Ik wil weer even wat van me afschrijven. Vandaag had ik afgesproken met een vriendin die langs zou komen rond 3 uur. Nou ging ze optijd weg van huis met de fiets, en op gegeven moment belt ze op om de weg te vragen. Ik dacht echt van hoezo weet ze dat niet ze is hier al een aantal keer geweest en de weg die ze moet rijden is heel bekend. Noujah ik had haar dus stap voor stap uitgelegd hoe ze moest fietsen het was echt zo simpel als wat, echt serieus simpel zowiezo ze is hier al aantal keren geweest dus zou ze het moeten weten. Noujah ik haar uitgelegd en zij ging verder fietsen dacht ik.. kreeg ik een sms van of ik haar niet gewoon kon ophalen, en dat ze het niet snapte enz, dus ik haar terug smse met de route beschrijving, want had al visite en ga dan niet weg om haar op te halen zowiezo ze weet hoe alles er uit ziet dus zou ze het moeten herkennen zeker omdat ze al aantal keren hier is geweest en ze kent de buurt wel een beetje. Dus ik had haar gesmst, kreeg een bericht van ''Reply via same server centre'' ofzo, dus ik klik op ''okay'' nou dat heb ik nog nooit gehad, dus dacht dat ze wel sms je binnen krijgen nou later weer smsje terug met ''snap je'' alsof ze mijn smse niet binnen kreeg, dus ik weer terug smsen kijken of ze het nu wel binnen kreeg, zelfde bericht kreeg ik, nou even later belde ik op om te vragen of ze mijn sms binnen kreeg. zegt ze dat ze naar de stad is gegaan en meer komt, kennelijk duurde het haar te lang tot ik haar terug smste of belde ofzo, maar ze belt me ook niet op ofzo om te vragen van hoe en wat, nee ze besluit naar de stad te gaan en helemaal niet te komen, dus om eerlijk te zijn vind ik het lullig :/ dit is al de zoveelste keer dat ze me laat barsten het is al zo vaak eerder gebeurd. Maar ze doet ook niet de moeite om zelf te kijken waar ze heen moet, en verwacht dus dat ik haar elke keer ga ophalen de vorige keer kwam ze ook alleen dus ging er wel vanuit dat ze het nu wel wist, nou kennelijk niet, maar vind het wel lullig ben best wel pissig op haar >.< Heh grapig want er werd gister een topic gemaakt over vrienden zoeken omdat sommige gewoon weinig tot geen vrienden hebben, nou blijkt dat mijn vriendin ook niet echt fijn is... en ik dus qua vrienden niet echt veel over houd >.< maar ik weet nu niet echt wat ik moet doen, moet ik haar nergeren of gewoon vergeven ofzo? want ik vind dit echt zo lullig aangezien ze het al zo vaak heb gedaan, mij laten bartsen met elke keer een of andere excuus dat ze niet kan of wat dan ook. Ik weet gewoon niet wat ik nou met haar aan moet. sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt, ben benieuwd wat jullie zouden hebben gedaan.
vragen of ze een tom tom op der verlanglijstje heeft staan? Nee, dat is flauw, maar wel een goede opening om een gesprek te beginnen, dat je dit niet grappig vindt. En zoals in meerdere topic's is langsgekomen hou t bij jezelf en praat vanuit de ik-boodschap, benoem duidelijk je gevoel. Na afloop kan je altijd kijken wat je verder met deze vriendschap wilt/kan Succes er mee
Ik zou eerlijk tegen haar zeggen dat je het niet leuk vond. Ze had je inderdaad even kunnen bellen. Gewoon zeggen dat je erop gerekent had dat ze zou komen, en dat je anders andere dingen had kunnen plannen.
ik heb liever dat iemand komt omdat ie dat graag wil dan omdat het moet. blijkbaar had ze toch niet zoveel zin.anders had ze wel wat meer moeite gedaan denk ik. of ff gebeld. ik vind het maar een rare actie van je vriendin. had ze beter meteen kunnen zeggen dat ze geen zin heeft want dat gevoel krijg ik er een beetje bij. ikzelf zou me ook alles behalve gewaardeerd voelen door de manier waarop en dat ook zeggen tegen haar.
hier ben ik het mee eens, ze wilde duidelijk liever de stad in, ze had toch ook even aan iemand de weg kunnen vragen of zo?? ik zou echt nooit iemand bellen om me op te komen halen
wat een streek is dat zeg... jeetje! ik zou met haar gaan praten (ok begint nu cliché te worden maar toch) en echt benoemen wat je niet leuk vind. en vooral vragen waarom ze zo deed.. En natuurlijk voor jezelf bepalen of je met deze vriendschap door wilt gaan want een vriendschap moet van twee kanten komen vind ik. sterkte meis! liefs.
