ervaring met TESE

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mari, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik lees heel weinig over TESE dus ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

hoeveel procent kans is er van slagen?
    wat zijn jullie ervaringen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik geloof dat er zeker twee hier zijn die hier ervaring mee hebben.
    Maar inderdaad niet veel nee (gelukkig uiteraard).
    Misschien kunnen jullie elkaar toch nog een beetje helpen.

Je kunt de zoekfunctie even proberen...al is deze in onderhoud.

Succes!

Elmo

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    bedankt maar die 2 topics had ik al gelezen.
    ik zou zo graag willen weten wat de kansen zijn.
    ik vind het jammer dat er niet zoveel info over is

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dacht al wel dat je die twee gevonden zou hebben...
    Over kansen: ik denk dat je daar nog niet zo heel veel van kan zeggen. Het wordt nog geen JAREN gedaan.
    Kan je ziekenhuis je daar niet verder over informeren? Nou ja, dat heb je vast al gevraagd.
    NVOG, heb je daar al gekeken?

Elmo

5. lieke79

lieke79 Lid

30 jan 2008
    31
    0
    0
    Wij (mijn vriend) hebben een TESE gedaan. Helaas hadden wij een negatief resultaat.
    Als je wat wilt weten, vraag het gerust. Wij hebben veel informatie van de website Freya gehaald (forum) + mailingslijst

Groeten lieke

6. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    bedankt, ik zal ook eens op die sites gaan kijken.
    wel heb ik al gelezen dat de kansen 50-50 zijn.
    ik had eigenlijk wel gehoopt dat de kansen iets hoger zouden liggen. hier wordt ik alleen maar meer onzeker van.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bedoel je voor het verkrijgen van goed zaad?
    Die 50-50....?

8. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ja, of dat ze wel zaad vinden.
    we hebben eerst nog een chromosomen onderzoek

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    lieke kregen jullie meteen de uitslag na de ingreep?
    wat is voor jullie dan de volgende stap?

10. lieke79

lieke79 Lid

30 jan 2008
    31
    0
    0
    Bij ons waren alle overige uitslagen goed (hormonen, echo, chromosomen). We moeten alleen nog de uitslag van het DNA onderzoek krijgen. Ook wij hadden 50 % kans.
    Wij hebben niet meteen de uitslag gekregen. Normaal moet je 1 week wachten (in Dusseldorf). Omdat bij ons de feestdagen er tussen zaten duurde het langer.
    Ik werd ook heel onzeker van het wachten op de uitslag.
    Ook al was de TESE wel gelukt dan was de kans op zwangerschap ook nog veel kleiner met ICSI volgens de arts. Maarja, je hoort genoeg mensen bij wie het wel gelukt is.
    Een volgende stap voor een biologisch kind van ons beide is er helaas niet. Wij hebben er alles aan gedaan. Als we nu verder willen wordt het kid of adoptie.
    Waar gaan jullie naar toe Mari? Ik hoop voor jullie op een positief resultaat. Het is een vreselijk onzekere periode en ik hoop dat jullie hier samen goed doorheen komen.

11. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Mari,

Ik ben ook één van de weinige die te maken heeft gehad met TESE. Een zeer zwaar en slopend traject, helemaal als je uiteindelijk een negatieve uitslag krijgt...

Mijn man en ik zijn onder behandeling geweest in het Radbout. Waar zijn jullie onder behandeling?
    Ik weet dat er in Nederland maar 2 ziekenhuizen zijn die sinds deze zomer deze operatie mogen uitvoeren. Mijn man was pas de 40ste persoon die een TESE inderging in het Radbout. Dat maakt het ook moeilijk voor de artsen om uitspraken te doen over slagingskans, etc.
    Bij ons ging het als volgt: wanneer je op de intake komt, is de kans op succes slechts 10 tot 15 %. Vanaf dat moment starten er veel onderzoeken, en bij elke positieve uitslag stijgt het percentage. Dit kan maximaal 50% worden, wat nog steeds weinig is, maar al veel beter dan 10 tot 15 % ! Je krijgt uitgebreid bloedonderzoek (vrouw en man), echo's (man en vrouw), volumemeting testikels en DNA onderzoek.

Wanneer alles goed gaat, kan je dan uiteindelijk starten met ICSI. Maar wat Lieke ook al zegt, de kans op een zwangerschap blijft dan nog erg klein. Per TESE kunnen ze maar een beperkte hoeveelheid zaadcellen winnen. Hierdoor bestaat de kans dat er voor elke ICSI behandeling een nieuwe TESE moet worden uigevoerd....en een TESE kan meestal niet vaker dan 3 keer worden uigevoerd.

Hopelijk heb je iets aan deze info. Stel gerust meer vragen, ik help graag anderen met mijn eigen ervaringen.

Liefs,
    Loes

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    heel erg bedankt voor de info.
    wij zijn nu doorverwezen naar utrecht.
    zijn er maar zo weinig ziekenhuizen die dat doen?

eerst hebben we 8 februari ene chromosomen onderzoek.
    vertelt ook over echo's enzo voor beide.

maar bij het zh in onze woonplaats daar was ik al geweest voor een inwendige echo en mijn man heeft ook een echo gehad. en we moesten alle 2 bloedprikken.

13. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik hoorde dat we voor tese worden doorverwezen naar amsterdam. in utrecht wordt alleen een kijkoperatie gedaan ivm de niet ingedaalde zaadbal

14. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Dat kan. Ik geloof dat Amsetrdam , naast Nijmegen, het enige ziekenhuis is die de TESE doet.

Succes verder met alles wat jullie te wachten staat.

Liefs,
    Loes

Deel Deze Pagina