Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 12. Het dal

Ik ben stom geweest, zo ontzettend stom geweest.Na het goede nieuws van maandag heb ik mezelf toegestaan om een beetje blij te zijn en een sprankje hoop te hebben. Ik had me voorgenomen dat niet meer te doen want elke cyclus komt er al snel een teleurstelling. Zelfs de laatste die wel goed ging; na een goede meting was er eerst achteruitgang, toen was de eicel weg en pas toen groeide er wel iets door.

Met een beetje blijdschap en hoop komt de klap extra hard aan en zo ook vandaag; geen groei.

De arts had zich weer fijn voorbereid; Zo u bent aan het pompje begonnen, eens kijken wat het doet. Na de meting zei ik; dus het is sinds maandag niet gegroeid? Arts; Oh, was hij 12 toen?

Misschien moet m'n lijf zich aanpassen aan het spul, zegt de arts, maar ik denk het niet aangezien het maandag leek alsof het helemaal geen aanpassingstijd nodig had. Ik denk dan toch dat het dan zou zijn dat het langer zou duren voor we uberhaupt iets zagen.

Vrijdag weer terug. Opties; aankijken en eventueel verhogen, dat kan 2 keer. Werkt dat niet, moet ik terug naar menopur, kaal worden en hopen dat mijn lijf ophoudt met de veel te korte luteale fasen want dan heb ik wel groei etc maar krijgt het geen kans om in te nestelen :(

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    He verdomme! Wat een rot nieuws :( Heb er even geen woorden voor. Een hele dikke knuffel meid!

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou zeg dit was dus niet de bedoeling meid, Dikke knuffel voor jou!!

En natuurlijk hou je je vast aan alles wat maar lijkt op hoop. Andes kun je het net zo goed opgeven. Je kan niet zonder de hoop. Maar ook die slag in je gezicht herken ik helaas maar al te goed.
    Even boos zijn vandaag en dan weer proberen positief te zijn meid.
    We slepen je er gewoon door heen!!!

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Oh nee wat een bummer! Ik snap je teleurstelling en ik snap dat je jezelf probeert te wapenen, maar dat gaat niet. Het is toch weer een verdrietige situatie. Kan het niet zo zijn dat ze gewoon langzamer groeien? Had ik met mijn laatste icsi poging ook, dat de follikels echt heul heul langzaam groeiden. Uiteindelijk wel met goed resultaat. Ik duim zooooo hard dat ze vrijdag gegroeid zijn!!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop dat dat het is, maar aangezien er in de eerste instantie zo snel groei was, denk ik dat de stagnatie genoeg zegt. Als het heel lang duurt, zou het niet bij de 1e meting al zo boven verwachting zijn :(

Goed, een beetje hoop heb ik nog wel, anders deed ik het niet maar gedeeltelijk voelt het alsof ik het voor de vorm doe; zo van, dan heb ik iig alles geprobeerd.

Ik heb iig m'n man, m'n rots in deze tijd en ik heb jullie waar ik ook heel erg blij mee ben. Dikke kus!

Vervolg dag 12.
    Alsof het nog niet genoeg was; het pompje dat de vertegenwoordigster had geleverd ter vervanging van degene die stuk was, was OOK stuk. Dus weer de stress van de foutmelding zonet.. Zucht.

Vrijdag weer een echo en niet bij m'n favoriete arts.

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Bah shitzooi!!!

Knuf knuf!

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hoe voel je je vandaag meid? Beetje bijgekomen van gisteren?

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Esther15; ben een beetje bijgekomen van de ergste klap, al voel ik me niet beter.

Dag 13.

Vandaag wederom geleerd dat als je wil dat iets goed gebeurt, je het zelf moet doen.
    De pompjes kwamen eerst in pakketten van 3 maar dat ging nu over naar 7. Eerst was er gezeur bij de apotheek, want de naam van het pompje week af, maar toen kon het toch besteld worden. Gisteren snel opgehaald; ik had nog genoeg maar met het oog op die kapotte pompjes, wil ik een voorraad in huis hebben.

Vanochtend voelde ik dat ik dat pakket moest bekijken; 7 pompjes, 7 grote spuitjes en naalden, 7 kleine spuitjes en naalden... en geen medicatie. Die moest er apart bijbesteld worden maar dat wisten ze niet in het ziekenhuis en bij de apotheek zeiden ze er ook niets over toen ik het kwam ophalen. Ik kon er dus zelf achteraan. Gelukkig is alles leverbaar en kan ik het morgen ophalen.