hey meiden bedankt voor jullie reacties, ik ga wel met haar praten, denk dat het beter is als ik het eerst even laat rusten voor paar dagen, en dan een gesprek begin. Haar kennende zal ze wel pissig zijn omdat ik haar niet wilde ophalen >.<
@Giltje ehm, zij is pissig omdat jij haar niet komt ophalen.. in mijn ogen is dat een beetje de wereld op zijn kop. ( Tenzij ze hoogzwanger is of t zo afgesproken was of zo een reden.) Zij zou op visite komen. In mijn ogen doet de een de moeite om te komen en de ander neemt de moeite om thuis te zijn en vaak toch wat extra lekkers in huis te hebben gehaald. Beide doen moeite voor elkaar en de vriendschap. Als een van de beide partijen t laat afweten, kan dat natuurlijk altijd, er is altijd een goede reden, maar uit jouw verhaal maak ik op dat t niet de eerste keer is en dat dit vaker voor komt. Je moet maar zo denken.. Graag of niet.. zij koos voor niet dit x ( in mijn ogen dan he.. ) Sorry als dit bemoeizuchterig over komt, maar laat je niet gek maken en cijfer jezelf niet weg omdat het een goede vriendin is. Een vriendschap moet in mijn ogen in balans zijn ( en nee dit betekent niet dat ik met een blocknote bijhou hoe wat waar en wie ...maar t gevoel moet in balans zijn. Nah jah.. heel verhaal.. doe ermee wat je wilt
zei is pissig? ik vind dat jij alle reden hebt om pissig op haar te zijn. je schreef ook dat ze dit al vaker had gedaan dit soort dingen. ik zou echt afvragen hoe graag ze nog een vriendschap met je wil. Ik zou eens serieus met haar gaan praten. ik vind het heel flauw van die vriendin, een rotstreek
Klinkt hard; maar als ze echt graag naar je toe had willen komen had ze de weg wel uitgezocht oid. Een keer goed praten hierover, en anders kappen want jij steekt er meer energie in dan zij zo te horen.
dat vind ik dus ook, maar ze begrijpt dat soort dingen niet echt, ik heb haar vaker gevraagt hoe belangrijk onze vriendschap is en ze antwoorde altijd met dat het wel belangrijk voor haar is, maar zo had ze ook een periode dat ze me amper aansprak op msn en wel bezig was met haar online vriendinnen die ze dan net 3 weken kent bij wijze van, en mij dus lekker links laat liggen heb met haar daar ook aantal keren ruzie over gehad, dat ik dat niet echt eerlijk vind, ook dat ze me zovaak hebt laten barsten als het gaat om langs komen, ik zelf mag niet langs komen van haar ouders (ze word 25 en woond nog steeds thuis) nou heb ik daar geen problemen mee dat ze thuis woond, maar wel dat we elkaar daarom wijnig kunnen zien. Vroeger zagen we elkaar echt heel vaak en nu gewoon bijna niet. Okay zij heeft ook werk, en heeft ook niet altijd tijd maar juist wanneer wij hebben af gesproken krabbeld zij later terug want dan is er weer eens wat. Ze had idd meer moeite mogen doen om de weg te zoeken terwijl ik het haar had uitgelegd 3x ofzo, en het is zo simpel als wat, maar wilde gewoon opgehaald worden wat niet af was gesproken. Maar wel met smoesjes aan komen als ''ik weet niet waar de school is, ik kom er bijna nooit'' ze moest dus langs een school rijden wat ze niet kon missen en later zei ze. ''ik sta aan de kant van de school van het station'' dus ze weet WEL waar de school is :/ echt allemaal zo vaag
Ah ja, dat soort vriendinnen heb ik helaas ook gekend. Mijn eigen ervaring is dat mensen nooit echt veranderen. Heb er zooo vaak iets van gezegd, maar als het van 1 kant blijft komen moet je op een gegeven moment de knoop door hakken. Van sommige mensen word je gewoon niet beter, die kosten alleen energie maar je krijgt er niets van terug.
Ik ben hier waarschijnlijk een beetje té in. Want ik ben dan zo'n persoon die zoiets heeft van praten? "Ach waarom?" Ze wilt toch niet komen? "Dan niet." Dan gaat ze toch lekker naar de stad . Ik zit echt niet met dat soort dingen. Ik zet dan ook direct afstand. Iemand die me graag wilt zien zou met altijd kunnen vinden. En ik zou dan denken: "Blijkbaar wou ze me niet zien".