Ah, dat moest ik even horen, bedank Esther en Hooverphonic! Fijn dat het per maand kan verschillen want nu is er dus niks te zien. Net Pregnyl gespoten en na het eten doen we het pompje; heb er nu zat in huis dus het mag foutgaan zonder dat er grote problemen zijn
Dag 16. Gisteren in recordtijd het pompje verwisseld; zonder problemen Helaas nog geen vruchtbaarheidsslijm maar dat hoeft dus blijkbaar niet. Mocht het later deze week nog komen (dus veel later dan wanneer de eisprong plaats had moeten vinden, bel ik voor een echo. Vinden jullie dat een goed idee?Dan nu de wachtweken in, na vanavond
Jeej geen gedoe met het wisselen!! En meid als jij wilt bellen, gewoon doen hoor. Daar zitten ze toch voor? En dan nu de spannende wachtweken in, ik duim meid!
Ik lees dat je in Breda zit. Ik ook maar heb gelukkig nog geen vervelende ervaringen gehad. Maar dan zitten we misschien wel eens tegelijk met elkaar in de wachtkamer. En veel succes met wachten!!
Dag 17. Ik ga jullie nodig hebben om de wacht weken door te komen! Maak me veel zorgen, twijfel aan alles, ben hyperalert op (afwezigheid van) lichamelijke sensaties en ik weet hoe dat komt: - Na een jaar mmm hebben we inmiddels veel minder opties. - In een jaar tijd hebben we maar 1 goede eicel/poging gehad. - Met dit pompje moet mijn lijf alles zelf doen (wel op aansporing van het pompje) en na dit jaar heb ik niet veel vertrouwen meer in mijn lijf. Mijn luteale fase is te kort; een week. Maar aangezien we maar 1 poging hebben gehad, heb ik dat nog niet gedeeld met de artsen want met dit pompje moet dat verholpen zijn. Zo niet; als ik te vroeg ongesteld word, neem ik meteen contact op voor die utrogestanbolletjes en/of extra pregnyl. Heb de artsen er nog nooit over gehoord dus ik hoop wel dat ze dat aanbieden als optie. Een dag na de pregnyl had ik het erg koud en vandaag, na de eisprong (die ik niet gevoeld heb), voel ik af en toe pijn in m'n baarmoeder en eierstokken en voelt het alsof ik vaak moet plassen. Dat is bij mij altijd na de pregnyl maar ik vraag me af of anderen dat ook hebben. Goed nieuws; ben niet afgevallen na pregnyl! Heb er ook erg m'n best voor gedaan. Na pregnyl val ik altijd een paar kilo af maar nu gelukkig niet. Ik vraag me af of een temperatuurkaartje iets zegt als je hormonen slikt of spuit. Nu met het pompje is het wel m'n eigen lichaam die wat doet maar de pregnyl is toch echt een hulpmiddel. @Shally; leuk weer een mede-Breda ganger Dan heb ik je vast wel eens gezien want ik zit daar heel vaak..
Ik kan alleen maar zeggen na mijn laatste keer pregnyl en poging heb ok totaal niks gevoeld maar dan ook niks zelfs geen pijnlijke borsten wat ik de keren ervoor wel had. En tadaaaaa zwanger... Er is soms geen pijl op te trekken denk ik. Maar ik begrijp je onzekerheid ik had et ook heel erg. Maar door andere omstandigheden en dingen had ik volledig langs me neergelegd niet gek veel aan gedacht en mezelf voor al niet gek gemaakt haha zoals de keren ervoor. Kennelijk heeft het geholpen. Ik duim heel heel hard!!!!
Het hoeft inderdaad niks te zeggen. Ik heb vorige maand juist echt ALLE bijwerkingen gehad van de pregnyl tot aan mijn nod. Misselijk is een understatement en toch echt op de minuut af gewoon ongesteld. Temperatuur kan inderdaad beïnvloed worden door hormonen en wordt door veel dokters afgeraden. Maar ik persoonlijk temp ook gewoon kei hard door. Ik wil mijn lichaam ook kennen met hormonen. Zo merkte ik vorige maand op dat ik mijn temp verdacht laag vond na de pregnyl ivm juist zonder. Zonder zat hij echt hoger. Met de oplossing dat ik nu nog een extra keer mag gaan prikken op pregestoron na de eisprong. Blijven vragen meid, het is voor jezelf. Kom op he, je kan dit en we slepen je er gewoon doorheen!!
Dag 18. Jullie hebben ook gelijk en het lichaam is raar. Niet handig! Wel valt me dit op; tijdens clomid, puregon en menopur was mijn temperatuur altijd heel hoog; tegen de 38 aan. Nu met het pompje zit het constant rond 37,3. Dat is al beter. Wat vinden jullie van dit; Zaterdag; 37,3 Pregnyl in de middag. Zondag; 37,2 Maandag; 37,3 (ovulatiedag) Dinsdag; 37,1 (dag na ovulatie) Het blijft vrij hoog maar na de eisprong juist lager dan eerst. Dat is niet hoe het moet zijn, maar ja; pregnyl beinvloedt het misschien wel. Fijn die onzekerheden.. Goed nieuws; m'n haaruitval is bijna terug op het normale niveau (iedereen verliest elke dag wat haar)! Vanavond weer de pompwissel; spannend.