Het ergste verdriet van de klap is gezakt. Gisteravond veranderde het verdriet in boosheid; dat is altijd fijn want daar kan ik beter mee omgaan.
    Weinig gehuild vandaag; de rest van de dag afgestompt en apathisch doorgebracht. Ben me mentaal aan het voorbereiden op verhoging van de medicatie (2 keer), falen, terugmoeten aan menopur, kaal worden en misschien nooit zwanger worden aangezien m'n lijf ook nog eens een veel te korte luteale fase heeft; m'n lijf kan bovenop alles ook nog eens het bms niet lang genoeg vasthouden (een week voor m'n nod word ik al ongesteld).

Morgen weer een echo. Ik ga er braaf naartoe, doe wat de dokters zeggen, volg alle vervolgtrajecten maar het voelt alsof ik het voor de vorm doe. Dat ik in ieder geval alles geprobeerd heb.

Knuffel voor alle lieve reacties!

9. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ow lieverd ik lees nu het hele verhaal pas meis wat erg voor je :( niet eerlijk. Snap je teleurstelling en verdriet heel goed. Ik ga echt zo enorm duimen dat het toch goed gaat nu. Ga extra kaarsje branden voor je. Ook jij verdient het geluk!
    Ben benieuwd wat morgen weer brengt ik duim in elk geval heel hard voor je. Dikke knuffel van mij!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je bent een schat.
    Ik hoop dat als ik morgen goed nieuws heb, ik me een beetje kan inhouden en niet al te blij ben voor het geval dat. Met weinig verwachtingen daar naartoe gaan is beter.

Hopelijk ben ik binnenkort niet meer zo pessimistisch; dat is ook niet gezellig hier.

11. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Och meid toch wat een hoop gezeik moet je doorstaan. Ik snap zo goed dat je apathisch wordt van alle stress en spanning. Moe ook denk ik zo. Ik hoop zo ontzettend hard dat morgen een mooie dag wordt!

Welk ziekenhuis loop je? Is het een idee om mocht het allemaal niet lukken over te stappen naar DD? Daar zijn ze toch met heel veel dingen net iets verder? Ach we gaan er vanuit dat ik te voorbarig ben en dit toch een succes wordt!

Veel sterkte morgen, ik denk aan je

12. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hey meis wat een gedoe weer allemaal zeg. Alsof het niet al slopend genoeg is allemaal krijg je dit ook nog eens.

Doen ze bij jou in het ziekenhuis dan niks aan je LF? In de week na de eisprong nog een keer extra pregnyl spuiten ofzo?

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 14.

Ik snap het niet meer. Goed nieuws vandaag; bms 9,6 en follikel van 16. Dus eerst reageert m'n lijf belachelijk snel, dan stopt het en dan groeit het ineens met 2 mm per dag! En dat terwijl de toevoer van medicatie constant is (dus niet in spurten). Morgen pregnyl en proberen dit weekend.. Ben in de war en voorzichtig blij onder voorbehoud :).

De afspraak was klassiek voor mij; hoop rare dingen meegemaakt daar:

Een uur gewacht en ik zie ineens dat er een vrouw naar binnen mag die later dan ik een afspraak had (hoorde haar toen ze zich aan ging melden bij de balie). De assistente zei ook dat de dokter dit fout had en dat ze zou zorgen dat ik de volgende was want hij was me dus gewon vergeten. Als ik het niet had gezien, had ik daar nog langer gezeten.

De echo verliep standaard en ik uitte m'n verbazing over de groeispurt.
    Arts; ja dat verwacht je niet. Wat voor medicatie gebruikt u?
    Ik (kijk in m'n dossier!); LH-RH-pompje.
    Arts; nou deze gaat wel springen.
    Ik; wanneer moet ik pregnyl gebruiken?
    Arts; dat is niet nodig.
    Ik (kijk in m'n dossier!); gezien mijn geval en geschiedenis vond mijn behandelend arts van wel.
    Arts; Oke, dan wel; morgen.
    Arts; Tot hoelang moet u dat pompje gebruiken?
    Ik; (wie heeft hier gestudeerd? en, kijk in het dossier!); tot ik zwanger ben.
    Arts; En moet de medicatie nog verhoogd worden?
    Ik (serieus, kijk in het dossier! moet ik alles zelf doen; maak dan uw salaris maar naar mij over); Ehm, niet als er groei is.
    Arts; oke dan hoeft het niet.

