Hoi dames! Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die binnenkort een baby verwachten en geen aparte babykamer hebben? Ons meisje moet straks bij ons in de kamer omdat er geen extra kamer is om in te richten als babykamer. We wonen namelijk in bij mijn broertje en krijgen niet op tijd een eigen woning Maar hiervoor woonden we in onze eigen 2-kamerappartement dus maar 1 slaapkamer en daar was het hetzelfde verhaaltje geweest! Balen natuurlijk, maar niks aan te doen! Dus roeien met de riemen die je hebt. Nu wil ik toch onze slaapkamer een make-over geven (nesteldrang!). Verven, een nieuw bed voor ons, nieuwe rolgordijnen... En uiteraard de babyspullen zoals commode, ledikant, plankjes aan de muur voor babyspullen, etc. Wie zit ook in deze situatie? En hoe richten jullie het in? Ik zie namelijk alleen foto's van echte babykamers en niet van 'baby bij ouders op de kamer-slaapkamers' Liefs!
Ik heb dit ook gehad min of meer. Ik woonde in een duplex woning (nu gelukkig wel in een gezinswoning) Wij hadden maar1 slaapkamer en die hebben we afgestaan aan de kleine en zelf hebben we ruim een jaar lang op een krakkemikig uitklap bed geslapen. Het was idd roeien met de riemen die je hebt maar erg frustrerend!
Hier ook geen babykamer! Wij hebben wel twee slaapkamers, maar eén daarvan is in gebruik als werk kamer van mijn vriend. En die hebben we ook echt nodig, dat valt niet te verplaatsen zegmaar. Vind het wel rot dat ik mijn nesteldrang inderdaad niet goed kwijt kan zo en alleen maar een bedje kan kopen, maarja. Zoals je al zei, roeien met de riemen die je hebt. Ik heb net als jou het plan om onze slaapkamer dan maar een metarmorfose te geven. En het bedje word wel heel mooi met een hemeltje en etc. Hopelijk kunnen we zo in iedergeval op z´n minst een babyhoekje creeren... En in de toekomst zal mijn vriend een werkruimte buitenhuis moeten gaan zoeken, of we moeten op zoek naar een apartement met drie slaapkamers, maar die zijn dan ook meteen 200 euro duurder... Maarja, dat zien we dan wel weer tegen die tijd. Het eerste jaartje slaapt de kleine in iedergeval bij papa en mama
Kan je niet een soort afscheiding maken of is je slaapkamer daar niet groot genoeg voor? Mijn zwager en schoonzusje hadden bij de 1e ook geen aparte slaapkamer. Mijn zwager heeft toen een soort huisje in hun slaapkamer gebouwd. Heel grappig. Toch apart, maar ook weer niet.
Leuk idee, maar is de slaaplamer inderdaad niet groot genoeg voor. Mede doordat wij ook echt een kingsize bed hebben
Wij hebben ook voorlopig geen eigen kamertje voor de baby. Maar ik zou ook al hadden we een kamer, toch willen dat ze de eerste paar weekjes bij ons slaapt. Groetjes
Ons Rick heeft tot een paar dagen na zijn 1e verjaardag bij ons op de kamer geslapen omdat we ook maar één kamer hadden. Nu hebben we aangebouwd en slapen we apart, en straks gaat de baby gewoon bij Rick op de kamer.
hier ook geen aparte kamer voor beebje.. heb 3 slaapkamers, maar die zijn dus allemaal bezet. was bedoeling ander huisje.. maar werkgever van mannetje gooit beetje roet in eten.. dus voorlopig het maar ff zo doen beeb dus eerst bij ons op kamer, en dan eventueel iemand naar zolder over tijdje ( liever niet met rot vlisotrap)
Het is nu bij ons niet echt aan de orde maar wel als we een tweede zouden krijgen. Al denk ik dat de kans niet echt behoorlijk groot is.....maar zeg nooit nooit! Wij hebben een nu een drie kamer app. in zandvoort met zee zicht. Ik wilde altijd graag 2kindjes, maar gezien mijn leeftijd en dat ik nu zwanger ben van de eerste.....denk ik nu dat dit niet meer kan en ons huis is ook niet echt geschikt en ik wil echt niet verhuizen. En dan hebben we het nog niet eens over dat we het ook niet kunnen betalen. Maar ik zie nu dat je met een beetje fantasie best voorlopig het kindje bij je op de kamer kan nemen. Dit opent mogelijk heden dat maakt mij weer blij!
Mijn oudste heeft 2,5 jaar bij ons geslapen omdat we nog moesten verbouwen. Het was heel goed gegaan. Toen de tweede kwam hebben we verbouwd en hadden ze allebei een eigen slaapkamer. Ik wilde nooit geen derde kindje (zeg nooit nooit) maar nu is er toch eentje op komst en hij/zij zal de eerste maanden bij ons slapen. Mijn twee oudste gaan bij elkaar op de kamer. Als we zin en goed gespaard hebben dan maken we nog een kamertje erbij. Vroeger was het toch niet anders? Dus maak je niet druk, een perfect babykamertje wil niet alles zeggen hoor!
