Hoi allemaal, Herkennen jullie ook dat de kleine ineens veel harder schopt en stompt rond deze periode. Het lijkt wel een wereld van verschil met vorige week. Ook je baarmoeder komt steeds meer omhoog, dus kan ze steeds meer naar boven schoppen en slaan. Gisteren voelde ik haar schoppen en ik probeerde haar voetje te voelen. Ik gaf licht tegendruk met mijn hand en ik voelde zo heel haar voetje/ beentje onder mijn hand doorglijden. Eerst schrok ik er wel van, maar ik besefte snel dat dit wel heel bijzonder was. Ik heb haar nu echt gevoeld en niet alleen een plopje ! Wat een heerlijk gevoel!
Ja hier ook, alleen de schopjes zijn bij mij wat minder, ik heb meer het idee dat de baby aan het gymnastieken is en van de ene kant naar de andere kant beweegt. Soms schrik ik ook wel eens van dat gevoel als ik mijn hand op m'n buik leg. Maar het is wel heel leuk
Dat herinner ik me nog wel van mijn andere zwangerschap, nu trapt het nog zachtjes maar het is en blijft een geweldig gevoel
het kleintje groeit hard nu en dus worden de armpjes en beentjes sterker maar vooral groter. en het gaat zo langzaamaan in de positie hangen die nodig is voor de geboorte. op de kop dus. daardoor komen de beentjes bovenin te liggen en dan voel de bewegingen anders vind ik. mijn kleintje beweegt helaas steeds minder en minder maar je voelt inderdaad bobbels en dingen bewegen. het krijgt ook steeds minder plek in de buik en dus zal de beweging denk ik automatisch meer naar buiten geduwd worden. misschien is het leuk om te vragen wat de voorkeurshouding is van je kleintje bij de volgende controle. dan weet je hoe het ongeveer in je buik ligt ( meestal ) en kun je je een beeld vormen en dingen sneller herkennen. van nu af aan zal het kleintje elke week een flink stuk gaan groeien nu komt de leukste tijd wat contakt maken betreft. geniet er maar lekker van!