Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 161 tm 163. Drukte, harde buiken en kleding

Whale-ish, noemt mijn man me. Niet omdat ik zo dik ben geworden (was al erg slank en ben 8 kilo aangekomen) maar omdat mijn buik zo gigantisch is, zeker als ik op mijn zij lig. Vind het wel grappig :)

Geen zwangerschapsbroek kan ik meer aan, al weken niet en nu snijdt zelf XL ondergoed in mijn liezen omdat mijn buik zo naar voren en laag hangt dat mijn liezen bekneld raken.

Door die buik kan ik ook moeilijk zitten want mijn liezen worden afgekneld; slecht voor de spataderen en de doorbloeding (tintelende voeten en billen).

Staan kan niet (spataderen), zitten kan niet (spataderen) zitten met benen omhoog geeft snel tintelende ledematen, liggen kan alleen op linkerzij (rechterzij vind de kleine niet leuk en protesteert wild) en op rug is niet prettig en zorgt voor een daling in hartslag bij de kleine.
    Ik ben dus voornamelijk aan het lopen en liggen op de linkerzij. Dat laatste kan niet te lang want dan krijg ik pijn in de heupen. Warme weer erbij en ik ben een vermoeid wrak. Nu snap ik "de laatste loodjes". (klaag klaag)

Maar goed; ik krijg er natuurlijk iets fantastisch voor terug! :D

Kleine is vandaag zo wild dat het een beetje pijn doet. Tijdens harde buiken beukt en beweegt de kleine hard en dat is te zien doordat de wand van de baarmoeder ondanks de harde buik daardoor beweegt. Dat is heel knap (mama is trots) maar het is wel wat onprettig ;)

2. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja meid de laatste loodjes ik snapte ook pas tegen het eind wat ze daar mee bedoelen ja ;) nog even volhouden. Hopelijk komt jullie kleine snel.
    Ik kon tegen het eind ook geen houding meer vinden waarin ik kon zitten liggen hangen staan echt vreselijk.

Dat kan indd behoorlijk zeer doen alsof ze zich door je buik heen willen boren naar buiten toe. Ken het ja het is zeker pijnlijk.
    Maar je bent er bijna ben heel benieuwd naar jullie kleine.

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Eeeh nee dat klinkt niet echt fijn nee.... hou vol!

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lief! Dank jullie :)
    Klagen mag wel he? Ik onderga alles met liefde voor dit kleine wondertje en dan af en toe even afreageren is vast wel goed ;).

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Mag zeker meid het is echt nuet niks zo tegen het einde. Ik klaagde ook ;) ondanks dat je weet waar je het voor doet is het echt zwaar voor je lichaam.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 164 tm 166. Buik! Niet ingedaald en veilig onderzoek.

Buikfoto van 38 weken :)
    107,5 cm nu!

De kleine is met 38+2 nog niet ingedaald, wel iets meer dan 3/4. Zegt niets over bevaldatum volgens vk maar toch heb ik liever dat het indalen echt doorzet. Breken m'n vliezen, moet ik plat gaan liggen zodat ze nog kunnen voelen (doordat ik door het liggen minder water verlies) of er een handje/navelstreng om/bij het hoofdje zit.
    Onderzoek was inwendig en plat op mijn rug maar met een kussen onder mijn rechterbil en continue hartcontrole durfde ik het. hartje bleef goed kloppen!

Bijgevoegde bestanden:

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Sow heej dat moet echt zwaar zijn meid jeetje.
    Wel heel mooi dat wel als ik dat dan indd vergelijk mijn omvang was 90 en dat vond ik al heavy.

Hoop dat het indalen doorzet en dat de kleine dan snel komt.
    Gelukkig dat het inwendig onderzoek goed is gegaan. Hebben ze ook gevoeld voor ontsluiting al of dat niet?

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Je buik hangt wel al mooi laag nepthys... Met 7 mnd was mijn omvang 109cm daarna niet meer gemeten. En bovendien je buik ziet er mooi uit, en hij is voor een goed doel :D

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    #509 Nephthys, 31 jul 2014
    Laatst bewerkt: 31 jul 2014
    Dag 167 en 168. Horrorverhalen, geboortekaartje en kinderstoel

Als het kindje niet is ingedaald en de bevalling begint kan de navelstreng uitzakken en dus de bloedtoevoer afknellen. DAT heeft de vk me niet verteld! :$

Daar ben ik nu dus bang voor (natuurlijk). Had het graag wilen weten van de vk want dan had ik meteen geweten hoe ernstig dit was. De eztra zorgen helpen niet natuurlijk maar ik weet wel waar ik aan toe ben!

Ik heb de proefdruk van ons geboortekaartje opgehaald. We hebben hem samen gemaakt en zijn er erg blij mee!

M'n ouders hebben een kinderstoel voor ons gekocht die een opzetding heeft zodat de kleine meteen al aan tafel erbij kan zijn/liggen. Mee-eten natuurlijk niet maar dan ben je aan tafel wel meteen een gezinnetje :)

Ze hebben ook gevoeld voor ontsluiting ja maar dat was niet het geval.

Bedankt Patruusje! Het is zeker voor een goed doel. Ik vind de omvang van mijn buik ook alleen maar leuk :)

10. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Komt vast goed meid sommige kindjes dalen pas net voor de bevalling helemaal in. Snap je zorgen maar niet te druk maken. Ben ff kwijt of jij in het ziekenhuis (poliklinisch) ging bevallen of niet?

