Hallo allemaal, Na mijn lange verhaal over mijn twijfels wel of niet stoppen, ben ik nu weer op het punt dat het liever vandaag is dan morgen. Maar wat kan een strip van 21 pillen dan LANG duren zeg. Elke avond is er ellende........... aftellen, berekenen wanneer ongie enzo. En dan uiteindelijk toch weer tot de conclusie komen om nog een maand verder te gaan wat maken we het ons zelf soms moeilijk zeg. Maar ik wil in ieder geval niet halverwege een strip stoppen, toch wel netjes afmaken zoals ik het al bijna 10 jaar doe, en mijn lichaam niet gaat denken van wat is dit. Maar hebben merdere van jullie dat ook dat het allemaal zo lang duurt die strip of spiraaltje of......... noem maar op????? Vind het nog steeds een geweldige site!!!!!! Liefs Twijfelaartje23
Op welke dag van je cyclus zit je nu?? Mocht je in week twee of drie zitten, dan zou ik gewoon stoppen hoor. Sowieso is het advies na het vergeten van de pil in week drie: meteen stoppen en vanaf dat moment je stopweek hebben OF géén stopweek inlassen en meteen doorgaan met volgende strip. En die hormonen doen niets anders dan nabootsen dat je zwanger bent waardoor er geen eisprong komt (onder andere). Dus je lichaam denkt echt niet ineens 'wat is dit' als je vandaag al stopt met de pil. Het zal toch langer dan verwacht duren voor je eerste menstruatie, omdat je lichaam even moet opstarten, dus beter vandaag dan morgen stoppen als je graag een kindje wil lijkt me. Net zoals dat meerdere strips achter elkaar slikken zonder stopweek, kan ineens stoppen ook geen kwaad. In het ergste geval wordt je zwanger... Want dat is het 'gevaar' van pil vergeten of stoppen.
Geen idee op welke dag ik zit???!!!!! Ik slik altijd twee strips achter elkaar. Hou het eigenlijk nooit bij stom he? Nu eerst de strip afmaken en dan een stop week en dan kijken of we helemaal stoppen of toch door gaan voor nog een maand. En dan ga ik mijn cyclus eens bij houden. Liefs Twijfelaartje23
je kan toch ook gewoon stoppen en dan even een maand of 2 ontpillen en eventueel veilig vrijen...t is wel beter om te ontpillen en te kijken hoe je cyclus is...succes in ieder geval...ik heb ook hele tijd getwijfeld en gerekend enzo en idd dan duurt het wachten wel heel lang als je iets graag wilt..ik heb gister mijn laatste pil genomen ff 2 maandjes ontwillen en cyclus volgen en dan gaan we ervoor....
Hoi Meid, Tsjee herkenbaar je verhaal hoor, ik zou vandaag weer met nieuwe strip moeten beginnen maar had me helemaal voorgenomen om te gaan stoppen ( ben ook in 1ste week van vorige pilstrip gestopt) vandaag denk ik steeds, of zal ik toch weer verder slikken, of toch maar stoppen.. ben er nu wel uit dat ik gewoon stop. Wij willen nog niet meteen voor een beebje gaan, eerst ff de cyclus op gang en dan zien we verder, waar twijfel jij over? Ben je ook 23? Ben benieuwd! Groetjes Jasmijn
Meiden? Het maakt niet uit als je stopt met de pil Het is progesteron wat je krijgt toegevoegt als dat weg valt gaat je lijf de baarmoeder vlies weer afstoten Thats it het is niet een chemische troepje Want het kan daarna 6 maand duren tot je een normale cyclus hebt Elke maand slikken is weer een maand verspilt En qua spiraal is het hetzelfde dat geeft ook progesteron af Als je dat hebt kan je ten alle tijden het er weer uit laten halen want je kan zoiezo nooit je cyclus bepalen daarmee (je hebt niet eens een cyclus) En nogmaals een bloeding na het stoppen en zelfs daarna een paar maand zegt NIET dat je ook een eisprong hebt Laat je lijf weer zijn normale gang van zaken opstarten
Je kan als je extreem vruchtbaar bent gelijk zwanger raken na het stoppen van de pil die ene maand bekijken kan je al zwanger raken Of je hebt pech en het duurt nog een half jaar tot een jaar
misschien was ik niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde dat ik eerst cyclus op gang wil laten komen omdat ik nog niet zeker weet of ik het nu al wel wil, echt voor een beebje gaan, dat is de reden.. en hoe eerder van die troep af hoe beter, lijkt me...
Twijfelaar, als je toch altijd twee strips achter elkaar slikt, dan zou ik helemaal vandaag stoppen met slikken. Wat is het nut nou om nog je strip af te maken. Met de pil doe je gewoon alsof je zwanger bent. En het maakt je lichaam geen snars uit of je vandaag of volgende week niet meer 'zwanger bent'. Maare, je weet toch in welke week je van je strip zit? Zo'n strip heeft toch maar 21 pillen. Voor mij al weer 1.5 jaar geleden, maar dat weet ik nog wel. Jasmijn, de pil is geen troep. Zeker die lichte pillen van tegenwoordig hebben lage concentratie lichaamseigen hormonen. Het is toch ook niet erg als je zwanger bent?? En dat is het enige wat de pil doet, nabootsen dat je zwanger bent.