar de nadelen van zijn (als dat normaal gesproken wel gebeurt).

Fijn dat ik niet de enige ben met nachtmerries en onzekerheden. :)
    Vandaag een hoop foto's bekeken die laatst zijn gemaakt; vind mezelf er zo lelijk op staan! Zullen ook wel de hormonen zijn ;)

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik wil dat ook doneren als het kan ja ga ik volgende week na vragen in het ziekenhuis.

Ow ja hormonen hormonen hahaha ik vind ook altijd alles lelijk waar mn hoofd op moet hahahha voel me net een opgeblazen kikker soms haha.

Super dat het zo duidelijk was weer de echo blijft mooi he!

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    #432 Nephthys, 9 mei 2014
    Laatst bewerkt: 9 mei 2014
    Dag 184 en 185. Dagboek gepubliceerd? Navelstrengbloed en melk.

Er was laatst een topic over een blad over vruchtbaarheidsproblemen dat 1 keer is uitgekomen en waar er nog een keer 1 van gaat uitkomen. Heb het begin van dit dagboek (wat echt over de pomp ging) een beetje ingekort en opgestuurd en ze zijn geinteresseerd! Nu wordt het bekeken dus misschien wordt het geplaatst :)

Terwijl ik typ, schopt de kleine weer lekker actief. Altijd blij wanneer dat gebeurt. De sombere bui is weer een beetje gezakt (damn hormones) en ik geniet van de voetbal die op mijn schoot ligt. Het blijft raar dat er soms dagenlang zoveel drukte in mijn buik is en dan ineens een dag zoveel rust. Dat blijft me onzeker maken maar minder dan voorheen; alles went, blijkbaar.
    Vreemd om te denken dat het kindje nu 800 gram weegt en dat dat dus nog 4 keer zo zwaar moet worden (ongeveer).

Ik heb begrepen dat als je navelstrengbloed wilt doneren, je de navelstreng niet mag laten uitkloppen. Er zijn veel gezondheidsvoordelen aan het laten uitkloppen van de navelstreng. Nu twijfelen we over wat we het beste kunnen doen. 26 mei maar even met de vk bespreken.

Gisteren weer voor melkmeisje gespeeld; VEEL melk geproduceerd. Zo apart!

Oh ja; een cursus borstvoeding van 2 uur wordt niet vergoed door onze verzekering (30 euro) maar eventuele zwangerschapsyoga; wat ik niet ga doen) wordt tot 150 euro vergoed... Balen!

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow ben zeer benieuwd naar dat artikel dan als het geplaatst wordt let me know ;)

Hoort erbij meid denk dat dat wel een beetje blijft. Maar geniet vooral he van de schop momenten en het lekker actief zijn van je kindje. Geloof dat een kindje zon 80 a 90 % van de dag slaapt ofzo (hier niet hoor haha maar heb ik wel eens gelezen).

Ik ga dat aankomende week ook vragen ja met dat navelstrengbloed.

Hmmm ik heb geen idee of ze het bij mij vergoeden niet naar gekeken eigk haha toch ff doen. Ik heb a.s do de eerste cursus en de week erop nog een keer. De zwangerfit cursus die ik heb gedaan kreeg ik een gedeelte vergoed max 100 euro.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    #434 Nephthys, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt: 12 mei 2014
    Dag 186 tm 188. Babykamer, rare ligging en baarmoederdecoratie

Dit weekend heeft manlief de commode, de box en het ledikantje in elkaar gezet! De lamp hangt nu ook en er zijn metingen gedaan voor het screen (extra zonwering want kamertje staat vol in de zon overdag). :)

Ik heb vervolgens schoongemaakt en alle babykleding uitgezocht en gesorteerd; ik kan morgen de eerste wassen gaan doen en daarna alles opbergen. verder vandaag de gewone spullen in de kamer ingeruimd. Zo leuk om te doen!

