Je kent het... Nieuw zomerkleren, lekker buiten spelen en ja hoor weer vies.. Zand - modder - chocola - drinken.. Bij mij gaan niet de wasmachine elke dag aan voor kleding dus sommige kledingstukken liggen er gerust 4 a 5 dagen en dan gaat er een grote trommel aan. Ik gebruik altijd Robijn. Prima wasmiddel. Maar laatste tijd steeds vaker dat de vlekken er niet uit gaan.. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Gebruiken jullie iets anders? Wasmachine is nog geen 2 jaar oud dus dat kan het niet zijn.
Ik heb super spul van hg en daar gaat alles wel mee uit.. Maar dan zou ik dus alle polos en broeken eerst moeten laten weken Er bestaat toch wel goed wasmiddel waar het er altijd mee uit gaat. Hebben jullie deze klacht niet? Vieze broek en het gaat er niet uit?
ik gebruik ook altijd robijn en bijna alle vlekken gaan eruit. zolang ik hem maar op voorwas zet, op 40 graden. bij korte wassen blijven er vaak nog vlekken in zitten. vlekken die er niet uit gaan, behandel ik met ossegalzeep.
Dat zou kunnen maar hoe doen jullie dat dan? Elke dag een was met kleding draaien?? Dat is toch zonde van de stroom?
Ik denken sowieso dat de vieze was te lang blijft liggen. Verder gebruik ik altijd Ariel soms icm Een schepje Vanish en een schep soda.
Ik heb 2 kinderen dus ik draai min 1x oer 2 dagen een was. Kleren die vuil zijn gooi ik altijd direct in een emmer met inweek (biotex) die ik altijdklaar heb staan.
Ik spaar ook was op hoor, ga echt niet voor iedere vlek wassen. Schepje vanish poeder bij het wasmiddel in het laatje van de machine werkt hier prima voor eventuele poepbroeken die naast de lijntjes gingen. (Dochter nog maar 4,5 maand dus dat is het enige wat een beetje vuile vlekken geeft tot nu toe) Het werkt in ieder geval voor de witte was, daar was geen vlek meer in te zien. Wel van te voren misschien even weken in een sopje, kan het daarna in de mand om vervolgens een paar dagen later in de machine te gaan.
Dat kan ik idd doen.. Ik heb ook 2 kinderen . Maar dat is dus voor 4 stelletjes kleren en wat van je zelf een was.. Dat doe ik niet want ik ben erg op de kleuren scheiden
ik doe de was pas als de mand vol zit vlekken of niet.. betaal al genoeg aan de energiemaatschappij dus elke dag dat ding aan nee.. als ik weet dat er nare vlekken bij zitten gaat er wel eerst een beetje vlekkenspul op. meestal vanish of ossengal net wat ik thuis heb. gaat er meestal prima uit
Wij zijn met z'n 4en en als ik vieze kleding niet vandaag was dan doe ik ze in een biotex sopje. Ik was zeker wel om de dag dan is de machine ook wel vol. Vaak ongelukjes, beddengoed was ik ook regelmatig en anders is er wel iets om aan te vullen. Ik was of een 7 kilo trommel vol of een 3kilo wasje.
Ik was zowat elke dag, en als het een dag niet kan dan doe ik iets met vlekken meteen op de hand. En ik gebruik sinds kort wasmiddel en wasverzachter van de Lidl, alles super schoon! En daarbij Calgon blokjes voor een schone machine.
Mijn zoon had van de week een vetvlek in zijn blauwe shirt, ingesmeerd met schout en is er niet uitgegaan, zou ik dat alsnog met iets kunnen wegkrijgen? Ben altijd zo bang dat vanish de kleuren aantast?
Vlekkenwonder van hg echt top@! Zelf rode bank uit de bank gekregen en hele grote ingedroogde vlekken van bloed.
vanish doet niks met de kleuren.. vetvlek is meestal het beste te behandelen met afwasmiddel of ontvetter
je kan de vuile kleding ook in een emmer groene biotex zetten totdat je gaat wassen. ik scheid alleen wit en kleur. alle kleuren gaan gewoon bij elkaar en de kleuren zijn nog net zo mooi.
Nare vlekken meteen inwrijven met ossegalzeep. Even (kan rustig een paar uur zijn) laten intrekken en uitspoelen en vervolgens met de gewone was mee. Dit kan rustig een paar dagen later zijn. 9/10 gaat het eruit, maar dan moet ossegalzeep wel meteen op de vlek gegaan zijn en niet pas als de gewone was hem er niet uit kreeg want dan helpt ossegalzeep ook niet meer.