Hallo meiden, Ik zit even met een vraag. Vandaag heb ik mijn eerste IUI gehad. Alles ging goed....de ferti-verpleegkundige kreeg het niet helemaal voor elkaar met de eendebek dus even de kiezen op elkaar. Afgelopen maandag was ik bij de Gyn voor mijn laatste FM en toen zei hij dat ik er maar niet teveel van moest verwachten. De eerste keer is het bijna nooit raak. Weet iemand van jullie hoe dat nu precies zit? Waarom maak je de eerste keer bijna geen kans? Ik hoop dat iemand antwoord weet want ik ben het de gyn helemaal vergeten te vragen. gr maaike
Volgens mij heb je elke keer dezelfde kans op een zwangerschap. Zo rond de 10-15% gemiddeld. Ik denk dat je gyn bedoelt dat je misschien niet te hoge verwachtingen moet hebben omdat de kansen nou eenmaal niet heel erg hoog zijn. Maar het kan best de 1e keer meteen raak zijn, hoor! Dus ook zeker de moed niet opgeven! Succes met de wachtweken. Groetjes, Jippie
De kansen zijn in feite gelijk; wij zijn ook zwanger geworden bij de eerste IUI! Het is alleen zo dat vaak mensen dubbel zo gespannen zijn de eerste keer. Alles is nieuw en de verwachtingen wellicht te hoog. En dat kan invloed hebben op hoe je lichaam reageert. Vandaar dat sommige fertiliteitsafdelingen de eerste keer aangeven dat je er niet teveel van moet verwachten. Heel veel succes! Ik hoop dat het gelukt is!
Ik weet natuurlijk niet welke hormonen je hebt moeten spuiten, maar dat kan een reden zijn. Zo'n 1e poging is het altijd ff afwachten hoe je lichaam reageert op een bepaalde hoeveelheid.Ik heb vorig jaar een ivf poging ondergaan en achteraf heb ik een te hoge dosis gespoten waardoor m'n eitjes niet van superkwaliteit waren. De 2e poging kunnen ze nu veel beter inschatten...
Even off topic (sorry ): Jeetje Zara, ik zie dat je al 35 rondes bezig bent! Ik wil je een hele dikke knuffel geven en je een hart onder de riem steken. Het is allemaal niet makkelijk Veel liefs!
idd wat de andere meiden zeggen de kansen zijn hetzelfde alleen de verwachtingen zijn hoger.. maar hoop voor je dat het wel raak is
Wij beginnen binnenkort ook met de eerste IUI, sterkte in de wachtweken. En inderdaad de kansen zijn volgens mij even groot maar misschien is de eerste keer wat meer beladen. Ik hoop voor je dat het raak is. Liefs Zora
Zoals de anderen zeggen, de kansen zijn hetzelfde, alleen de verwachtingen hoger. Wij waren zwanger van de eerste IUI, helaas een mk en dan meteen weer zwanger van de twee IUI. Veel succes!
Wij hebben 11 dagen geleden onze 2e IUI gehad (natuurlijke cyclus). De kans is klein maar het is een kans. Donderdag is mijn nod...het is weer erg spannend maar ook eng (bang voor een teleurstelling). Succes!
Wat ze bij ons zeiden over de eerste poging was dat de kansen tot poging 6 stijgen. De reden dat de eerste poging raak is was wat kleiner omdat het nieuw is en ze je cyclus en lichaam moeten leren kennen en dus de omstandigheden niet altijd optimaal zijn... maar de kans dat het raak is is natuurlijk nog altijd groter dan zonder de IUI he
Beetje vreemde opmerking van je gyn, maakt jou alleen maar onzeker. Je hebt echt net zoveel kans als in een normale cyclus of verdere iui cyclus. Wij waren ook een van de gelukkigen die gelijk na de 1e iui zwanger raakten. Succes!
he meiden, Bedankt voor jullie antwoorden. Wat fijn dat er onder jullie wat zwangeren zijn.....gefeliciteerd en voor diegene die nog in de MMM zitten, heel veel succes. Ik moet inderdaad niet te veel hoge verwachtingen hebben. Even deze 2 weken doorkomen en dan testen, ik ben erg benieuwd. Liefs Maaike
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als je iui met hormonen krijgt moeten ze zo'n 1e ronde toch ff aftasten naar hoe je lichaam op die troep reageert.Dit werkt zo met ivf dus waarom niet met iui?Mijn 1e ivf poging was achteraf niet helemaal succesvol qua kansen omdat ik teveel hormonen spoot voor mijn lichaam.De 2e ronde gaan ze die dosering aanpassen om mooiere eitjes te kweken.(niet dat ik hoop nog een 2e poging te moeten ondergaan, probeer het nu eerst met iui)Met iui werkt het in feite net zo.