Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 220 tm 224. Spataderfysiotherapie en babykamer.

Spataderfysiotherapie; nooit van gehoord maar het bestaat. Massage, oefeningen, adviezen over houding etc. om de pijnklachten te verminderen en erger te voorkomen. Nu zijn we met dat laatste te laat want mijn benen zijn ontploft, maar goed. Maandag ga ik voor het eerst heen en de verzekering vergoedt het als fysio :).

Spataderen lopen door tot in mijn lies en om te proberen te voorkomen dat ik ze ook bij mijn lippen daar beneden krijg (Ja, dat kan; lijkt me heel naar), moet ik veel wijdbeens zitten, (natuurlijk geen strak ondergoed; maar wie draagt dat wel tijdens de zwangerschap?), als ik thuis ben het liefst geen ondergoed dragen en de benen masseren (naast het standaard; steunkousen dragen, benen omhoog, regelmatig bewegen etc.).

Het kan trouwens dat de vorm van mijn buik; laag en naar voren dragend, extra spataderen veroorzaakt door de flinke druk die laag op mijn liezen zit hierdoor.

Het screen is geplaatst, de schilderijtjes hangen (mijn moeder heeft 2 schattige konijntjes geschilderd voor de babykamer :)), de klok en de lamp hangen en de meeste spullen zijn binnen (alleen nog een extra deken voor de kinderwagen). Kraamzorg is langsgeweest; meeste adviezen had ik al opgevolgd maar ik wist niet dat je bed ook op klossen moet als je niet thuis bevalt. Die ook maar even besteld.

Nu nog:
    Geboortekaartjes uitzoeken en bestellen
    Ledikantje nog een keer schoonmaken en dan opmaken
    Oefenen met maxi-cosi in auto
    Laatste spullen wassen die in de tas voor naar het ziekenhuis moeten
    en niet onbelangrijk; beslissen welke van de 2 namen we kiezen...

@Paperdoll; ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent nu! Je bent er bijna; hou vol meis!
    Ik ben er alleen klaar mee omdat hoe zwaarder ik word, hoe meer druk op mijn benen, hoe meer (pijn aan) spataderen ik krijg en ik zit al onder. Verder bevalt het zwanger zijn nog goed; zo'n kleintje dichtbij hebben :)

2. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Pfftt dat klinkt echt niet als pret nee jeetje zeg. Balen dat je er zoveel last van hebt. Nou hoop dat alle trucjes helpen om het zo draagzaam mogelijk te maken voor je in elk geval. En dat het niet helemaal naar boven toe schiet op "die" plek ja.

Fijn dat alles gedaan is dat geeft rust. Ja bed op klossen wij hebben het niet omdat ons bed hoog is boxsping en als er klossen onder staan kan ik er niet meer in komen hahaha. Dus van de kraamzorg mag ik kijken als de kraamverzorgster hier is wat handig is evt extra matras erop (en dan moet ik ook klimmen haha.

Nog wat laatste dingen en dan ben je ready ja de naam hihi ook wel heel belangrijk he;)

Ja we zijn er bijna ben benieuwd wanneer het zal gebeuren heb wel veel al oefen en voorwerk gaande in mn lichaam merk ik vaak menstruatie achtige krampen en pijn enzo maar we wachten geduldig af haha.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 225 en 226. Artikel en drukte

Het magazine Freya had mijn aangepaste dagboek van een hormoonpompje wel willen hebben maar dan moest hij erg ingekort worden en dan zouden ze het achterhouden voor als er ooit eens een thema zou komen waarbij dat aansloot. Het online magazine uitgerekendjij wilde er wel een artikel over maken. Die is nu geplaatst!

Suzan gebruikte een hormoonpompje - Uitgerekend jij

Jammer dat er veel uitmoest; zoals de bizarre artsgesprekken die ik heb gehad, maar toch. Nu kunnen er meer vrouwen zien dat dit ook kan en contact opnemen als ze vragen hebben. Hopelijk doet het iets goeds. :)

De drukte in mijn buik doet mij soms de pijn in mijn benen vergeten. Ik hoop zo dat de pijn weggaat na de bevalling! Dan hoef ik misschien geen enge spataderoperatie..

Morgen de laatste lange autoreis deze zwangerschap; mijn vader is jarig en we moeten 1,5 uur rijden. Stoel naar achteren, kussen onder mijn voeten, steunkousen aan, airco aan en veel uitstappen bij tankstations om even te lopen anders gaat het niet.

