Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 192 tm 194. Hikjes net als mama

In de buim van mijn moeder had ik vaak de hik. Onze kleine heeft dat ook. Vanaf week 25 tot nu (week 28) heb ik al 12 keer gevoeld dat de kleine de hik had. Misschien is dat dus nog vaker, aangezien ik ook wel eens slaap en het dan niet voel ;).

Harde buik gehad toen de kleine heel veel drukte maakte vandaag.

Slapen met een hoofdkussen ipv een klein kussen tussen mijn benen heeft goed geholpen tegen de pijn in mijn heupen. Misschien toch een verkeerde houding en geen bekkeninstabiliteit :D

2. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Een kijkvenster zou indd ideaal zijn ja hihi.

Wanneer moet je weer naar de vk?

De hik grappig is dat he hihi die van ons heeft dat ook vaak lig dan meestal echt in een deuk m

Ja die drukte kan behoorlijk wat harde buiken opleveren ja.
    Hier is het nu vooral indalingspijnen sow heej wel goed natuurlijk maar prettig is anders.

Ah gelukkig dat het kussen geholpen heeft. Heb je ook zon bed vol kussens hihi. Ik heb er achter mn rug liggen en een voedingskussen voor me wat ik tussen mn benen leg en op ga hangen en slapen blijft een ramp haha. Goodbye nachtrust :p

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    #443 Nephthys, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt: 19 mei 2014
    Dag 195. Hartje! Buikfoto 28 wkn.

Sinds gisteren kan mijn man met zijn oor tegen mijn buik het hartje horen! Zo leuk :).
    Ook reageert de kleine nu heel duidelijk als ik over mijn buik wrijf; al heel snel komt er dan een bult onder mijn hand tevoorschijn. Dat geeft toch echt het idee van een band tussen moeder en kind.

In mijn albums staat een buikfoto van 28 wkn :)

Ik lees net dat je ingetrokken tepels kunt hebben zonder het te weten... Dat zie je toch, dacht ik altijd. Moet me maar eens beter inlezen dan.

@Paperdoll; naar die indalingspijn; wist niet dat dat pijnlijk was! Ligt de kleine wel goed? Doen jullie een zkh-bevalling of thuis?
    Ik moet in week 34 weer voor een echo (das de eerste week van juli) maar maandag 24 mei moet ik weer naar de vk.

4. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow wauw bijzonder meid super gaaf!!!
    Leuk he dat ze reageren op een hand echt mooi is dat dat voelt bijzonder echt een band tussen mam en kind ja hihi.

Mooie buikfoto groeit goed :)

Dat hoorde ik van de week ook bij de bv cursus ja hahhaa nou ik weet toch zeker dat ik die van mij altijd erg aanwezig vind whahaha.

Ja de kleine lag bij de vorige echo al goed kan nog wel draaien hoor maar ik voel echt die steken onderin en bot langs bot gaan soms pfttt niet fijn maar ja haha.
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen van de artsen dus dan doen we dat maar he vind zelf ook wel fijner. En julie?
    Oke nog even wachten op de echo dus ;)

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 196. Hikjes, hikjes, hikjes.

Arme kleine; al 14 keer de hik gehad (naja, misschien vaker maar ik voelde het dus zo vaak).

Kleine is lekker druk; schopjes worden steeds minder maar het bewegen is steeds beter te voelen. Mijn hele buik beweegt als de kleine bezig is. Zo apart.

Manlief laatst, toen hij naar mijn buik keek; "Zo, wat ben jij zwanger!"

@Paperdoll; vind je het jammer dat het in het zh moet? Wij gaan ook voor een zh-bevalling; veiliger en fijner gevoel voor als er iets mis gaat.Hoe was de bv cursus? Veel nieuwe dingen geleerd (aanleggen etc.) of meer van de info die je ook uit folders/van internet kan halen?

6. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Geweldig mooi is dat he dat bewegen prachtig dat dat allemaal kant.
    Moet eerlijk bekennen dst het hier voort zeer doet haha maar ja nog ff.
    Maar het blijft mooi en bijzonder heel die buik die beweegt :)

Nee ik vind het niet erg ik voel me veiliger daar wat jij al zegt mocht er iets zijn....
    De bv cursus was echt super vorige week ik had niet verwacht maar echt zeer interessant allemaal. Echt ook over het aanleggen enzo ja en wat er allemaal belangrijk is enzo echt zeker goed om te weten allemaal.
    Donderdag deel 2 ;)

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 197. tm 202. Bloedverlies, commentaar van vreemden en dingen die je niet verwacht.

Laatst weer een druppel bloedverlies. Het blijft eng maar gelukkig is het nooit meer dan dat. het kan veroorzaakt worden door bukken of niezen; een klein haarvaatje in de baarmoederwand knapt daardoor omdat er extra druk op staat (want; meer bloed er naartoe etc.). Hartje deed het gelukkig nog en de kleine werd later die dag weer actief.

