Vlak bij ons huis zit een beestje, gelijk aan deze foto vermoed ik (wit met roodachtige kop), al langere tijd te broeden (meer dan 6 weken) onder een struikje helemaal verstopt. Weet iemand wat voor soort dit is en of dit normaal is?? Ze komt niet van haar plekje af; al weken ligt ze in exact dezelfde positie.
Die rechter is een parelhoen, maar die bedoel je niet denk ik Links heeft wel iets weg van een kalkoen
Kalkoen broedt een maandje. Maar goed, ze komt al weken niet van dr nest af? Leeft ze dan nog wel? Is het geen muskuseend? Google maar even.
Ik denk dan een kalkoen. Ik heb een muskus eend ook even bekeken maar deze dame die zit te broeden is volgens mij (bijna) helemaal wit, en die zijn ook gedeeltelijk zwart blijkbaar. Ik haar niet heel goed bekijken want ze zit helemaal onder een bosje gekropen. Voor zover ik kan zien is ze wit van kleur en heeft ze een rode kop, vergelijkbaar met die van de foto. Ze leeft nog wel, de afgelopen dagen proberen we maar wat brood erbij onder te stoppen maar dan begint ze fanatiek te blazen. 2 mei zat ze er sowieso al. Het is een grote tuin waar verder ook nog nando's lopen, roodhals ganzen, gewone ganzen, parelhoen en vast nog wat meer. Maar ze zit aan de rand tegen het hek aan; de woning van de eigenaren heeft hier geen zicht op. Ik ben één keer eerder aan de bel geweest; toen was een parelhoen ontsnapt naar een andere tuin en al 72 uur in paniek aan het heen en weer rennen. Toen ik dit kwam melden werd mij duidelijk dat dit niet de bedoeling was dus ik wil eigenlijk niet nog een keer daar aan bellen. Maar ik vrees, omdat ze echt niet van haar plekje komt dat ze ook niet eet momenteel.. en ja, wanneer komt ze er dan af of blijft ze zitten tot...?
Sommige vogels broeden zichzelf dood, als ze al zo lang zit dan zal haar conditie ook niet heel goed zijn.. Ik zou het wel aan de eigenaren melden..
Als ik zo lees hoe lang broed tijd is staat er 28 dagen . Dan zou ik denken dat het geen kalkoen . Verder geen idee . Hoelang je het uitmoetbroede - alles over broeden en de jongen er van
Dat vind ik echt belachelijk .. ze zouden blij moeten zijn met iemand in de buurt dit oplet als er iets is met een van HUN dieren.. maar kan me voorstellen dat het niet uitnodigd om weer aan te bellen. Misschien een briefje in de brievenbus... Je neemt naïef misschien toch aan dat als mensen dieren hebben ze er ook om geven en het beste met ze voor hebben..
Wij hebben altijd valkjes gehad en daar ging het ook zo. Weet je zeker dat ze er nu 6 wkn op zit? Het kan ook heel goed zijn dat ze bijv al jongen heeft nu. En die worden dan goed verstopt onder hun lijf. Bij veel soorten vogels zit de vrouw permanent op het nest en wordt ze gevoerd Door de man. Het lijkt me dat dit daar ook het geval moet zijn want anders had ze het al geen 6 wkn volgehouden lijkt me? Probeer volgende x eens te luisteren of je wat geluidjes hoort bij haar die wellicht van de jongen kunnen zijn.
Ik weet zeker dat ze al zo lang zit; gister in ieder geval 7 weken maar kan ook langer zijn. Wat betreft jongen; ja ik heb gedacht dat ze die al had aangezien ik veertjes zag liggen 2 weken terug maar sindsdien geen verandering.. ook geen geluid. Zo stil dat we lange tijd hebben gedacht dat ze dood was maar het feit dat ik geblaas hoor als ik brood erbij probeer te stoppen, en dat ik nergens vliegen zie, doen mij geloven dat ze daadwerkelijk nog leeft. Dus nu heb ik de vraag; toch maar een briefje oid dergelijks bij de eigenaren in de bus doen of gewoon laten zitten? Denk dat ik toch maar voor de zekerheid een briefje in bus gooi...
Ja zou zeker een briefje doen. Heb je iig jouw plicht gedaan voor je gevoel. Hoop dat ze de jongen al heeft...
Kalkoenhennen broeden alleen en hoeven niets van hun man te verwachten, en vaak eten ze heel weinig tot niets tot de eieren uitkomen. Vind 6 weken al erg lang voor een kalkoen om te broeden... ik zou het erg waarderen als iemand mij daarvan op de hoogte zou brengen!
Kan je niet even voelen of er jongen onder zitten? lijkt me sterk, want ik ken geen enkele grondbroeder die met de jongen in het nest blijft, de jongen lopen meteen mee..