Dagboek van een Lutrelefpompje (hormoonpompje)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lutrelefke, 17 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutrelefke

    17 aug 2019
    16
    6
    3
    Vrouw
    UPDATE:

    Zojuist gesproken met mijn arts. Ze gaf aan dat het lab een waarde van 5,5 HCG heeft gemeten. Ze gaf aan dat ze vanaf 5,0 HCG spreken van een 'positieve' uitslag (en daarmee dus een zwangerschap), maar dat ze toch wel wat twijfelachtig/terughoudend wilde zijn. Ze wil de test aanstaande donderdag herhalen (dan wel met ochtendurine) om zo te zien of er opbouw is. Laten we daar maar vreselijk op hopen!

    Ze benoemde nog wel specifiek dat het niet meer van de Ovitrelle kon zijn en dat de laatste keer dat ze mijn HCG getest had, in oktober 2018, ze toen een waarde van 0,1 HCG had gemeten.

    Ik weet niet zo goed welke emotie ik nu moet voelen. Enerzijds wil ik voorzichtig blij zijn. Maar ik word gek van onzekerheid. Typisch wel dat ik mijn hormoonpompje al zeker 3 dagen niet meer gevoeld of gehoord heb (omdat mijn gedachten echt totaaaaaaaaaal ergens anders zijn).
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Nou deze zien er wel positief uit..... spannend zeg!!
     
    Lutrelefke vindt dit leuk.
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Wat een geluk als het in één keer raak zou zijn! Ik heb het pompje ook weer op sinds juli. Ben benieuwd hoelang het deze keer zal duren (als het ons überhaupt nog eens gegund is natuurlijk). Vorige keer hebben we twee jaar moeten wachten. Wel speciaal hè, zo'n pompje! Ik krijg er zo vaak vragen over ook, maar ik vind het altijd superleuk om erover te vertellen :D Ik duim voor je!
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    #24 Lisa280887, 10 sep 2019
    Laatst bewerkt: 10 sep 2019
    Ik begrijp het even niet... je bloedwaarde van hcg in 2018 heeft toch niks te maken met nu? Je hebt alleen een betrouwbare vergelijking als je nu zou prikken en over een paar dagen weer.

    Plus... uit urine halen ze toch geen exacte hcg waardes?
     
    RoGiJuLi vindt dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    #25 Kramertje, 10 sep 2019
    Laatst bewerkt: 10 sep 2019
    Nee exact. En bloedprikken voor HCG kan altijd. Als je het 2 dagen later maar weer herhaalt. Dan zie je toch duidelijk een op- of eventuele afloop. Wellicht even via de huisarts aanvragen TS.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Even als aanvulling hierop... een hcg waarde van 5,5 geeft naar mijn weten niet zo’n duidelijk streepje op je testen. Zo gevoelig zijn die nou ook weer niet... ergens klopt iets niet ;)
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    12 a 13 dpo en maar 5,5 bhcg is niet een ideale situatie. Hoop dat je over 2 dagen beter nieuws krijgt!

    Word je met een pompje ook ongesteld? Of moet ie dan verwijderd worden?
     
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Zeker word je gewoon ongesteld! Het pompje heb je 24/7 op zolang je een kinderwens hebt (en ik moest het tijdens het gehele eerste trimester ook laten zitten). Het zet door middel van een bepaald stofje (dus geen hormonen, ook al doet de naam anders vermoeden) je hypofyse aan het werk om alle geslachtshormonen aan te maken die benodigd zijn voor een cyclus. Het pompje is er specifiek voor vrouwen wier hypofyse niet werkt, vaak is dat aangeboren zoals bij mij.
     
  9. Lutrelefke

    17 aug 2019
    16
    6
    3
    Vrouw
    Dag 34: I FEEL IT!
    Woensdag 11 september 2019

    Een bijzondere dag, vandaag ben ik namelijk jarig! Ik heb het afgelopen jaar zo vaak gehoopt dat het nog vóór mijn verjaardag zou lukken om zwanger te worden. Een mooier cadeau dan een zwangerschap, zou ik me dan ook niet kunnen wensen vandaag.

    Feit is wel dat we nog steeds in vreselijke onzekerheid zitten en nog tot morgen moeten wachten op een volgend urineonderzoek in het ziekenhuis. Ik vraag me af hoe ik de dag door ga komen zonder constant na te denken over of ik nou wel of niet zwanger ben en of de hCG waarden nou wel of niet voldoende zijn opgelopen. De berichten op het forum hebben me, hoewel vast behulpzaam bedoelt, nog veel onzekerder gemaakt. Om die reden besluit ik om mijn gedachten even totaal te parkeren, geen forumbezoekjes te doen, niet zelf ’s ochtends een zwangerschapstest te doen vooral gewoon te genieten van mijn verjaardag.

    In de avond krijgen we voor mijn verjaardag een hoop vrienden en vriendinnen over de vloer. “Shit, hoe verberg ik dat ik vanavond geen wijntjes drink? Nou jongens: dat doe je gewoon met dubbelfris in een wijnglas. Daar hebben mijn vriend en ik toch wel even een binnenpretje om gehad. Verder ben ik er met mijn hoofd totaal niet bij geweest. Ben de minuten aan het wegkijken, hopen dat het snel morgen is…….. gelukkig is iedereen op tijd naar huis en kan ik snel naar bed.

    Nog geen uur nadat ik in slaap gevallen ben, word ik wakker met een apart gevoel: I FEEL IT! Seriously. Mijn borsten stonden ineens in VUUR EN VLAM!! Dat was het allereerste moment, nog net voor 24.00 uur, (op mijn verjaardag dus) dat ik het voelde. I FEEL IT! Ik ben zwanger!!!! Zo bijzonder!