Vandaag een vrouw achter de kassa bij de supermarkt: Zo, jij bent ECHT aan de laatste loodjes bezig!
    Hihi; nog 7 weken ;)

Manlief gaat het bed nog op klossen zetten.
    Bedenk me dat we ook nog geboortekaartjes moeten uitzoeken.

@Paperdoll; zijn die krampen geen harde buiken/voorweeen? Dan kan het snel beginnen meis! Ik wens je iig alvast een hele voorspoedige en fijne bevalling toe! En uiteraard een gezond en lief kindje. Dat je daarna weer wat fijner kunt ademen en eten :).

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 227 en 228. Ooievaar

Gisteren naar mijn ouders toe gegaan aangezien mijn vader jarig was. 1,5 uur rijden dus vaak gestopt om even te lopen (tegen verergering/pijn van de spataderen).

Tweede stop was bij een picknickplaats bij een tankstation. Veel mensen aan het eten daar; zien we tijdens het parkeren ineens een ooievaar langslopen. Even later stapte de zwangere vrouw (ik dus) uit. Mensen moesten erg lachen. Ik zei ook; die is iets te vroeg :D

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat goed van dat artikel zeg top goed dat er over geschreven wordt hoop dat veel mensen er iets aan zullen hebben :)

Dus jij hebt een flinke rit achter de boeg phoe heej wel leuk van die ooievaar hihi bijzonder. Lijkt wel of veel mensen ooievaars tegenkomen mijn ouders van de week ook al.

Hier rommelt het maar van alle kanten gister nog een ritje ziekenhuis omdat ik zoveel buikpijn heb vooral snachts dat ik niet meer slaap. Ik was compleet op. Gelukkig alles goed wel veel harde buiken was te zien op dat ctg ding. De verloskundige zeiden ook het zou voor jou beter zijn als je spoedig komt te bevallen er is geen ruimte binnen in en de lijf kan de groei gewoon niet meer aan. Dus ik hoop dat uk zich zelf meld ik begin het nu zat te worden omdat ik doodop ben.
    Maar we wachten af ;)

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 229. Spataderfysio, lief kindje en honger!

Vandaag de eerste keer spataderfysio gehad. Meeste adviezen volgde ik al op: steunkousen, benen niet over elkaar, benen hoger leggen als je zit en slaapt, geen knellende kleding, zo mogelijk met benen wijd zitten, thuis ondergoed uit (want; hoe los ook, toch afknelling in de lies door lage naar vorenstekende buik), veel bewegen, niet lang staan/zitten, gezond eten en drinken etc.

De massage was heerlijk; alle aderen liepen helemaal leeg (ja voor even dan he) dus de druk was even weg. Tot aan de zwangerschap doorgaan en hopen dat ze daarna weg trekken. De pijn zal waarschijnlijk wel minder worden zei ze! Volgende week krijg ik oefeningen mee.

Lief kindje hebben we; de laatste tijd als ik een hormoonmoment heb van "zou het nog leven/het is zo stil" beweegt het vrijwel meteen :D

De eerste hongeraanvallen zijn achter de rug. Donderdag en zondag had ik aan het einde van de dag zo'n ontzettende honger dat ik een hoop fruit, havermoutrepen en volkorenbiscuits heb gegeten. Tot ik echt niet meer kon :)

@Paperdoll; meis ik hoop dat de kleine zich snel aandient! Is het al ingedaald? Dan is de kans dat het eerder komt groter. Hoop echt dat je snel bevalt want nog meer slaap missen, is niet handig vlak voor een bevalling/kraamtijd. Sterkte! Ik denk aan je :)

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Phoe ik duim voor je meid dat het na de zwangerschap weer allemaal beter wordt. Lijkt me echt heel pijnlijk als ik het zo lees bij je.

Mooi toch alsof ze dat voelen he als je je zorgen maakt :)

En als je hongeraanvallen hebt moet je eten zeggen ze altijd dus beter gewoon aan toe geven zolang het gezond is moet het kunnen.

Ik geloof dat ukkie al goed ingedaalt is ja dus dat is wel fijn maar wanneer het zal komen ik denk volgende week. Als ik op de natuur moet wachten. Morgen moet ik naar de gynaecoloog zoizo met hem overleggen want prettig is het niet heb geen idee hoe dit over 2 weken nog zou moeten als ik echt tot 40 weken loop (laat staan langer). Heb wel heel veel menstrustie achtige krampen enzo maar dat heb ik al een aantal dagen en dan komt het weer en ebt het weer weg pffttt haha.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 130. tm 132. Indalen maar!

