Dagboek van een hormoonpompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meer rust, kolven en minder stress zorgen ervoor dat de borstvoeding steeds beter gaat. Ons meisje heeft nog maar weinig bijvoeding in de vorm van kunstvoeding nodig. Verder krijgt ze wel de gekolfde melk 's avonds. Ze is vaker blij en tevreden.

Vandaag bij de Osteopaat geweest; hij zag hoe ze haar kopje schuin in de nek gooide en zei dat dat een teken was dat er iets niet helemaal goed zat. En inderdaad; nekje, 1 schouder, middenrif en heupje zaten vast. Ook bij bij! Hij heeft mij behandeld en daardoor was zij ook al meer los en kon hij haar makkelijk, rustig en veilig helpen en losmaken. Ze viel meerdere malen in slaap tijdens de behandeling. Nog 1 keer terug en dan moet het met alles beter gaan; moppie, mama en de bv-fabriek.

:D blij

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gisternacht kwart voor 2 tot 3; voeding. Alleen bij mama willen slapen, dus tot kwart voor 4 in de weer maar wel een slapend kindje tegen me aan; zo lief!

Toen wakker van half 7 tot kwart voor 2 met 15 minuten slaap tussendoor en nu (kwart voor 5) nog steeds aan het slapen. Mama kon gezellig thee drinken in het centrum met een vriendin.

Papa had avonddienst en vandaag gaan we de eerste lange autorit maken (1,5 uur) naar mijn zus. Ze is jarig. Ik ben benieuwd!

3. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Super meid dat het beter gaat met de borstvoeding top!!!
    En ook goed dat je bij de osteopaat geweest bent dus echt heel goed allemaal.

Hoe is het gegaan met de lange autorit? alles goed verlopen?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Supermeisje!

Autorit heen naar tante was heerlijk. Ons meisje heeft lang en goed geslapen. Gezellig was het ook bij oom en tante op schoot. De terugreis was wat minder en duurde door omleidingen ook extra lang.
    Maar; daarna in bad en lekker drinken en toen was alles weer goed. Eerste dag met lange autoritten is dus vrij goed gegaan! Toch 1,5 uur heen en 2 uur terug!

Controle bij cb:
    In 11 dagen 500 gram aangekomen; bijna 6 weken en nu al 4690 gram en 56 cm! :)

Gisteren deed ze haar handjes tot vuistjes ballen, lachte breed en deed haar armpjes recht omhoog. Kaarsrecht dus niet ontspannen omhoog. :) Ze had lol.

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ah fijn meid dat het zo goed is gegaan, ik had afgelopen vrijdag ook een rit van 1 uur en een kwartier heen en ook weer terug ;) ging gelukkig goed kleine slaapt als een blok in de auto altijd hihi.

Sow wat groeit ze goed zeg :D echt heerlijk!
    Mijn kleine manneke was bij vorige weging 4660 gr en 56,5 cm (hij was toen 2 maanden).

Wat mooi he als ze zo lachen heerlijk genieten toch van de kleintjes ben blij dat het zo veel beter gaat nu bij jullie :)

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wat fijn Paperdoll! Heerlijk dat ze rustig worden bij autorijden en in de kinderwagen!
    Jouw kleine groeit ook als kool! We gaan niet vergelijken want die van jou begon met een stuk lager gewicht en jouw zwangerschap was zwaar. Hij doet het fantastisch! :)

Ben ook blij dat het beter gaat! Vandaag; 6 weken en gisteren en vandaag regeldagen. Elk uur drinken en hele dag jengelen en niet slapen. Vermoeiend maar beter dit dan de hele dag krijsen :)

Ze slaapt al stukken van 6 uur 's nachts!

7. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja heerlijk is dat he, ik draag ook veel in de draagdoek dat is ook echt een wonder ding slaapt heerlijk lol!

Nee dat klopt indd ben heel blij dat het mooi loopt zijn gewicht nu ipv als dat bang maken wat ze deden bij mijn zwangerschap dat hij te klein zou zijn en bla bla. Ze groeien als kool die kids :D heerlijk he!

Ow ja regeldagen, ik noemde ze op een gegeven moment maar tiethangdagen haha =P Hoort er indd bij he is goed voor de productie ;)

Sow heej wat goed zeg 6 uur slapen al wauw!!! daar mag heel erg blij mee zijn kun je zelf ook wat uurtjes langer pakken. Voel je je ook wat uitgeruster dan? dat had ik wel op als hij wat uurtjes doorslaapt dan sta ik echt veel wakkerder op.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Paperdoll: Wij hebben een Baby Ktan doek uitgeprobeerd maar ik krijg haar er niet goed in dus een draagdoek is geen optie voor ons :( Dat is jammer.

