Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Oh jeee balen
    Fijn dat ze alles wel in de gaten houden.

Gelukkig niet lang meer 😉
    Dan wordt de grote vraag waarom je kleintje huilt 😄

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

oh zeker schrikken joh! gelukkig loos alarm maar liever te vaak kijken als teveel.
    niet bij de apotheek geweest toevallig? ik was er ook...!

enne... check mijn onderschrift eens... hihi

3. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Jeetje meid dat was schrikken zeg. Even zeggen dat ik aan je denk!

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    #484 Nephthys, 12 jul 2014
    Laatst bewerkt: 12 jul 2014
    Dag 149. Goed hartfilmpje

Volgens de arts kon het hartfilmpje niet beter vandaag. Hij maakt zich geen zorgen en ik hoef niet terug te komen.
    De kleine is ook weer lekker druk. Toch ben ik bang te gaan slapen want wat als ik op mijn rug rol? Ik slaap alleen maar op mijn zij tijdens de zwangerschap, maar toch. :(

Ik ga in ons voedingskussen liggen en hopen dat het goed blijft gaan.

Het wordt overigens wel een probleem; Ik kan het beste rechtop met bekken gekanteld zitten zodat de buik naar voren hangt. Dit is de slechtste houding voor mijn spataderen; die kunnen dan verergeren omdat het bloed vanuit mijn benen dan minder goed terug kan.

Dus; veel lopen... maar ik heb een doorgezakte voet die dan weer pijn gaat doen. Klaag klaag, ik weet het. Laatste loodjes.

@Pippeke; gefeliciteerd meis! wat fijn voor je :)
    Ben donderdag bij de apo geweest, niet vrijdag.

@Paperdoll; lief meis, dank je! Geniet jij maar goed van de kleine :)

5. pippeke

pippeke Niet meer actief

Supernieuws!

Donderdag was ik er ook!!!!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 150. Iets rustiger

De dag begon vervelend want de kleine had na 3 weken bijna non-stop bewegen, de hele ochtend nog maar 2 keer iets van zich laten horen. 1 stootje en 1 keer een beweging. Verder 1x de hik. Haalde me van alles in mijn hoofd en heb de vk gebeld. Hartje geluisterd en dat was in orde. Meteen daarna natuurlijk weer activiteit.

VK kon me ook veel beter geruststellen en vragen beantwoorden. De gyn van gister zei alleen maar; het filmpje is goed, ik maak me geen zorgen. Op vragen reageerde hij steeds met; ja maar met zo'n hartfilmpje is het goed, terwijl het filmpje van de dag ervoor niet zo goed was (veel lagere hartslag). De "momentopname" zoals hij zei, was de extreem lage hartslag toen ik op mijn rug lag. dat was wel verklaard idd maar niet de lage hartslag bij het filmpje daarna. "Als je het voelt bewegen, is het goed"...

en vandaag dus nauwelijks activiteit.
    Gelukkig had ik meer aan de VK die alles inhoudelijk kon uitleggen en niet alleen maar zei dat het wel goed zat.

Ben een stukje rustiger nu. :)
    Slecht geslapen omdat ik niet van mijn linkerzij af durfde maar wel blijven liggen dankzij de tip over het voedingskussen! Bedankt meis!
    @Pippeke; Ik weet niet meer of ik een andere zwangere vrouw gezien heb daar, maar aangezien je net zwanger bent.. ik heb wel een jonge vrouw gezien die eerder aan de beurt was. Ik zat op het bankje en kwam mijn steunkousen ophalen.

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 151. en 152. Kleine schrik.

Gisteren een rustige dag maar wel beweging gevoeld.
    Vandaag heeft de kleine ons vandaag weer een beetje laten schrikken. Ik had slecht geslapen en voelde me daardoor niet fijn. De kleine reageert daar dan wel eens op door rustig te zijn en dat vond ik natuurlijk niet prettig. Ik mag altijd bellen om het hartje te komen luisteren dus dat deed ik. Ik wilde niet op mijn rug liggen maar in de zijpositie is het soms moeilijk meten. Ze kon de hartslag niet duidelijk krijgen (alsof het van ver weg kwam) dus ze moest weer voelen hoe de kleine lag. Niet dat dat op deze termijn nog vaak anders is, maar toch. Oh, zegt ze, ik snap het al, het is gedraaid!
    Ik zeg; Ligt het in stuit nu? Ja, zegt ze. Dan is het sinds zondag toch nog gedraaid. En dat terwijl het al aan het indalen was en we al ver in de zwangerschap zitten. Sterke hummel is het dan, zei de verloskundige. Want dat kunnen ze alleen zo ver in de zwangerschap als ze heel sterk zijn.
    Ik vertelde dat het gisteren tijdens een harde buik het nog voor elkaar wist te krijgen om te porren en te laten zien dat het bewoog (dus het kreeg de strakke baarmoederwand naar boven). Dat vond ze heel bijzonder; dat kunnen de meesten niet dus het is hoe dan ook sterk.

Om het allemaal te bevestigen, moest er een echo gemaakt worden. Pas daarna komt er een vervolgplan.
    Ik de echo gaan laten maken; bleek dat ze het fout had en dat het toch goed lag!

Maar sterk is het dus wel :).

8. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi mooi is dat he zon sterke uk :) die van ons bleef ook bezig. Zelf een paar min. voor bevalling dachten ze nog dat het een stuit was geworden.
    Maar echo bevestigde dat het niet zo was.

Maar gelukkig maar dat de kleine wel goed ligt toch nog he.
    Sterke kindjes zijn super natuurlijk :)

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 153 tm 155. Controle

In de wachtkamer van vk een drukte van jewelste in mijn buik. Moest even plat voor het voelen van de buik maar het hartje was daarna normaal. Dat was een opluchting.

Over ruim een week een inwendig onderzoek naar de stand van het hoofdje en de vliezen icm de rug of zoiets. Schijnt standaard te zijn.

De hittegolf is heel zwaar voor me. Ik had het voor de zwangerschap al te warm als het boven de 20 graden was, laat staan nu met 31 graden, 37 weken zwanger en steunkousen...

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 156. Hittegolf.

Veel last van de hitte met die extra kruik op mijn buik. Ook de spataderen doen extra pijn en de steunkousen zijn dus echt nodig maar met dit weer ook niet alles, zal ik maar zeggen.

Het is voor een goed doel, maar voor mij mag de warmte echt ophouden nu :)

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Phoe snap ik meis echt niet fijn nee.
    Hier heeft de kleine er last van zo zielig dus maar mooi binnen blijven.

Hopelijk wordt het iets minder na vandaag met de hitte.

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ah gossie! Die arme kleine van jullie! Kleintjes houden van warmte maar dit is te gek natuurlijk :(

Sterkte met jullie lieverd!

en dank je :)

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 157 en 158. Sterk kindje. Hittegolf en ijsjes. Buikfoto 37 weken.

Twee dagen was het niet zo snikheet maar de rest van de week wordt het weer 29 graden :( Ik baal heel erg aangezien het voor mij al zomer is met 20 graden en ik het dus daarboven al te warm heb. Laat staan met hormonen in m'n lijf en een kruikje op m'n buik.
    Wel lekker frambozensorbetijs gegeten :) (en ingeslagen voor komende week).

Kleine is wisselend druk; gister heel erg. Vandaag weer veel harde buiken en de kleine doet soms erg veel moeite om dan toch te bewegen en dat te laten zien ondanks de strakke baarmoederwand tijdens een harde buik. Lief maar soms wat ongemakkelijk.

Pijn in de onderbuik, bekkenbodemspier en liezen; zal het nu helemaal zijn ingedaald? Vrijdag was het voor 3/4!

En een buikfoto van 37 weken.

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Mooie buik Nepthys!

Ik heb met je te doen hoor met die warmte.
    En wat ga je snel. Ik weet nog dat je vertelde dat je zwanger was en nu beval je alweer bijna.

Succes met de laatste loodjes!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je Shally! Ik heb hetzelfde gevoel. Laatst is Paperdoll bevallen en daar heb ik ook het mmm traject bij meegemaakt (meegeleefd via forum dan).

Alle zwangere vrouwen hebben het moeilijk in deze hitte denk ik; respect voor ze allemaal! :)

16. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    wat een mooie buik zeg !!!!

maar pfff heb het ook met je te doen
    Zit zelf ook liever binnen overdag
    gelukkig doen beide jongens aan middagdutjes :)

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je iniegirl. Voor iedereen die niet van warmte houdt, is het afzien deze dagen!

18. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja gaat hard allemaal he, onze zoon was gister al weer 2 weken oud het vliegt voorbij.

Die hitte is indd niks nu he phoeee heb het met je te doen meid en het blijft ook nog warm de aankomende dagen geloof ik.
    Niet fijn nu met de laadste loodjes.

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 159 en 160. Hartfilmpje, rotapparaat en beschuit&muisjes.

Gisteren was er na weken drukte weer een erg rustige dag. Ondanks de goede hartslag, wilde vk toch een hartfilmpje laten maken. Weer een tijdje een lage basis/rusthartslag van 105 maar genoeg momenten dat het erboven zat tussen de 110 en 140. Het apparaat raakte de hartslag vaak kwijt en niet heel even zoals ik wel eens eerder heb gezien maar lang dus ik compleet in de stress, zegt de verloskundige dat dat apparaat kuren heeft en al 3 keer is gerepareerd. Er stonden er nog 2 in die kamer; zet me dan aan die!
    Hartslag en bewegingen leken in orde al voelde ik lang niet alle aangegeven bewegingen. Arts was tevreden. Ik ben er toch niet echt gerust erop, maar goed; echo was in orde dus het zal wel.

Beschuit en muisjes ingeslagen want misschien is het er wel eerder! Hoop het wel met dit weer. Bedankt voor de steun meiden! :)

20. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Pfttt ow lekker is dat ja zo'n apparaat snap je gevoel de ctgs in het ziekenhuis bij mij raakte ze vaak de hartslag kwijt omdat die kleine niet stil lag was echt irri want je gaat meteen denken oei is het wel goed.
    Stom indd dat ze dan niet ff dat andere apparaat pakte ja pfftt.

Dus de voorraad kast is gevuld haha ;) nou ik hoop ook voor je dat jullie kleine snel komt nu want met dit weer pfftttt.

Deel Deze Pagina