De kleine was naderhand heel druk aan het bewegen, duwen, schoppen etc. manlief zei; hij/zij is de baarmoeder aan het decoreren/verbouwen? :D

Heel apart; vaak als ik zit, ligt de kleine met de billen naar beneden, de voetjes links en het hoofdje rechts van mijn navel. Leuk gezicht; een ronde bol in de bolling van mijn buik.
    Als ik lig of net heb gelegen, ligt het met het hoofdje of boven, of beneden (dat kan ik niet goed voelen maar wel dat het recht ligt).
    Hoop dat het goed gaan liggen wel gaat gebeuren! :) Zou zo graag een normale bevalling meemaken.

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow genieten is dat he hihi heerlijk!!!
    Ik kan ook tijden in de babykamer doorbrengen gewoon met naar alles kijken en alles nog eens vastpakken hihi. Wassen moet ik nog doen ga ik in mn verlof doen denk ik.

Leuk he als die bewegingen super!!!
    Bespeur ik daar het "zij" woord? :p

Ze gaan nog alle kanten op he die ukkies, indd wel fijn als ze straks goed liggen ach het mag nog een tijdje. Hier is er wel 1 pogingen aan het doen geloof ik voel regelmatig het schuren en duwen tegen mn bekken botten auwtsj. Zal het donderdag wel weer zien bij de groei echo.
    Maar tot week 35 ofzo mogen ze nog draaien dacht ik dus ach komt vast allemaal goed. Het zelf doen is toch wel het ultieme wat je kan doen als moeder denk ik.

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Moest hij/zij zijn. Wilde niet te vaak "het" intikken; staat zo onpersoonlijk. Was te snel met typen :)

17. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi ja ik snappie heb dat ook ja met "het" klinkt zo stom he.

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 189 en 190. Vallen en bekkeninstabiliteit

Gisteren tijdens het afdalen van de trap, kreeg ik een pijnscheut in mijn heup. Ik viel de laatste treden van de trap af en kwam gelukkig terecht op mijn knieen. Toch even langs de vk; hartje klopte, niks aan de hand. Kindje rest van de dag normaal actief.

Vandaag; druppeltje bloedverlies maar hartje klopte gewoon. Echter weinig activiteit (nauwelijks). VK zei dat ik ruim vruchtwater heb en dat het kindje dus ruimte genoeg heeft om te bewegen en dat ik het daarom misschien weinig voel. Vreemd dat dat vruchtwater zo snel kan toenemen.

Vraag me af of de pijn in mijn heupen die ik heb aan het einde van de nacht en de eerste uren van de ochtend bekkeninstabiliteit is.

Rottige bloedverlies; maakt me meteen onzeker. :(

19. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow jee meid dat was schrikken phoe de trap echt gevaarlijk voor zwangere vrouwen blijkt wel weer.
    Gelukkig dat verder alles goed maar ik snap je onzekerheid zeker omdat het weinig voelt zeg je. Maar kan indd ook zijn dat er gewoon de ruimte nog is dat je het soms indd niet echt goed voelt allemaal.

Vervelend die onzekerheid:(

Bekkeninstalbiliteit is een lastige ik heb er zelf heel veel last van bij mij zit het dus vooral heel erg laag bij mij stuitje naar mn linker bil toe. Ook heel veel last van mn si gewicht. Mijn bekken fysio taped daarom mn rug in anders is het niet te doen. Kan ook zijn dat het stijfheid is smorgens bij opstaan zoals je zegt en mss savonds door lang in dezelfde houding zitten? Hmmm lastig...

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 191.

Weer een druppeltje bloed maar heb het kindje wel gevoeld vandaag. Niet veel, maar toch..
    Had ik maar een kijkvenster :)
    @Paperdoll; Misschien is het stijfheid doordat ik nu echt alleen op mijn zij slaap. Ik heb hele korte avonden aangezien ik vroeg ga slapen dus lang in 1 houding zitten, doe ik eigenlijk niet. Ik zal het eens met de vk bespreken want ik kan er geen chocola van maken.
    Onzekerheid kon ik redelijk loslaten; zelf bij een rustige dag maar als er dan bloed bij komt.. is het erg moeilijk :)

Deel Deze Pagina