Ik heb van de spatadertherapeute begrepen dat er kans is dat als het kindje indaalt, de druk op de aderen wordt verlicht. Het ligt eraan hoe je aderenstelsel loopt maar aangezien ik heel erg naar voren en laag draag, zit er veel druk op de liezen waardoor de spataderen zich vormen in mijn benen.
    Als het kindje indaalt, gaat het iets dieper het lichaam van de vrouw in; meer naar de rug toe in mijn geval aangezien ik nu naar voren draag. Het bekken zit in het midden dus bij indalen, hangt het kindje iets minder naar voren dus kan er minder druk zijn op de aderen in mijn liezen. Dus: Indalen maar! :D

De kleine is af en toe heel druk. Ik vind dat apart want de meeste kindjes zijn weken eerder juist heel druk en nu (week 34) minder vanwege ruimtegebrek.

We moeten nog steeds beslissen welke naam we kiezen; gelukkig moeten we nog maar 1 naam schrappen. probleem; man heeft voorkeur voor de 1 en ik voor de ander..

@Paperdoll; ik duim voor je en hoop elke dag dat het snel zal komen. Niet omdat ik nieuwsgierig ben hoor ;), naja een beetje maar voornamelijk voor jou! De krampen geven wel aan dat je lijf zich er klaar voor maakt.

9. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ga hopen voor je dat je er minder last van gaat krijgen als het kindje gaat indalen.

Die kleine hier is af en toe ook nog heel druk haha soms wat minder ;)
    Maar dat scheelt ook geloof ik bij iedereen.

Hihi hoop dat jullie er op tijd uit zijn met de naam.

Er gebeurd vanalles met mn lijf maar het zet nog niet door phoeee echt wachten is slopend dat weet ik wel. Ene keer denk ik nou dit kan nooit lang meer duren andere keer denk ik ach zal nog wel weeeeeken duren haha echt erg.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 133. tm 137. Aan het indalen en buikfoto

De kleine is aan het indalen. Ik had al het idee dat mijn buik ineens minder hoog "begon" om het zo maar te zeggen. Mijn ouders kwamen langs afgelopen zaterdag en die zagen het ook. Ik zie ze niet zo vaak omdat ze wat verder bij ons vandaan wonen dus zij hebben er een betere kijk op; kunnen het verschil beter zien.
    Ook kon ik gisteren ineens geen enkele jas meer dicht krijgen en kwam ik bij het bukken en fietsen veel eerder met mijn benen tegen mijn buik aan.

Het is onverminderd druk daarbinnen. Ook neemt mijn melkproductie toe. Ik draag als sinds week 20 borstcompressen, elke dag, maar nu komt er dagelijks nog meer uit! Zo apart.

En weer een buikfoto van 34 weken!

Paperdoll; al aan het bevallen meid? het wordt warm eind deze week dus ik stel voor dat je snel begint ;)

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Grappig om te zien he dat je buik zo zakt hihi. Hier ook al is het niet zo goed zichtbaar maar ik merk het zelf wel heel goed.
    Heb je last van indalingspijn?

Een drukte van jawelste dus binnen ;)
    Mijn borsten geven nu wat af alleen als ik er in knijp hoor verder niet.

Leuke foto weer :)

Nee hier helaas nog geen ukkie, pfftt...
    Vanmorgen weer bij fysio geweest ik ben voort aan alle kanten getaped mijn rug en nu ook beide mijn voeten omdat ik er doorheen zak. Ik sta scheef en kan bijna niet normaal lopen door het doorzakken. Dus het wordt echt tijd.... Maar ja wanneer en indd het wordt warm dus das helemaal fijn met die ingetapedte voeten. Laten we maar hopen dat uk zich meld. Hopelijk voor zaterdag haha kan meteen het oranje shirtje aan :D

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik duim voor je meid! Vanavond kramp, morgen de eerste wee en morgenmiddag een kleine mee naar huis. Wat zeg je daarvan?! Kan hij/zij idd meteen voetbal meekijken ;)

Geen indalingspijn hier. Naja, heb af en toe steken en buikpijn echt heel laag. Weet niet of dat indalingspijn is of gewoon bandenpijn. Ik lig niet te creperen ofzo.

Oh, ingetaped zijn en dan die hitte! Ik voel je pijn (steunkousen en die hitte!).

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 138 en 139. Striae en leuke uitspraken.