    Dag 35: IK BEN ZWANGER!
    Donderdag 12 september 2019

    Ik sta om 07.00 uur op. Om 08.00 uur mogen we een potje ochtendurine afgeven in het ziekenhuis. Om 12.30 uur belt de arts met positief nieuws: de waarden zijn goed opgelopen, IK BEN ZWANGER! Eigenlijk was dit dus alleen nog de bevestiging van hetgeen ik gisterenavond al voelde. We maken een echo-afspraak voor eind deze maand, 30 september.

    Zo vaak heb ik nagedacht over dit moment. Hoe mijn reactie zou zijn, hoe ik me zou voelen bij dit nieuws. Vaak dacht ik dat ik meteen absurd blij zou zijn, zou janken van geluk en helemaal door het dolle zou zijn (beetje zoals in de Clearblue reclame). Maar om eerlijk te zijn, de werkelijkheid is anders. Natuurlijk ben ik mega blij en opgelucht, maar tegelijkertijd ben ik nog nooit zo nerveus geweest. Ieder pijntje, ieder dingetje maakt me kapot onzeker. Bang dat het mis gaat, bang om straks mijn hormoonpompje af te moeten doen, bang voor alles eigenlijk….

    Lieve allemaal, jullie zouden mij enorm helpen met wat ontspantips. Herkennen jullie dit? Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe kan ik een beetje genieten en ontstressen? Normaal ga ik graag in bad. Maar, hoe gek het misschien ook klinkt, ik durf niet goed in bad?
     
    Louise11110 en Loveischocola vinden dit leuk.
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    In bad gaan kan heel prima hoor :) in het begin van de zwangerschap wordt al meteen een slijmprop aangemaakt die de baarmoeder afsluit voor de buitenwereld. Er is vrijwel niets wat jij van buitenaf kan doen wat schade aanricht aan de zwangerschap binnen. Dus in bad, seks hebben, zwemmen, fietsen, wat dan ook, kan helemaal veilig.

    Probeer zoveel mogelijk afleiding te vinden, ga erop uit nu je je nog goed voelt. Des te minder let je op je kwaaltjes, en des te sneller gaat de tijd
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Superfijn!

    Wat ik mij wel echt afvraag... hoe kan een ziekenhuis uit urine hcg waardes halen? Daar blijkt toch alleen uit of het positief is of negatief?

    Exacte hcg waardes kun je, naar mijn weten, alleen uit je bloed halen.

    Plus... de vorige x heb je een ander soort urine ingeleverd. Stel ze hebben de exacte waarde wel uit je urine gehaald, dan is dit toch niet met elkaar te vergelijken?

    Niet om direct lullig te doen hoor, maar ik heb hier oprecht nooit van gehoord. Pure interesse.
     
    nizzie86 en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  12. Lutrelefke

    17 aug 2019
    16
    6
    3
    Vrouw
    Tja, ik heb hier geen antwoord op. Ik ben geen arts of labmedewerker. Geen idee hoe ze het daar doen, maar dit zijn de waarden die ik heb doorgekregen en die ook zo in mijn medisch dossier staan.
     
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat een mooi bericht. Ik sluit me wel bij bovenstaand bericht aan dat je volgens mij alleen hcg waarde uit bloed kan halen en niet uit urine. Anders hoefde ook alle dames niet steeds bloed te gaan prikken, maar gewoon makkelijk een potje urine inleveren. Wat voor getallen hebben ze je aan waardes doorgegeven dan?
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Toch is dit gek. Welke waardes staan in je dossier dan?

    Zelfs in ons vakantie-land waar ik dus geopereerd ben voor mijn bbz haalden ze de exacte waarde niet uit urine. Ik moest urine inleveren om te kijken of het positief was en bloed inleveren voor de exacte waarde. Ik vind het bijzonder.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Ben wel benieuwd wel uniek ziekenhuis het is, want het is niet volgens het protocol. Bhcg dient gebruikt te worden voor een betrouwbare weergave.
     
  16. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de waardes die ze aan je door hebben gegeven... En gefeliciteerd natuurlijk! :D
     
  17. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Misschien hebben ze wel een kleurkaartje waarmee ze het vergelijken, net als bij ph waarde. Wat heeft het voor zin om te twijfelen aan het lab of de artsen, die weten echt wel wat ze doen hoor.. en jullie maken ts op deze manier alleen maar onzeker.
     
  18. Lutrelefke

    17 aug 2019
    16
    6
    3
    Vrouw
    Exact dit.

    Ik word er echt enorm onzeker van. Ik begon dit blog om eerlijk te zijn met het idee om dingen van me af te schrijven en anderen in het vervolg te helpen met mijn ervaringen. Niet om na iedere (recente) reactie op mijn blog een halve dag te stressen en internet af te zoeken of mijn ziekenhuis en artsen wel betrouwbaar zijn.

    Ik neem nu dus even afstand van hier, blijf voor mezelf verder schrijven en probeer even te relaxen en te genieten!

    In ieder geval wel bedankt voor jullie lieve privé berichtjes, en reacties op mijn blog!
     
  19. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Volgens mij wil niemand je onzeker maken of je doen twijfelen aan wat het ziekenhuis zegt.
    Ik denk dat het gewoon oprechte interesse is. Eerlijk: ik heb zelf ook nog nooit gehoord van hcg-waardes uit urine dus ik vroeg me zelf ook af hoe dat precies werkt.
    Maak je er maar geen zorgen over joh.
     
  20. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek gesloten.
     

Deel Deze Pagina