Van een zolder met vlizo mag je geen slaapkamer van maken he..het kan geen kwaad als het goed gaat, maar als er op zolder brand zou uitbreken en de brandweer ziet daar een slaapkamer krijg je niks terug van de verzekering, dat wil ik je wel even mee geven.. Hier heeft de kleine straks wel een eigen slaapkamer, want wij gaan naar de zolder.. met vaste trap..
wij hebben ook maar één slaapkamer.. we wonen in een studio en hebben de slaapkamer nu omgebouwd tot babykamer en slapen zelf in de huiskamer op een uitklapbed.. verhuizen kunnen we niet dmv schuldsanering.. maar dat is over een jaar over, en dan gaan we kijken voor een ander huisje tot die tijd is het dus indd roeien met de riemen die je hebt!
Kan je niet wat leuks doen met een kamerscherm? Je hebt vaak hele mooie en dan kanje het toch een beetje apart houden als je wilt. Dan kan je eventueel een mooi hoekje maken, kamercherm ervoor of gedeeltelijk en iedereen heeft z'n eigen plekkie..soort van dan We moeten 1 slaapkamer gaan opsplitsen..dus ook niet veel ruimte. Je kan bij Ikea een muur/inklapcommode kopen. Die bevestig je aan de muur en als je, je kindje hebt gewassen/verschoont dan klap je het zo weer in en heb je alle ruimte. Er zitten aan het gedeelte wat je aan de muur bevestigd allemaal vakjes waar je billendoekjes, wasgel, etc in kwijt kan. Bespaar je ook weer ruimte Suc6!
Wij hebben ook maar 1 slaapkamer, maar gelukkig groot genoeg om er een muurtje tussen te zetten. Niet ideaal, maar over zo'n 1.5 jaar is ons andere huis klaar. Maar wij hebben eerst ook aan een kamerscherm zitten te denken, omdat het dan toch een beetje gescheiden is. 1 voordeel vind ik wel, ze heeft nu haar eigenste kamer, maar als ik de deur open laat staan zie en hoor ik alles!
Ik zou eens bij de Ikea langs gaan, daar hebben ze van die modelkamers, ook met de babykamer bij de slaapkamer in. Gewoon daar even inspiratie opdoen!
Wij hebben ook niet genoeg kamers in huis voor een babykamer. Wij zijn van plan om de wieg op wieltjes te zetten zodat we de wieg kunnen verplaatsen van de slaapkamer naar woonkamer als het moet. We wonen namelijk gelijkvloers. Zodat als iemand een dutje wil doen de baby naar de woonkamer kan.
Misschien vind je een hangwiegje leuk en handig? Wij hebben wel een aparte babykamer, maar de eerste maanden gaat ze lekker bij ons naast het bed bungelen in haar wiegje. Het voordeel daarvan is dat je op verschillende plekken in huis haken in het plafond kunt maken waar het wiegje aan kan hangen. Nadeel is dat je deze wiegjes niet echt lang kunt gebruiken... www.kindekeklein.nl
Hier ook geen aparte babykamer.. Zitten namelijk te w88 op een 1 gezinswoning, maar dat gaat niet zo snel.. Urgentie doen ze neit aan tijdens zwangerschap, tenzij het egt hoge nood of bedreigend is.. Tijdje terug de hele slaapkamer gedaan.. Ik had donker vloerbedekking met licht/donker behang, egt heel lelijk en het maakte super klein.. Nu hebben we er laminaat in gelegd en de muren zijn wit, gelijk lijkt het veel groter! Ook hadden wij een veeeeel te groot bed dat hebben we omgewisseld voor een bed van 140 bij 200, lekker knus hehe .. Kheb alles erin staan, een bed voor ons, een kast voor ons, het ledikantje, commode & een kast voor de beeb.. Het was even passen en meten, maar het is wel gelukt! Kzal is kijken of ik er vandaag een foto van kan posten, dan heb je een beetje een idee hoe of wat..
Yeahhh....kom maar op met de foto! Snak naar inspiratie! Maar ik weet wat je bedoelt..wij wachten ook op een 1gezinswoning. En op een 1gezinswoning wacht je langer dan op een flatje. Maar een flatje hoeven we echt niet meer. Tenzij het nieuwbouw is, een groot balkon heeft, een lift, en op de bovenste verdieping (wil geen mensen boven me!) Maarja goed....grote voorkeur is een knusse 1gezinswoning. Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben zonder babykamer. Af en toe word je doodgebombardeerd met babykamers, overal waar je kijkt Ik heb ook gewoon nesteldrang en wil alles zo pico bello in orde hebben wij ons in de kamer. En IKEA is een zeer goed idee! Betaalbaar en ook nog eens vele voorbeelden hoe je een niet al te grote ruimte toch ruimtelijk kan indelen. Wij slapen nu in een bed van maar 120 cm. breed Dus we gaan sowieso een groter bed kopen, waarschijnlijk 160 breed. Waardoor er iets minder ruimte overblijft in de kamer. Gelukkig hebben we 2 inbouwkasten in de slaapkamer dus dat bespaart ook heel wat ruimte. Moet dus lukken Thanks meiden!
Nouw, kheb even 2 foto's geplaatst, er komt alleen nog een plankje boven de commode.. 1 foto is vanuit de deur gemaakt, en daarachter de deur zit onze kast en dan ernaast het bed, met het raam erboven... Ook niet egt heel groot allemaal, maar wel passend gemaakt