Welke heb jij?

Hoelang slaapt die van jullie inmiddels?

9. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb een geweven doek de ByKay Denim echt super fijn ding en ook een mei tai. Ik ben echt verslaafd aan het dragen geworden ik maak bijna elke dag een lange wandeling met de kleine in de doek.
    Het is ff wennen voor ze en ook ff oefenen met knopen. De doek die jij hebt geprobeerd is denk ik een rekbare (tricot) doek?
    Die had ik ook maar heb ik verkocht want die vond ik ook niet zo fijn.

Nog wisselend vaak slaapt hij op een normale dag van zijn voeding van een uur of 18.30 zeker een uurtje of 7. maar soms ook langer zeker als hij op KDV is geweest haha eergisteren 10 uur aan een stuk geslapen wow! Maar soms komt ie ook nog gewoon na 4 uurtjes slaap haha wisselend nog ;)

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De borstvoeding loopt terug :(
    Jammer. Ik heb nog wel een medicijnkuurtje ervoor maar die mag ik niet gebruiken tot ik stop met borstvoeding (wil het een jaar doen nl.).
    Ik blijf rust nemen en goed eten maar misschien is het gewoon over. Heel jammer vind ik het maar als het stopt, heb ik iig 7 weken bv kunnen geven. Beter dan niks :)

De draagdoek is niks; ze huilt niet minder als ze in de doek lig vs. in onze armen en het knopen/vormen is een crime. Om frustraties te vermijden, doen we die lekker niet. :)

Ons meisje slaapt al zelf in in haar eigen bedje; we hoeven haar niet meer eerst bij ons te houden tot ze slaapt. Naja niet altijd dan.

Verder; ben slank, 1,5 kilo boven gewicht voor zwangerschap maar heb een ronde buik door het naar voren dragen; daar zittenm'n darmen nu en ik heb er fysio voor.
    In het kader daarvan: Wildvreemde in de supermarkt, ziet mij met kinderwagen:

"Goh, zwanger en aan het oppassen? Dapper hoor, en een goede voorbereiding!"
    Ehm, nee dit is mijn kindje en die buik is het resultaat van mijn zwangerschap.
    "Oh, ben je niet gewoon alweer zwanger, dat kan al snel he?"
    Nee..
    "Oh, dan moet je echt buikspieroefeningen gaan doen."
    Zucht.

@Paperdoll; wauw 10 uur! Geweldig!

11. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ah meid dat is balen :( maar indd je heb 7 weken gedaan en alles geprobeerd als het niet meer gaat gaat het niet natuurlijk. Jammer maar het is dan niet anders natuurlijk je hebt je best gedaan meer kun je niet doen.

Nee als dragen niet werkt indd niet doen nee het moet wel fijn zijn voor moeder en kind natuurlijk. Dus ik snap je helemaal.

Ow ja buik ik snap em. Zelfs ik met mijn niet zo grote buik heb nog wat "vel" over al ben ik goed op weg nu het weg te krijgen veeeeel oefeningen en sport.

Ow irritant is dat als mensen dat zeggen lijkt me ja pfftt stomme mensen eigk waar moeien ze zich mee eigk he ;)
    Maat komt goed meid ze zeggen 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren he ;)

Ja haha das een uitschieter hoor 10 uur ik heb ook weer een paar mindere nachten gehad afgelopen dagen. Beetje verkouden en in een sprongetje zitten plus ik denk regeldagen die komen hij was een beetje uit zijn doen en nu nog wat maar ja komt goed.

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Poepmonster
    Maar liefst 8 keer poepte ze een luier en haar rompertje vol zaterdagnacht en zondag overdag! Wat een was ;)

@Paperdoll; lief van je, dank je. Hopelijk is het nog te redden en is het tijdelijk weer wat minder. We zien het wel.
    Hoe vind jouw hummeltje de vitamine d en k?

Ik trek me er niks meer van aan hoor maar de opmerkingen van sommigen! Waar bemoei je je mee denk ik dan!

13. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Sow heej 8 keer jeetje dat is indd heel gewas (afkloppen ik heb het tot nu toe pas 2x gehad geloof ik) maar indd wat een gewas dan he.
    Heb 1x gehad dat hij het op het aankleedkussen deed whahaha!!

Ik hoop ook dat het te redden is voor je ik ga duimen!!!
    De vitamine hij vind er niks aan haha, met de K ben ik nu klaar de D kan ik nog wel geven maar hij vond vooral de lepel niks haha!

Nee indd je hebt er altijd van die mensen bij dat je denkt ..... val omhoog zeg maar haha niks van aantrekken indd.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Eerste priken

Gisteren moest ons meisje haar eerste prikken; 7 weken is ze. Ze huilde zo hard dat ze bijna paars werd en haar adem stokte. Het duurde echt even voor ze weer kon ademen; heel eng en naar was dat.