Ik kreeg wat blauwe plekken op mijn buik. Soms leek het daar tenminste op. Soms leken het aderen die beter zichtbaar waren. Nu nog een goed met een spiegel gekeken; helaas striae.

Ondanks dat ik geleidelijk ben aangekomen (7 kilo nu met bijna 35 weken), genoeg melkproducten en gezonde vetten heb binnengekregen en regelmatig heb bewogen naast het gezonde eten natuurlijk. Jammer! Geen ramp, maar jammer!

Laatst in de supermarkt; Klein meisje keek naar mijn buik en zei toen tegen d'r moeder "Mama, die mevrouw heeft net zo'n buik als papa."
    Moeder: "Ja, maar bij die mevrouw zit er een kindje in en bij papa teveel biertjes..." :D Hihi.

Een tijdje terug een kindje die aan me vroeg; "Heeft u teveel gegeten?"

Warm weer en steunkousen; bah! Gelukkig nog 1 dag afzien en dan weer wat beter weer :).

14. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ai das jammer meid maar ja helaas niks aan te doen. Hier gelukkig geen straie. Maar je kunt het niet voorkomen helaas als het zo is is het zo.

Haha echt he hoe grappig zijn kinderen lol haha wel humor.

Ik had gruwelijke indalingspijn echt van die messteken down under brrrr.
    Nu nog wel eens maar niet elke dag meer

Verder als uk zich niet meld in dezer dagen wordt ik dinsdag ingeleid. Mijn lijf kan het nie meer bolwerken. Dus ik ben blij toe zeg maar.

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dinsdag dus! Ik check elke dag bij je of het al zo ver is tot die tijd. Maandag nog niks; dan kan ik je nog even veel succes wensen en alvast veel plezier met de kleine (want ik denk dat je dan eventjes niet op het forum bent ;)).

16. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Yep dinsdag zoizo dus de start ik ben benieuwd... Ze waren her gelukkig eens met het feit daat over tijd gaan geen doen was.
    Je hoort het wel hihi :) en dank je wel!

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 140 en 141. Naam verzonnen en honger!

We zijn er eindelijk uit! Lang hadden we 2 namen en ieder een voorkeur maar nu hebben we gekozen. Natuurlijk konden we wachten tot de kleine er is maar dit is ook wel fijn.

Weer een vreselijke hongerdag. Voornamelijk zin in brood/broodvervangers. Ik raak maar niet vol!

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 142. Buikfoto 35 weken.

Paperdoll; ik hoop dat je aan het bevallen bent meis!

Buikfoto van 35 weken :)

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 143 tm 147. 35 weken echo.

Vandaag onze kleine hummel bekeken tijdens de 35 weken echo. Wat een schat! Alle afmetingen waren goed, buikje iets spekkiger dan gemiddeld maar niet te. Geschat gewicht; 2771 gram. Bij de geboorte waarschijnlijk 5 pond dus prima :)

En.. er zit al haar op! Is dat nou zo speciaal zul je je misschien afvragen? Nou, ik ben kaal geboren en mijn zus ook dus het had gekund dat onze kleine ook kaal zou zijn. Niet dat dat erg is, maar al snel kunnen borstelen met een zacht borsteltje lijkt me leuk :).
    We zijn blij!

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 148. Vreselijk geschrokken.

Positief en blij na de echo van gisteren.

Vandaag een gewone controle bij de verloskundige. Helaas moest ik plat op mijn rug liggen voor het voelen. Mijn buik was in orde dus ze ging gauw over naar het hartje. We luisteren en het enige dat we horen is een afnemende hartslag. Ik schrok en ging wat rechter zitten. Toen verbeterde het iets.

De verloskundige zei dat het waarschijnlijk door mijn houding kwam; plat op de rug kan een ader afknellen. maar voor de zekerheid moesten we toch een hartfilmpje laten maken, meteen.
    Ik dus met mijn schoonmoeder naar het Amphia. De hartslag was in het begin wat aan de lage kant maar later was het weer in orde. Een uur lang hebben ze het in de gaten gehouden en toen heeft een arts alles bekeken en een echo gemaakt. Ze zei dat ze zich geen zorgen maakte en dat het idd aan het platliggen moest hebben gelegen. De kleine was tijdens deze echo ook weer de longetjes aan het oefenen en dat schijnen ze niet te doen als het niet lekker gaat met ze. Morgen moet ik nog een keer zo'n filmpje laten maken.

Ben erg geschrokken en het onbezorgd genieten wat ik de laatste tijd wel kon, is nu weer voorbij.

Deel Deze Pagina