Ow handig ja van tripp Trapp of niet?
    Zijn hele handige dingen. Wij hebben dat opzet stuk alleen niet mar wel heerlijk ja je kindje er meteen bij.
    Misschien doe ik dat ook nog wel meestal slaapt hij als wij eten.

Ontsluiting kan lang duren ik had voordat ik ongeleid werdt ook maar een heel mini beetje en die eerste cm duurt vaak het langste.
    Maar het wil allemaal niks zeggen ik ging van 3-4 cm binnen no time naar tien. En dat voor een eerste.

Tis nu echt aftellen!

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Paperdoll: We gaan in het zh bevallen op zo'n kraamhotelafdeling dus dat is wel veilig. VK heeft me gerust kunnen stellen dus het gaat weer goed nu :)

Idd dat merk ja; erg leuk om de kleine zo aan tafel te hebben lijkt me!
    Nog een week!

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 169. tm 171. Drukte, buikfoto en hardere harde buiken

Gisteren 2,5 uur lang non-stop beweging in mijn buik. Ik kon geen fijne zit of lighouding vinden dus ik heb de film die we op hadden staan (niet met harde geluiden) lopend door de kamer afgewisseld met zitten/liggen gekeken. Staand kon niet vanwege spataderen. Ongemakkelijk; maar wel een schattig gezicht :)
    Vandaag dus een rustige dag maar niet te rustig gelukkig.

Ben voldoende gerustgesteld door de vk wat betreft de kans op verzakken vd navelstreng.

Sinds enkele dagen heb ik hardere harde buiken. Zou dat betekenen dat de bevalling in zicht komt?

Buikfoto 39 weken. :D

Bijgevoegde bestanden:

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow das niet fijn he ik ken het was bij mij ook vaak de laatste tijd dat ik dacht lig even stil please hihi.

Ow spannend meis 39 weken nou hopelijk duurt het niet meer lang nu.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 172 en 173. Niet eerlijk, en ingedaald!

39+2 vandaag en ik weet dat ik er nog niet ben; de kleineis nog niet te laat maar ik ben ongeduldig! Wat ook niet helpt; om me heen en op het werk is iedereen al bevallen en iedereen was later uitgerekend dan ik!

Gelukkig wel te horen gekregen dat de kleine is ingedaald. Standaard vk controle; ze dacht dat de uk was ingedaald maar kon het van buiten niet goed voelen. Inwendig onderzoekje dan? Stelde ik voor. Alleen als je dat niet vervelend vind, zegt ze.

Naja; vervelend is het wel met zo'n buik die op je drukt tijdens zo'n onderzoek maar voor zekerheid heb ik wel wat over! Uitslag; kleine is ingedaald dus geen risico op verzakken vd navelstreng als de vliezen breken! Ik hoef dus niet meteen te gaan liggen als dat gebeurt :)

Geeft toch rust, ookal is het zo'n zeldzaam iets.

15. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    spannende tijd ... alvast veel succes ... hoop niet dat je al te veel overtijd gaat lopen

maar wat een prachtige buik!!!!!

ik ben alweer druk bezig om de restanten van mijn buik weg te werken haha

16. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Spannend meis elke keer als er een bericht geplaatst is door je hoop
    Ik op baby nieuws.
    Alvast succes!!! Zet em op je kunt het.

Ben zo benieuwd!!!

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je iniegirl! Hoop dat je buikje snel weer normaal is :)
    Hihi, lief Paperdoll! Ik hou je zeker op de hoogte!

Vandaag nog niks, ook geen gerommel, al is dat niet nodig van tevoren geloof ik. M'n zus is ook ongeduldig ("Ik wil weten wat de naam is!"). ;)

18. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Het wordt steeds spannender nu :)

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 174 tm. 176. Wachten..

39 weken en 5 dagen; ik voel me prima, heb energie, ookal sprokkel ik slaap bij elkaar. Elk uur wakker met pijn aangezien ik van de kleine alleen op mijn linkerzij mag slapen ;)
    Nog geen baby en nog geen voortekenen buiten de harde buiken dan. Ukkie beweegt maar door, ondanks de harde buiken.

Vandaag nog even de keuken en koelkast schoongemaakt, vanavond de weekendboodschappen doen ipv zaterdagochtend (want je weet nooit hoe het gaat vanavond).

Wel wat steekjes in m'n baarmoeder gehad; nooit eerder gehad. Volgens vk kan dit echter van de indaling zijn maar de kleine was dinsdag "al" ingedaald. Zou dat dan echt nog daarvan kunnen zijn?

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 177. Ikea.

Zoals het een goede aanstaande moeder betaamt, ben ik met manlief naar Ikea geweest ;). Manlief moest iets electronisch hebben en ik zag nog iets leuks ter decoratie van de babykamer. En; kokosnootgeurkaarsen (zo lekker!).

Het ziet ernaar uit dat we de 40 weken gaan volmaken. Gisteren veel harde buiken en steken in mijn buik, vandaag weer een normaal aantal harde buiken en geen steekjes meer. Ukkie is aanwezig maar iets rustiger dan gisteren. Maar goed; je schijnt het niet aan te hoeven voelen geloof ik, dus het kan nog!

Deel Deze Pagina