Het is onze 1e poging dus we mogen er helaas maar 1 laten terugplaatsen. Dus die ene zal de goeie moeten zijn
Even een vraagje Mobius, want ik ben nog een beetje een leek en ik zit even met een : Ik lees dat je helaas er maar 1 mag laten terugplaatsen bij de eerste I.V.F. Is dat standaard in jullie ziekenhuis? of heeft dit ook met leeftijd te maken : Erna, een beginnende i.v.f-er
Mobius! Weer een dachtje dichterbij de terugplaatsing. Ik blijf voor je duimen hoor! Zet em op! Liefs Ester.
Hey Ernie, de hoeveelheid embryo's die teruggeplaatst worden hangt af van de leeftijd van de vrouw en van de hoeveelste poging het is. Hier in Belgie worden 6 pogingen vergoed door het ziekenfonds (ik geloof dat dat in Nederland de zorgkas heet?) Dus hier hoef je niet speciaal een verzekering aan te gaan om vergoed te worden. Sinds 1 juli 2003 is er voor patienten die onder het systeem van die mutualiteit vallen (het merendeel van de bevolking) een terugbetaling voorzien voor de kosten van vruchtbaarheidsbehandelingen. Voorwaarde is dat je jonger bent dan 42 jaar. En er worden dus 6 cycli terugbetaald. Deze terugbetaling hangt vast aan een soort 'terugplaatsingsbeleid' Hierin staat dat voor vrouwen onder de 35j bij de 1e poging 1 embryo wordt teruggeplaatst, bij de 2e poging 1 of 2 en bij de 3e tot de 6e poging max 2. Vanaf 35j wordt dat maximum 3. Zo, even kort ( ) uitgelegd hoe het in belgie werkt
Inderdaad, het komt weer wat dichter. Om 11u weet ik om hoe laat de terugplaatsing zal zijn. Zal wel ergens in de voormiddag zijn neem ik aan
Heel duidelijk! Dank je voor de info Mobius! In Nederland worden door mijn zorgverzekeraar 3 pogingen vergoed! Ik had geen idee dat het in belgie anders was. Dit is toch weer allemaal nieuwe info voor mij. Fijn dat je het zo duidelijk uitgelegd. Misschien dat er in Nederland ook een leeftijdgrens is waarbij er 1 of 2 worden teruggeplaatst worden bij een 1e i.v.f. poging. Ik kon er met mijn 41 jaar voor kiezen om er 2 terug te plaatsen bij de 1e poging. Een weer wat wijzere Ernie
Morgenvroeg om 8u afspraak in het ziekenhuis ....begint nu serieus tot me door te dringen wat er gaat gebeuren... hoe belangrijk deze dag is...morgen krijg ik ons kindje terug...die prachtige creatie van mijn vriend en mij...dat teken van onze ware liefde voor mekaar, samengesmolten tot dit kleine wonder...Morgen is het terug een deel van mij. Mag ik er over waken, tot deze creatie uitgroeit tot de pracht van een klein wezen...ons kind!
Zeker mooi geschreven! Ik moet zeggen dat ik me daar ook nu steeds meer bewust van wordt, naarmate het allemaal dichterbij komt! Succes morgen meid en over 2 weken een positieve test!
Het is zeker bijzonder Mobius Het is toch al het begin van een mensje en dat is al bijzonder genoeg Nu gaat het zich lekker nestelen morgen en blijft daar lekker warm liggen dus graaft het zich nog wat dieper in ... zo wens ik dat het gaat voor je en dan blijf ik ook maar even duimen voor je Groetjes Erna
heel mooi verwoord mobius! Wees maar een lekker warm huisje voor jullie kleine emmie! Ik hoop dat het zonder al teveel pijn samen zal gaan! kuzzz nina
He lieve Mobius, Had eindelijk tijd om op je forum te lezen en wat schetst mijn verbazing.....je bent al aangeland bij een terugplaatsing en hebt tijdens mijn vakantie gewoon effies megaveel emmies gekweekt Meissie, wat zal het allemaal spannend zijn voor je...ik ga werkelijk mijn duimen grijs draaien dat het op een zwangerschap uitdraait! Heel veel succes vandaag met de terugplaatsing [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< XXX Daffie
Dank je Daffie. Heb je wel gemist tijdens je vakantie. Blij dat je er weer bent Nina, heb helemaal geen pijn gehad want ze hebben me weer verdoofd Zo, nu even kort hoe het gegaan is vandaag: Om 8u moest ik dus in het ziekenhuis zijn. Redelijk stipt kwamen ze me halen en kregen we eerst uitleg van hoe de celletjes het hadden gedaan. Ze heeft heel het verloop van de celdeling uitgelegd (hoe het normaal moet en hoe die van ons het hadden gedaan) Ze had een heel mooi gekleurd bordje bij met de foto's van hoe een normale cel ontwikkelt. Ineens zei ze lachend tegen mijn ventje: "Hier, hou jij dat maar even vast, dan heb je ook iets gedaan" Kwam niet meer bij van het lachen! Hahaha In ieder geval, van de 7 eitjes die bevrucht waren was er eentje bij die een dag voor liep op het normale schema (mijn super emmytje ) Die heb ik ook terug geplaatst gekregen. Dan was er helaas maar eentje die op het normale schema zat en 8-cellig was. Die gaan ze invriezen. De andere waren nog maar 4-cellig dus die wilde ze toch niet meer gaan gebruiken. Hierover was ik toch best een beetje ontgoocheld Zo'n groot aantal follies, zo'n groot aantal bevrucht, en dan nog maar 1 over om in te vriezen! Ach ja, het is zoals ze zeggen, er moet er maar eentje goed zijn he. En het wondertje dat nu lekker warm in me zit was echt wel een super emmy! Ze kreeg een 10 op 10 van hun Dus nu mag ik al op 8 oktober om 8u gaan voor de bloedname, en om 13.30u mag ik terugbellen voor de uitslag! Dus de wachtweek is van start gegaan
Oh ja, nog even vergeten te melden... het is dus toch ICSI geworden, geen IVF Ach ja, als het lukt maakt het niet uit hoe het gegaan is. Die positieve test is het enige dat telt he
Zo Mobius, het is alweer achter de rug Wat gaat alles nou snel zeg en een pracht kwaliteit emmy dus Eentje die kan worden ingevroren is misschien wel weinig maar dan richten we ons maar op het pracht emmy wat teruggezet is, net wat jezelf zegt. En 8 Oktober al testen Wat snel al Is dat nou omdat het zo'n fantastische kwaliteit is : Nou, een emmy met een 10 op z'n rapport is een blijvertje natuurlijk. Die is zich nu al lekker aan het nestelen op het beste plekje wat'ie heeft kunnen vinden Ga heel veel voor je duimen Groetjes Erna