Spannend meid en wat fijn om te horen van je haren! Voel je je automatisch toch wat beter lijkt me zo. Duimen draaien nog steeds!!
Wat fijn van je haar! tempen met pregnyl heeft weinig zin. De pregnyl beïnvloed je temp nl . Dat wisselen daar word je steeds beter in denk ik, hopelijk hoef je dan ook niet meer nerveus te worden. wat een lange weken voor de boeg he? zo spannend...
Jeej! Dan is er toch nog een kans . Dan is pregnyl de boosdoener. Ik ben er een ster in geworden om me overal zorgen om te maken; was nooit zo maar na dit jaar vol drama helaas wel. Nou denk ik bijv; is m'n temperatuur niet te hoog geweest tijdens de groei en is de eicel dan wel goed. En; als m'n temperatuur hoog was, hebben de zaadcellen het dan wel overleefd. Ik ben erg, ik weet het en ik heb mezelf ernstig toegesproken Bedankt meiden!
Dat is toch heel begrijpelijk? Het is ook niet niks wat je allemaal door moet maken en dan wil je toch echt dat je lichaam een optimale kans krijgt. En de zaadjes natuurlijk ook. Het is een heel gedoe daar ben ik vandaag zelf bij de gyn ook al weer eens achter moeten komen, maar ja schouders er onder en verder gaan, zo positief als ik ben.
Dag 19. Meiden, het is alsof ik het wist! Het vruchtbaarheidsslijm van voor de eisprong, die afwezig was deze keer, was er vannacht. 1 keer, best veel en nu weer niks. Dat is dus dinsdagnacht terwijl maandagochtend de eisprong had moeten plaatsvinden (want: pregnyl zaterdag). Volgens de poli kan het niet.. Het kan er ook niet na de eisprong uitkomen als het zijn nut heeft gehad. Ofzo. Voor de zekerheid maar geprobeerd. Er gaat vanalles door m'n hoofd; pregnyl niet gewerkt en nu een late eisprong? In het weekend een nieuwe eicel gegroeid (pompje blijft altijd op me dus in theorie kan het; ookal hoort het niet) en is die nu bijna klaar? Zucht; erg he? Ik voel me echt een zeur maar dit is het plan: Ik hou het in de gaten vandaag (komt er meer van dat slijm; bel ik voor een echo) en heb al een lijst met vragen voor het eerste gesprek met de arts dat ik heb na deze ronde. Pompwissel ging weer goed! Esther15; waar haal je de kracht vandaan om zo positief te zijn en blijven? Ik doe mijn best maar heb echt momenten dat het gewoon niet lukt.
Hebben ze je wel verteld dat je door pregnyl meer afscheiding / vruchtbaar slijm kunt krijgen? Is dus eigenlijk heel logisch dat je dat gezien hebt. Ja waar haal ik de kracht vandaag, geen idee eigenlijk. Aard van het beestje denk ik. Ik geef me bij een ongi altijd 2 dagen om gruwelijk te balen en chagrijnig te zijn etc en dan ga ik weer verder. En dat werkt wel voor mij eigenlijk. Je moet het niet binnen houden, maar je moet ook niet te veel in het negatieve blijven hangen. Dus kop op en verder gaan, zo ben ik nu eenmaal, qua alles eigenlijk wel. Wil dus niet zeggen dat ik het nooit moeilijk heb hoor. Zo is het as vrijdag een jaar geleden dat ik mijn bbz operatie heb gehad en die hakt er toch wel even in hoor. Maar ook daar mag je aan toegeven, maar niet in blijven hangen. Ik vertik het gewoon om op te geven en hou de hoop vast met beide handen. En als je wat kwijt wil dan kan dat hier meid, daar zijn we toch voor om elkaar door de moeilijke tijden heen te sleuren en te genieten van de goede tijden. Dikke digitale knuffel voor jou!!!
Dat doet me goed! Het zien van zoveel positieve kracht, geeft mij ook wat meer hoop De laatste 2 maanden zat ik er bij elke tegenslag helemaal doorheen. Komt ook omdat het een jaar geduurd heeft voor we 1 goede eicel hadden; die drama heeft zich opgestapeld. Nu zal het vast beter gaan nu het pompje werkt en we meer kansen krijgen Vanmorgen m'n temperatuur; 37,0 dus lager dan de rest vd cyclus. Zou het dan toch de eisprong zijn die vandaag plaatsvindt? Zo ja, dan moet m'n temp morgen hoger zijn en dat blijven. Ik houd de pregnyl-beinvloeding in m'n achterhoofd en wacht af. De wachtweken; ik wilde er zolang al in zitten en steeds kon het niet maar nu het zover is, weet ik wat jullie bedoelen met de slopende wachtweken.