Anyway; Ik ben voorzichtig blij en een beetje angstig voor de pompwissel van morgen.
    Ook ben ik heel blij met jullie; knuffel!

Is dit inderdaad raar of hebben jullie ook vaak dit soort dingen? Dit is namelijk de zoveelste ervaring die zo apart gaat. Vraag me af of dat overal zo is.

@Hooverphonic; Ik zit in Breda en ik hoor goede dingen over DD dus misschien stappen we wel over als we nog lang gezeur hebben
    @Esther15; extra pregnyl spuiten; heb ik nog nooit van gehoord maar das niet vreemd want ze geven nauwelijks info in ons ziekenhuis.. Ik heb begrepen dat utrogestan kan werken. Zolang ik aan het pompje ben, heb ik dat echter niet nodig, schijnt.

14. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wow wat een goed nieuws! Je lijf doet echt wel wat het moet ;) wat ontzettend fijn voor je dat je zo'n mooie follikel aan het kweken bent. En nu de pregnyl en gezellig maken maar :D

Wbt Breda, eerlijk gezegd hoor ik daar vaker slechte dingen over ook van vriendinnen, in de zin van weinig dossierkennis, weinig fertilieitskennis en afraffelen van afspraken. Erg vervelend. Ik woon in Breda maar ben altijd onder behandeling in tilburg geweest, bevalt uitstekend.

Fijn weekeinde en veel plezier met zijn tweetjes :) :)

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Heej meid sow dus nu proberen de kaarsjes branden hier in huis en ik duim heel hard dat het lukt.

Maar wat een rare gang van zaken zeg bij die arts ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over mijn arts en het daar altijd perfect verliep. Erg jammer dat sommige zo moeten knoeien met hun zaken he pffttt.
    Ik ben onderbehandeling geweest (en nu dus verdere begeleiding) in Helmond en dat was echt top.

Dikke knuffel!

16. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Meid wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Is het al een beetje geland?

Ik zit zelf ook in Breda en ze zijn erg vaag daar. Welke gyn had je vandaag? Ik ben vooral niet zo blij met Aloraijbi (of hoe je het ook schrijft). Dokter van der Zijl is mijn held :)

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank jullie! :)

Ik ben erg blij al probeer ik mezelf een beetje inte houden. Dat lukte eerst wel maar toen had ik net al dat vruchtbaarheidsslijm van voor de eisprong dus ik zit toch wel een beetje op een roze wolk!

Breda is wel lekker dichtbij en grove fouten zijn er niet gemaakt (ook omdat ik zelf goed oplet en vragen stel) dus ik blijf er nog wel even maar het is goed om te weten dat Helmond en Tilburg goede opties zijn.

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dag 15.
    Ik maak me zorgen.

De paar keer dat ik dichtbij de eisprong zat, (slechts 1 keer met een goede eicel; de rest waren lege blaasjes) had ik dat draderige, vruchtbaarheidsslijm van vlak voor de eisprong maar nu niet. Ik weet niet of het dan wel kan lukken deze ronde.
    Zal er zo even een topic over maken want het zit me niet lekker. :(

Vanmiddag pregnyl en vanavond het pompje; spannend.

19. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Meid, zit ik 1 dag niet op internet, mis ik helemaal je goede nieuws. Maar wat een bagger gyn zeg had je deze keer bah bah.
    Vruchtbaar slijm hoef je je geen zorgen over te maken meid.
    Niet elke vrouw hetzelfde aan hoeveelheid afscheiding. Het hoeft er niet letterlijk uit te drijven hoor meid. En dan kan het per maand ook nog eens verschillen.
    Ik zelf maakte me daar vorige maand ook nogal druk om. Nou ja druk, het viel me op dat ik na de pregnyl vele malen minder aan afscheiding had. Dat terwijl iedereen zegt dat ze er meer van krijgen.
    Maar goed dat blijkt dus ook gewoon heel normaal te zijn. Als het maar aan de binnenkant zit.
    Daar heb je natuurlijk ook meer aan dan aan de buitenkant.

Ik duim me simpel meid!!!

20. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Geen zorgen maken! Na de pregnyl duurt je eisprong mog zo'n 36 uur. Dat vruchtbare slijm is er wel hoor, maar precies wat esther zegt, het hoeft er niet uit te lopen :D

Deel Deze Pagina