In de trein naar mijn moeder toe, liep ik af en toe heen en weer als de trein stilstond. Goed voor de bloedsomloop. Een vrouw zegt tegen me; De laatste loodjes zeker? Ik zeg; Ehm, nou, ik moet nog 11 weken. Oh, zegt ze, dan heb je er vast 2. Hihi, nee dus, maar ik draag erg naar voren. Eerst komt de buik en dan kom ik.

De dag van het bezoek aan mijn ouders en de treinreis was blijkbaar te verwarrend voor de kleine want de hele dag was het stil. Doodeng vind ik dat, zeker na 28 weken. De dag erna maakte de kleine dat goed door heel veel te bewegen en te schoppen. Zo leuk om die uitstulpingen te zien in mijn buik :D

Laatst de buren van de buren op bezoek gehad. Vorig jaar een pijnlijk moment gehad toen ik, ten tijde van de behandelingen, een pakje kwam langsbrengen die bij ons was bezorgd maar hun naam erop had staan. Ik werd meteen naar binnen gevraagd om naar de nieuwe baby te kijken. Dat was moeilijk... :(
    Blijkt nu dat zij 7 keer IUI hebben moeten doen voordat het gelukt was. Had ik dat geweten! Dan hadden we steun aan elkaar kunnen hebben :)

Controle gehad; kindje en baarmoeder zijn goed gegroeid, bloeddruk 94/53. Volgende week een standaard bloedtest en ik heb de 35 weken echo aangevraagd; 11 juli gaan we weer even gluren :)

8. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Lijkt me ook toch steeds indd eng als je druppeltje bloed ziet maar indd wat je zegt het kan zijn door de druk op een vaatje of iets. Gelukkig dat dan toch alles weer goed is.

Mss komt het omdat je dan druk doende bent? Heb dat ook vaak als ik heel druk ben dat de beeb wat rustiger is. En soms vind ik dst ff niet erg want ik ben voort blauw van binnen haha. Vooral in de avond en nacht is het feest ;)
    Ow en mensen met hun opmerkingen pffttt laat maar kletsen toch. Jij weet hoe het zit met je buik :)

Dat van je buurvrouw phoe indd had je dat geweten ja. Soms blijkt het dan zo dichtbij he dat er meer mensen er heel veel moeite voor moeten doen.

Top dat de controle weer goed was en dan in juli weer ff gluren ;)
    Ik mag morgen weer controle bij vk en over 2 weken weer en dan voort elke week phoe.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 203. tm 205. Spataderen...

Sinds een maand heb ik veel spataderen op mijn rechterbeen. Links heb ik er wel iets bij maar minimaal. Op zich is het niet erg (heb het er graag voor over) maar na rust en na het slapen doen ze vreselijk pijn. Ik moet dan echt eerst lang zitten, masseren en dan nog crepeer ik tijdens de eerste stappen die ik zet.

Ik vind het raar want ik heb nooit overgewicht gehad, ben nu in totaal (week 30) nog maar 5,5 kilo aangekomen, beweeg regelmatig (altijd een sporter geweest), eet gezond; genoeg gezonde vetten, vitaminen, mineralen, vezels etc, benen omhoog als ik zit etc. Het moet dus echt door de hormonen komen. Balen. Gelukkig gaan ze na de zwangerschap vaak weg, las ik. Moet er niet aan denken als ze allemaal weggehaald moesten worden vanwege de pijn.

Iemand nog tips tegen verlichting? Steunkousen zijn geen optie; te warm en dat is ook niet goed en ik kan slecht tegen de warmte.

Een rustige buikdag vandaag..

@Paperdoll; bloedverlies is wisselend; ene keer na een drukke dag, andere keer na een dag waarop ik alleen naar de supermarkt was gefietst. Geen peil op te trekken.
    Hoe was het bij de vk?

10. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Das vervelend meid, ik heb er nog niet echt last van kheb 1 heel kleintje op mn boven been volgens mij dat adertje was altijd al iets zichtbaarder maar nu wel iets meer. Hoop voor je dat het na de zwangerschap wegtrekt weer. Kheb helaas niet echt tips....

Wel apart met bloedverlies nou ja zolang als het verder niks ergs is zal het wel een adertje zijn of iets dat dan net te hard geraakt wordt enzo.
    Bij vk alles goed, baby groeit goed door in eigen curve merk ook wel dat mn buik een spurtje heeft gemaakt. Al doet het ook vreselijk zeer zo hard en opgeblazen tegen de avond echt niet te doen. Eten wordt ook moeilijker ze houden het in de gaten mocht het niet meer lukken. 10 juni aller laatste echo (ben dan de volgende dag 36 weken) groei + ligging (ligt al goed met hoofd beneden is in aan het dalen) en vanaf dan elke week op controle tot HET moment daar is ;)

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 206 tm 210. Hmz... vreemd

Steunkousen, nog beter letten op houding, nog vaker benen omhoog, bewegen, nog steeds gezond eten en de spataderen lijken alleen maar erger te worden :(
    Vraag me af of er iets anders mis is. Het kan me niets schelen hoe het eruit ziet (heb het er voor over) maar ik heb zoveel moeite met lopen na het slapen of lang zitten. Ben een kwartier bezig met bewegen, zitten, staan, zitten, masseren, bewegen etc voor ik de eerste stappen kan zetten die alsnog erg pijn doen. Ik wil straks wel mobiel zijn als de kleine er is.