Bekomen van de schrik nadat het leek of ze erin bleef en niet ademde tijdens de tweede prik. Ze was wat huilerig maar het wandelingetje met opa en oma en veel drinken bij mama deden haar goed. Papa was net thuis en ze viel in slaap om pas om kwart over 2 wakker te worden, te drinken en weer te gaan slapen! Gisteren de dag zonder bijvoeding doorgekomen! Hopelijk gaat het vandaag ook goed!

Laatst 500 gram in 11 dagen aangekomen.
    Nu in 10 dagen 230 gram aangekomen en ze is nu dus 7 weken oud en 4920 gram! Trotse moeder. :)

15. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Ahhww zielig he ik vond het ook vreselijk zo zielig zo ontroostbaar huilen.
    Hier sliep de kleine toen ook echt heel erg veel eerst uren bij mij op schoot hij wilde nergens anders dan bij mama gossie en ook snachts in zn bed heel lang geslapen.
    Nooit fijn he die prikken. Hoe gaat het nu heeft ze verhoging gehad of er echt last van gehad nog?

Wat goed meid echt super fijn daar wordt je blij van he als mama hihi :D

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Paperdoll; zeker een trotse moeder hier! Ze had geen koorts en lijkt nergens last van te hebben gehad. Wel vandaag van de drukke kraamvisite. Ze is van half 9 tot half 3 wakker geweest!

Zo zielig die prikken. Lief dat jouw mannetje ook alleen bij mama wilde zijn. Machteloos gevoel dan he?

17. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat super fijn dat ze verder niet ziek is geworden enzo top heej!
    Ja dat zal wel vermoeiend zijn geweest ja zo lang wakker phoe dan zal ze wel wel flink hebben geslapen erna?

Ja echt zo zielig hij wilde echt niet los van mij bij zijn volgende prik ben ik alweer aan het werk maar die dag ga ik mooi thuis werken hoor ik ga hem echt niet alleen laten dan en naar het kdv brengen hij moet dan lekker bij mij kunnen zijn ;)

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Twijfel en oplossing

Ik twijfelde zo aan de borstvoeding; elk uur wil ze en ze huilt tussendoor maar groeit wel.

Ik heb er gisteren een deskunige naar laten kijken; die is van mening dat ik in de nacht en ochtend genoeg heb maar de rest vd dag niet genoeg kan opbouwen omdat ze te vaak komt. Op zich heb ik genoeg want ze groeit, plast en poept maar ze is gulzig en wil meer.

Ze is dan na de ochtend bij geen enkele voeding verzadigd!

Oftewel; ze krijgt over de dag genoeg binnen maar huilt steeds omdat haar maagje na de ochtend niet vol komt in 1 keer.

Advies om overdag 1 voeding te vervangen met kv of gekolfde melk om zo mijn borsten even 3 uur de tijd te geven om zich te vullen.

Verder slaapt ze altijd van 9 tot 4 snachts dus ik moet dan om 12 uur gaan kolven voor de productie.

Denk dat ik dat maar probeer?

19. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

16 sep 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Phoe zucht ik snap je hier ook drama.. Nou ja hij groeit goed ook ect maar ik kan er elke nacht 3x uit en ik ben net weer begonnen met werken...
    Ik val haast om zo moe.
    In het weekend beginnende borstontsteking gelukkig op tijd kunnen remmen en lactatiekundige bij me geweest die wist me te zeggen dat ik last heb van vaatvernauwing auwww. Dus nu heel veel magnesium en calcium slikken.
    Ik snap je helemaal met dit en dan voel je je zo onzeker he rondom de voeding.
    Ik ga straks de laatste voeding vor de nacht een flinke fles kolfmelk aanbieden kijken hoeveel hij op wil drinken.
    Ik kolf om de 3-4 uur normaal nu op werkdagen maar door de slecht productie links kolf ik die om de 2 uur om productie op te hogen als ik thuis ben leg ik gewoon vaker aan aan die kant wanneer hij wil.
    Maar ik snap indd dat je met een uur niet genoeg tijd heb nee om de borsten weer goed gevuld te hebben. Moeilijk he...

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heel moeilijk paperdoll! Jij hebt ook een hoop te stellen met die borstvoeding! Ontstekingen zijn zo naar en pijnlijk! Gelukkig kon je daar snel op inspelen :)

Kolven doe ik als ze er idd 3 uur tussen heeft zitten maar zonder 1 flesje bijvoeding, zit er dus geen uur tussen (soms maar 10 minuten) en dan ben ik echt leeg.

Laten we hopen dat we het zo nog lang kunnen volhouden!

Deel Deze Pagina