Kindje heeft wisselende dagen. Het schoppen wordt duidelijk minder want er is nu ruimtegebrek. Vanaf wanneer merkten anderen dat, vraag ik me af.

Gisteren zat het kindje na een hoop gedraai heel raar; een grote punt stak uit rechts van mijn navel. het voelde voor mij erg ongemakkelijk. Hihi. Gelukkig bleef de hummel niet lang zo liggen.

12. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Oef meid dat klinkt indd niet fijn zeg jeetje :(ik snap wat je zegt hoe dan ook het is het dubbel en dwars waard hoe het er ook uit ziet maar als het zo pijnlijk is wordt je niet blij van. Je wil straks indd wel weer snel op de been zijn met de kleine.

Wanneer ik het merkte dat het echte schoppen minder werd weet ik eigenlijk niet meer. Het is nu echt wiebelen en porren.

Haha apart is dat he wat voor vormen er dan ineens ontstaan in je buik lol ik moet er ook vaak om lachen ;)

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier was mijn dochter juist vaak erg druk. Niet zozeer schoppen maar de bewegingen. Vaak ook erg pijnlijk. Ze zeggen vaak als jij in rust bent de baby juist wakker word. En als jij druk bent de baby slaapt.

14. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja precies klopt helemaal savonds en snachts is het kermis daarbinnen. Die kleine hier kan echt de hele dag door druk zijn vaak en dat doet zeker soms ook pijn ja ;)

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij mij wisselt dat dus heel sterk; soms als ik druk in de weer ben, is de kleine ook wakker. Maar idd wel wat vaker als ik in rust ben maar dan snachts weer niet..

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 211 tm 215. Rot internet, lekker druk, kinderkamer en drupje bloed

Heb nu al 4 keer de vraag gehad of ik een tweeling krijg. Steeds als ze vragen hoever ik ben en erachterkomen dat het nog even duurt, komen die opmerkingen. Mijn buik staat erg naar voren maar ik ben er superblij mee en trots op :)

Vrijdag erg geschrokken. Ineens rode vlekken bij mijn spataderen (hele rechterbeen en halve linkerbeen zitten onder; erg veel pijn :(. Ik wilde zoeken of er tegen die rode vlekken wel een crema was want spatadercreme haalt de spataderen niet weg; door het inmasseren van de creme heb je tijdelijk minder last. Ik zoek op rode vlekken, creme, spataderen en kom bij de melding; Meteen arts raadplegen bij rode plekken bij spataderen want aderontsteking, embolie, loslaten van embolie etc.
    Paniek! Huisartsenpraktijk was na 15 minuten pas te bereiken maar gelukkig had de dokter nog een plekje. Bleek alleen huidirritatie te zijn; aderontsteking gaat samen met harde aderen.

Opa en oma hebben de babykamer gezien die nu met schilderijtjes is versierd :)

Kleine is lekker druk en de laatste 2 dagen redelijk aanwezig. Vrijdag was een hele rustige dag; dat was minder leuk want toen had ik ook die schrikdag.

Er is meer druk op mijn banden en ik word sneller moe; echt de laatste loodjes ;)

Vandaag weer een drupje bloed maar de kleine beweegt lekker dus weinig zorgen :).

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 216 tm 219. Nummer 5.

Laatst in het geboortecentrum nummer 4: "Nou tot binnenkort he?" (Kijkend naar buik). Ehm, nee, nog 9 weken.. "Oh maar je buik is al zo groot!"

Vandaag in de supermarkt nummer 5: "Zo, jij bent er bijna!" Ehm, nee nog ruim 8 weken... "Oh, je buik staat erg naar voren en is mooi rond"

Ben nog maar 6 kilo aangekomen, dus weeg nu 60,5 kilo maar toch lijk ik hoogzwanger :D

Spataderen verergeren.. ik ben bang dat ik er na de zwangerschap niet vanaf kom. Steunkousen zijn een hel met deze hitte.

18. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow erg is dat he die mensen pfttt ik snap het wel. Ze hebben altijd wel iets ;)

Vervelend van die spataderen zeg jeetje niet leuk :(

Ja het wordt nu wel echt aftellen he :) leuk leuk ben benieuwd wanneer jullie kleine zich aankondigd.

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook benieuwd wanneer jullie kleine er is! Misschien eerder dan gepland :).

20. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ook we komen nu echt in de spannende weken... Woensdag 37.
    Ben er wel klaar voor voort moet ik zeggen. Ik slaap nauwelijks meer mijn buik en lijf doen zeer dus het mag van mij wel haha.

Deel Deze Pagina